2019-06-11, 08:26
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Luft och skitsnack alltså. Hur fan orkar du skapa konto efter konto bara för att snacka skit? Det tar ju ändå tid att sitta och knåpa ihop skitinlägg efter skitinlägg, har du verkligen inget annat?
Du har dubbelt så många inlägg som jag.
Citera
2019-06-11, 08:27
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Är du Åsa Romson?

Ökningen består troligtvis av invandrare med högre fertilitetstal. Jag har svårt att tro att du räknar detta som svenskar givet dina noggranna utläggningar om svensk kultur och svensk manlighet.
"Föds i Sverige" skrev jag. Det kan man inte missuppfatta, om man inte själv har problem med vad man tycker är "svenskt".
Citera
2019-06-11, 08:29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det finns ingen sådan ökning som Lundsnubben talar om, han tog bara och jämförde en dip mitt i 90-talets ekonomiska kris, men vi har en ganska brant dip nu och det är inte ens pga lågkonjuktur:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/scb-svenska-barnafodandet-minskar

Men Lund är en optimist, tror visst att det är manliga svenska män som styr tillslut, och att landet minsann kommer ta sig ut ur eländet bara svenskarna röstar rätt i nästa val.

Här är kurvan:
Citat:
https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2017/Ovanligt-manga-barn-fodda-2016/
Ovanligt många barn födda 2016
Jag får alltså räkna in dig i det kvinnliga gardet i den här tråden: kvinnor som inte vet något, inte kan ta fakta, som därför gladeligen ljuger på FB, och som blir argare och argare ju mer fel de har. Men de erkänner aldrig att de har fel. Kvinnorna i den här tråden är helt enkelt inte vuxna. De är kvar i sandlådan.
Citera
2019-06-11, 08:30
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
"Föds i Sverige" skrev jag. Det kan man inte missuppfatta, om man inte själv har problem med vad man tycker är "svenskt".

Ett icke-svar? Jo, det kanske är gott. Det gäller att våga prova nya saker.

Nej vänta jag har ju fått icke-svar en miljard gånger förut, inte min grej, behåll den.
Citera
2019-06-11, 08:31
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag läste och kommenterade det du skrev här och det saknade all logik.
.
Citera
2019-06-11, 08:33
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Här är kurvan:

Jag får alltså räkna in dig i det kvinnliga gardet i den här tråden: kvinnor som inte vet något, inte kan ta fakta, som därför gladeligen ljuger på FB, och som blir argare och argare ju mer fel de har. Men de erkänner aldrig att de har fel. Kvinnorna i den här tråden är helt enkelt inte vuxna. De är kvar i sandlådan.

Men du är vuxen när du antar att någon är kvinna för att ni är oense om en statistisk detalj?

Du förstår kanske att det rimligaste antagandet om ditt motiv till deltagande är att du är ett PK-troll med uppgift att solka ned högerrörelsen genom att späda på fördomar.
Citera
2019-06-11, 08:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ett icke-svar? Jo, det kanske är gott. Det gäller att våga prova nya saker.

Nej vänta jag har ju fått icke-svar en miljard gånger förut, inte min grej, behåll den.
Det går inte att följa dig längre.

Jag skrev en korrekt iakttagelse "Vad jag vet föds det oavbrutet fler barn i Sverige sedan ca 1997..."

Du hånade det (tror jag?) med det rasistiska:

"Ökningen består troligtvis av invandrare med högre fertilitetstal. Jag har svårt att tro att du räknar detta som svenskar givet dina noggranna utläggningar om svensk kultur och svensk manlighet."

Jag svarade att jag hade rätt och du svarade rasistiskt.

Därefter ska du antingen visa att jag har fel, eller att du har fel. Men jag förstår om det känns pinsamt. Både mjäll och lupac ("Somalier kan inte invandra till USA") kommer fram som rasister i den här tråden. Er svansföring antyder att ni inte trodde ni var bättre än så.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-11 kl. 08:37.
Citera
2019-06-11, 08:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ensamhet är för min del enda vägen till total frihet för en människa, sociala miljöer kräver alltid förhandlingar om allt (musik som spelas, vad som ska diskuteras, vart vi ska vara någonstans, vilka filmer som vi ska se). När jag exempelvis ser på en film vill jag ha total tystnad, så att jag dyker in i filmens magi på sådan sätt att jag glömmer att jag ens existerar, detta kan aldrig ske med en annan människa i rummet.

Jag rör mig allt mer mot frivillig ensamhet desto äldre jag blir, nästan obscent hur länge jag kan vara ensam med mig själv. Jag brukar ändra min födelsedag i facebook ungefär så här dags (fyller år väldigt snart) så att jag inte behöver svara på massa vänners kommentarer och ingen ringer mig och gratulerar...

Har därmed en storslagen fantasi om att senare i mitt liv bo i en öde fiskestuga i Island någonstans där bara jag, mina tankar, och naturen existerar. Så ska det finnas en bibliotek och hemmabio givetvis, så helt primitivt skulle det inte bli.

