Citat:
Nej, jag håller inte på att "räkna prylar". Jag ber dig definiera ett begrepp som du använder om och om igen. Tillväxt kan vara på många olika sätt. Berätta nu hur du kommit fram till att den ekonomiska tillväxten är exponentiell, när den lika gärna kunde vara polynomiell, linjär, logaritmisk eller något annat. Hur mäter du den ekonomiska tillväxten?Fast för sjuttonde gången talar jag om för dig att ekonomisk tillväxt handlar om tillväxten av VÄRDET av något. Världen industrialiserades inte genom att vi byggde miljarder segelfartyg. Eftersom du är en totalt dum i huvet apjävel som inte klarar av att lära dig någonting, så kommer du att helt irrelevant fortsätta räkna antalet prylar, oavsett vilka prylar, för dig är alla prylar likadana.
Citat:
Jag har redan förklarat för dig att avsaknaden av denna lista inte på något sätt bevisar din tes. Jag har även sagt att jag inte har någon sådan lista.
Räkna nu upp "resurser" som har tagit slut genom historien, eller håll käften!
Seså, förklara nu:
1) Vad du menar med "exponentiell tillväxt". Eftersom du använder uttrycket så ofta borde du kunna förklara exakt vad det betyder och varför du påstår att den ekonomiska tillväxten är exponentiell.
2) Varför påstod du att "oljeproduktionen alltid ökat exponentiellt" när den bevisligen inte gjort det på 50 år?
3) Vad menar du med att exponentiell tillväxt är en nödvändig konsekvens av evolutionen?