2019-06-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Fast för sjuttonde gången talar jag om för dig att ekonomisk tillväxt handlar om tillväxten av VÄRDET av något. Världen industrialiserades inte genom att vi byggde miljarder segelfartyg. Eftersom du är en totalt dum i huvet apjävel som inte klarar av att lära dig någonting, så kommer du att helt irrelevant fortsätta räkna antalet prylar, oavsett vilka prylar, för dig är alla prylar likadana.
Nej, jag håller inte på att "räkna prylar". Jag ber dig definiera ett begrepp som du använder om och om igen. Tillväxt kan vara på många olika sätt. Berätta nu hur du kommit fram till att den ekonomiska tillväxten är exponentiell, när den lika gärna kunde vara polynomiell, linjär, logaritmisk eller något annat. Hur mäter du den ekonomiska tillväxten?

Citat:
Räkna nu upp "resurser" som har tagit slut genom historien, eller håll käften!
Jag har redan förklarat för dig att avsaknaden av denna lista inte på något sätt bevisar din tes. Jag har även sagt att jag inte har någon sådan lista.

Seså, förklara nu:

1) Vad du menar med "exponentiell tillväxt". Eftersom du använder uttrycket så ofta borde du kunna förklara exakt vad det betyder och varför du påstår att den ekonomiska tillväxten är exponentiell.

2) Varför påstod du att "oljeproduktionen alltid ökat exponentiellt" när den bevisligen inte gjort det på 50 år?

3) Vad menar du med att exponentiell tillväxt är en nödvändig konsekvens av evolutionen?
Citera
2019-06-10, 19:04
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Fast för sjuttonde gången talar jag om för dig att ekonomisk tillväxt handlar om tillväxten av VÄRDET av något. Världen industrialiserades inte genom att vi byggde miljarder segelfartyg. Eftersom du är en totalt dum i huvet apjävel som inte klarar av att lära dig någonting, så kommer du att helt irrelevant fortsätta räkna antalet prylar, oavsett vilka prylar, för dig är alla prylar likadana.

Räkna nu upp "resurser" som har tagit slut genom historien, eller håll käften!

Din jubelidiot, du har fått tre punkter av mig i din lista på 5.

När energikostnaden för att extrahera och distribuera ett fat olja är exakt lika med, eller mer än ett fat olja så stannar motorn som håller igång ekonomin.

Bara fatta det nu.

Dåre!
Citera
2019-06-10, 19:16
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Din jubelidiot, du har fått tre punkter av mig i din lista på 5.
Jag har bara sett "träd på Påskön för 1000 år sedan".

Citat:
När energikostnaden för att extrahera och distribuera ett fat olja är exakt lika med, eller mer än ett fat olja så stannar motorn som håller igång ekonomin.
Uppenbarligen INTE! Oljeproduktionen fortsätter att öka exponentiellt. USA som peak oil-bedragarna alltid ljugit om "sinar" är nu självförsörjande på olja, och världens största producent. Hur känns det att alltid ha fel, för att man är för dum i huvet för att fatta vad en ekonomi är för någonting?

Och bara för att fin Jesus Kristus Messias inte återvänt på tvåtusen år bevisar inte att han inte kommer tillbaka imorgon...
Citera
2019-06-10, 23:52
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Jag har bara sett "träd på Påskön för 1000 år sedan".

Uppenbarligen INTE! Oljeproduktionen fortsätter att öka exponentiellt. USA som peak oil-bedragarna alltid ljugit om "sinar" är nu självförsörjande på olja, och världens största producent. Hur känns det att alltid ha fel, för att man är för dum i huvet för att fatta vad en ekonomi är för någonting?

Och bara för att fin Jesus Kristus Messias inte återvänt på tvåtusen år bevisar inte att han inte kommer tillbaka imorgon...

Att oljeproduktionen ökar exponentiell har du inga belägg för. Du begriper dessutom inte vad ordet exponentiell innebär.

Dessutom kvittar det likförbannat om marginalnyttan är negativ, det vill säga att det åtgår mer energi än vad som kommer ur dina magiska, frikyrkliga oljekällor med Jesus som frälsare vid det exponentiella pumphuvudet av kognitiv dissonans och barockt önsketänkande.

Men förklara nu var någonstans det blir fel och syntax error när du tänker.
Citera
2019-06-11, 00:33
Medlem
Citat:
Uppenbarligen INTE! Oljeproduktionen fortsätter att öka exponentiellt.
Källa?
Citera
2019-07-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Du menar alltså att vad som ska hända med dig om vi förbjuder flyg inte är relevant för diskussionen? Bra då är vi överens om något iaf.

Suck...
Jag orkar inte med ditt tramsande mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in