Amazonas kommer bli något allt, jag vet ej ifall jag ens kommer tillbaka. Heh...kommer bli några tripp till helvetet (vill säga: ayahuasca) och säkert parasiter, feber, mygg...konstig mat. Vilket är ok (har vaccinerat mig till gula febern i alla fall), så länge jag slipper möta massa turister. Jag kommer börja i Ecuador och båten ska åka genom hela floden. Kommer säkert bli en del trevliga berättelser ifall jag återvänder. En del research till en korthistoria som har nyss börjat gro i huvudet dessutom.

Jag laddade ner väldigt mycket film när jag bodde själv, det uppstår ren magi när man får hem en film som är helt i samklang med ens sinnesstämning och intimiteten när man sitter själv i mörkret med berättelsen kan, som du säger, inte upplevas om där är någon annan, kvittar vem.

Nu har jag (vi) Netflix... Netflix har börjat spy ur sig en massa filmer och serier, efter att ha sett flera stycken så börjar de fanimej likna varandra. Som om det är en mall eller ett koncept som följs, så jävla trist. (Jag har så smått börjat ladda hem igen pga detta)

Jag vinner, jag har inga sociala medier, de enda som grattar mig är två barndomsvänner som känt mig sen dagis haha. Tragiskt ja, men väldigt stressfritt. Andras bekräftelsebehov blev väldigt krävande tyckte jag.

Myggen och diarréerna kommer du nog inte klara dig undan, men se upp för infektioner. Låter som du har en bra resplan, ska bli spännande att höra hur det går, (de gånger du har möjlighet och tillgång till internet).
Senast redigerad av Jenny9 2019-06-11 kl. 08:39.
Citera
2019-06-11, 08:38
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Det går inte att följa dig längre.

Jag skrev en korrekt iakttagelse "Vad jag vet föds det oavbrutet fler barn i Sverige sedan ca 1997..."

Du hånade det (tror jag?) med det rasistiska:

"Ökningen består troligtvis av invandrare med högre fertilitetstal. Jag har svårt att tro att du räknar detta som svenskar givet dina noggranna utläggningar om svensk kultur och svensk manlighet."

Jag svarade att jag hade rätt och du svarade rasistiskt.

Därefter ska du antingen visa att jag har fel, eller att du har fel. Men jag förstår om det känns pinsamt. Både mjäll och lupac ("Somalier kan inte invandra till USA") kommer fram som rasister i den här tråden. Ni som trodde ni var bättre än så.

Det bränner inte jättemycket att du kallar mig "rasist".

Du har själv talat om svensk kultur och maskulinitet, men nu ska du tydligen tvärvända i dumstolt försvar för någon tankevurpa och leka att totalt segregerade afrikaner och araber som ofta inte ens kan svenska ska vara dessa svenska män som får ordning på skutan. Det handlar såklart inte om mig eller min "rasism" utan om dig och din intellektuella oärlighet.

Du fick en källa som visade att det inte oavbrutet föds mer barn sedan 1997 utan att det nyligen vänt. Du kontrar med en källa från 2 år innan den källan.
Citera
2019-06-11, 08:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu var det det att du ansåg att det var en småsak som kvinnor låter gå före jobbet som min kommentar gällde. Snarare ansvarsfullt. De du pratar om är då familjelösa likt dig själv. Kom inte och lura i någon här en enda gång till att du har några fem barn varav 4 döttrar.
En man som har fyra döttrar skulle då aldrig hålla på som du gör här så länge han inte är störd på något sätt. Sedan skulle heller ej 99% av männen i landet tycka att hämta barnet på dagis är en småsak som man kan skippa till favör för ett möte.
Så, det är slut på din lilla sagostund på detta forum nu.
Har du märkt att du aldrig svarar i själva frågan, i detta fall "kvinnor prioriterar barn, män prioriterar jobb, därför går det bättre för männen på jobbet".

I övrigt gör du som vanligt en moment22:a, anklagar någon för att fabulera i ett inlägg fullt med fabulerande.
Citera
2019-06-11, 08:41
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det bränner inte jättemycket att du kallar mig "rasist".

Du har själv talat om svensk kultur och maskulinitet, men nu ska du tydligen tvärvända i dumstolt försvar för någon tankevurpa och leka att totalt segregerade afrikaner och araber som ofta inte ens kan svenska ska vara dessa svenska män som får ordning på skutan. Det handlar såklart inte om mig eller min "rasism" utan om dig och din intellektuella oärlighet.
Nu gör du också en moment22, du kallar andra för "intellektuellt oärlig", i et inlägg som är intellektuellt oärligt: när jag precis kommit på dig med att tänka rasistiskt.

Noterar att du inte kommenterar sakfrågan. Inte heller du är vuxen nog att erkänna fel. Gå nu tillbaka och lägg dig.
Citera
2019-06-11, 08:43
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Så lustigt att du cherrypickar som en NMR-rasist. Du ”glömde” ju ta med följande subsahariska länder som ligger avsevärt högre upp i IQ-listan:
Återigen. Att som jag publicera hela botten-listan över lägst IQ i världen är inte cherry-picking, det är fakta. Att som du hitta ett eller två länder i afrika som har bättre IQ är däremot cherry-picking. Du måste verkligen lära dig svengelska.

Berätta nu vad du menar med ditt exempel. Har afrikaner hög IQ eller har de låg IQ, eller kan man inte säga vilket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in