Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Ensamhet är för min del enda vägen till total frihet för en människa, sociala miljöer kräver alltid förhandlingar om allt (musik som spelas, vad som ska diskuteras, vart vi ska vara någonstans, vilka filmer som vi ska se). När jag exempelvis ser på en film vill jag ha total tystnad, så att jag dyker in i filmens magi på sådan sätt att jag glömmer att jag ens existerar, detta kan aldrig ske med en annan människa i rummet.
Jag rör mig allt mer mot frivillig ensamhet desto äldre jag blir, nästan obscent hur länge jag kan vara ensam med mig själv. Jag brukar ändra min födelsedag i facebook ungefär så här dags (fyller år väldigt snart) så att jag inte behöver svara på massa vänners kommentarer och ingen ringer mig och gratulerar...
Har därmed en storslagen fantasi om att senare i mitt liv bo i en öde fiskestuga i Island någonstans där bara jag, mina tankar, och naturen existerar. Så ska det finnas en bibliotek och hemmabio givetvis, så helt primitivt skulle det inte bli.
Amazonas kommer bli något allt, jag vet ej ifall jag ens kommer tillbaka. Heh...kommer bli några tripp till helvetet (vill säga: ayahuasca) och säkert parasiter, feber, mygg...konstig mat. Vilket är ok (har vaccinerat mig till gula febern i alla fall), så länge jag slipper möta massa turister. Jag kommer börja i Ecuador och båten ska åka genom hela floden. Kommer säkert bli en del trevliga berättelser ifall jag återvänder. En del research till en korthistoria som har nyss börjat gro i huvudet dessutom.
Jag laddade ner väldigt mycket film när jag bodde själv, det uppstår ren magi när man får hem en film som är helt i samklang med ens sinnesstämning och intimiteten när man sitter själv i mörkret med berättelsen kan, som du säger, inte upplevas om där är någon annan, kvittar vem.
Nu har jag (vi) Netflix... Netflix har börjat spy ur sig en massa filmer och serier, efter att ha sett flera stycken så börjar de fanimej likna varandra. Som om det är en mall eller ett koncept som följs, så jävla trist. (Jag har så smått börjat ladda hem igen pga detta)
Jag vinner, jag har inga sociala medier, de enda som grattar mig är två barndomsvänner som känt mig sen dagis haha. Tragiskt ja, men väldigt stressfritt. Andras bekräftelsebehov blev väldigt krävande tyckte jag.
Myggen och diarréerna kommer du nog inte klara dig undan, men se upp för infektioner. Låter som du har en bra resplan, ska bli spännande att höra hur det går, (de gånger du har möjlighet och tillgång till internet).