2019-06-10, 22:08
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Dock finns det all anledning att vrida o vända på allt hon säger lite,, alltså ta in henne på ett "misstänkt-förhör", så har man det gjort.
För att mycket av det hon säger är motsägelsefullt, och väcker fler frågor än svar

se mina tidigare inlägg i ämnet:

(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

Har läst alla dina inlägg om UA och tänker som du.

Jag skrev bla. i ett inlägg i Mars 2019:

Jag tycker, och har altid tyckt, att Helana's syster UA känslomässigt förkommer konstigt opåvärkad av sin systers försvinnande.
Första gången jag hörde om detta fall såg jag en längre video om Helena's försvinnande där systern pratade om Helena och vad som hade hänt och jag tänkte redan då att det var något konstigt med henne.
Kan något ha hänt mellan Helena och hennes syster UA den natten? Något som kanske hade sitt ursprung i svartsjuka? och kanske med någon kille inblandad?
Citera
2019-06-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Har läst alla dina inlägg om UA och tänker som du.

Jag skrev bla. i ett inlägg i Mars 2019:

Jag tycker, och har altid tyckt, att Helana's syster UA känslomässigt förkommer konstigt opåvärkad av sin systers försvinnande.
Första gången jag hörde om detta fall såg jag en längre video om Helena's försvinnande där systern pratade om Helena och vad som hade hänt och jag tänkte redan då att det var något konstigt med henne.
Kan något ha hänt mellan Helena och hennes syster UA den natten? Något som kanske hade sitt ursprung i svartsjuka? och kanske med någon kille inblandad?

Jag vill egentligen inte skriva eller knappt ens tänka tanken att någon av Helenas syskon skulle vara inblandat, men man ska ändå inte utesluta något. ALLT är ju trots allt möjligt, jag har också varit lite inne på om det kan ha varit ett svartsjukedrama - att Helena hade ihop det med någon kille som hennes systrar var intresserad av? Samtidigt vill jag inte ens spekulera i detta om de är helt oskyldiga och har levt ett helvete med ovisshet om vad som hänt deras syster... Knepigt läge.
Citera
2019-06-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Nej det är utraderat ! Killen Helena var glad i var kvar på torget som massa andra människor den natten efter stängningen på hotellet .
Han är förhörd och avfärdad för att vara inblandad .

Vem är han då?
Citera
2019-06-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roffeboy
Vem är han då?

Det har aldrig framkommit vem han var .
GW skrev ju i sin bok och även pratat om det på tv att killen Helena var intresserad av var inte lika intresserad av henne . Efter stängning när Helena var på väg hemåt var killen kvar på torget där andra människor hade samlats .
GW säger ochså att Killen är helt avfärdad som misstänkt , Så inget namn , ålder inget har kommit fram om denna kille .
Det är ju detta GW menar med att Helena inte var på ett bra humör ( som andra vittnat om ) hon var skitsur över killens ointresse gentemot henne.
Citera
2019-06-10, 22:35
Medlem
Citat:
Det har aldrig framkommit vem han var .
GW skrev ju i sin bok och även pratat om det på tv att killen Helena var intresserad av var inte lika intresserad av henne . Efter stängning när Helena var på väg hemåt var killen kvar på torget där andra människor hade samlats .
GW säger ochså att Killen är helt avfärdad som misstänkt , Så inget namn , ålder inget har kommit fram om denna kille .
Det är ju detta GW menar med att Helena inte var på ett bra humör ( som andra vittnat om ) hon var skitsur över killens ointresse gentemot henne.

Jaha, det har har missat. Tack för förtydligandet!

Då kan vi tänka att hon blev på gott humör när hon såg denne och depp när han inte visade sig vara intresserad. Någon som försökt utnyttja situationen då kanske?
Citera
2019-06-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billyslove
Hello alla privatdetektiver eller vad man nu kallar alla Er som lägger så mycket tid & energi på detta ämne. Jag e då fru till 'PR' och kan bekräfta att vi inte gått isär , P har inte flyttat till Tyskland ( varför han nu skulle göra det??...)och jag är fullt medveten om vad P har gått igenom. vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser Era inlägg om vårt liv som Ni tror Ni vet så mycket om... När ni vet detta kan ni gå vidare i Era spekulationer och inte va så enkelspåriga....Good Luck!

Hälsningar LR

Hej,
Jag har inte koll på om ni fortsatt lever tillsammans, men vet du om PR vid något tillfälle lämnat DNA till utredarna?
Citera
2019-06-10, 22:39
Medlem
Xeitums avatar
Vad jag kan påminna mig är det väl inte heller klarlagt hurvida H hade extra skor med sig, frågan uppstod då sandalerna inte ansågs som speciellt lämpliga att dansa i. Om så var fallet beparades väl sandalerna en del kontamineringsrisker. Tycker för övrigt att de sandaler jag sett bild på ser ganska nya ut.

Känns som att det beror en hel del på vems DNA som hittas om det kan anses som mkt intressant lr mindre intressant. Om det är DNA från personer i den allra närmaste vänkretsen, t.ex BW lr PR, så ökar ju chansen för att denne på något sätt kan ha kommit åt skon i en "vardagssituation" s.a.s. Om spåret däremot är från en person som H inte direkt umgås med, t.ex PU, PJP, PN, mfl å är möjligheten att de på ett normalt sätt skall ha kommit åt skon mkt liten.
Citera
2019-06-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Hej,
Jag har inte koll på om ni fortsatt lever tillsammans, men vet du om PR vid något tillfälle lämnat DNA till utredarna?

PR är avliden sedan tidigare vilket framgått i tråden.
Citera
2019-06-10, 22:44
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
]Det har aldrig framkommit vem han var [/b].

JO, det har det visst det.
Citera
2019-06-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
JO, det har det visst det.

Ok ! Då har jag missat detta !
Vem var han då ?
Citera
2019-06-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
PR är avliden sedan tidigare vilket framgått i tråden.

Ok har varit borta från tråden under lång tid och när jag vid olika tillfällen försökt aat läsa ikapp har jag tröttnat då det bara ältats samma saker om och om igen.

När dog han och var det en naturlig död?
Citera
2019-06-10, 22:50
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ok ! Då har jag missat detta !
Vem var han då ?

Om jag nu minns rätt, utan att söka i tråden, så är (var)initialerna RE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in