Citat:
Ursprungligen postat av
Meadowsheart
Jag påstår fortfarande att det handlar om att "bara" skrämmas och bevisa att de står över lagen. Och att det inte är en grupp som tjallar.
Föreställ er att K*str*ti som klan/familj i Albanien är störst - de äger kokainmarknaden de äger oljan. Föreställer er att de tex har ett labb i källaren på fastigheten. De upplever först en jättebomb nära en med "deras" namn (verklig släkt eller ej). Meta - Albaniens president ställer in valet - varför? Idag springer en med falskt id omkring och hotar med bomb i Malmö och sen sprängs det i Oslo på en bensinmack? (om jag inte läste fel). Skulle du då om du var medlem i den klanen tro att någon försöker ta över?
Om jag säger då att denna någons grupp har försökt elda upp en kille i göteborg - han överlevde för andra gången och ligger på lasarettet i linköping m 35 gradiga brännskador. Denna någons grupp har en tjej som rymt från dem och bor ett kvarter bort i linköping. Denna någons grupp tog en tjej på cykel i linköping. Denna någons grupp blev säkert irriterade över att BC kom och bråkade i Norrköping. Denna någons grupp har en boss i häktet med restriktioner för människorov. Denna någons grupp har tre som sitter tre år för verktygsstölder i danmark och en som sitter tre år i trelleborg för att ha smugglat piller och ingen av dessa fyra tjallar på bossarna. Alla säger "jag hittade på det själv". Precis som bombmannen kommer säga eftersom ingen i gruppen tjallar.
Jag tror absolut att det är någon liknande soppa som ligger bakom det inträffade. Den person som skrämskottet var riktat mot bodde nog i kåken, och han kommer aldrig att berätta något.
En av anledningarna till att jag aldrig skulle bosätta mig i en hyreslägenhet är att du aldrig kan skydda dig mot att bli granne med någon gäng-dåre. Det du behöver göra för att få en centralt belägen lägenhet hos Stångåstaden är att passivt köa X antal år. Det är helt gratis.