Citat:
Ursprungligen postat av
qutm
Å ena sidan trist att vittnes-protokoll inte gjorts tillgängliga
Å andra sidan, kanske utredarna måste hålla inne på detaljer så att man kan ställa motfrågor och sortera då 1000-tals individer erkänner
Det märkligaste är att tex GW säger att mördaren stått och väntat ett par minuter innan och mer eller mindre omedelbart beslutat sig för att gå upp bakom och skjuta, vilket inte verkar så konsekvent med hans konspirations-spår, utan däremot mer med att CP eller någon annan impulsiv person stått och hängt där
Jag tror att minnesplattan i trottoaren på mordplatsen ganska väl överensstämmer med blodfläckens placering. Jag har försökt att räkna skarvarna mellan plattorna i bilder på blodfläcken och tycker det verkar stämma bra mot positionen av minnesplattan.
om man placerar Palmes överkropp på fläcken och lägger till ett halvt steg för fallet och en utsträckt arm med en S&W-revolver borde enligt mina iakttagelser en mördare som stått och väntat i avfasningen, där GW påstår att mördaren stått, först gått mot makarna Palme och vänt om för att skjuta dem i ryggen.
Jag noterar också att de rekonstruktionsbilder som finns i utredningen visar en rekonstruktion gjord utanför blomstergården som mer än väl täcker platsen för mordet.
Rekonstruktionen och den faktiska mordplatsen överensstämmer helt enkelt inte enligt mig. Det har säkert redan påpekats i tråden.