2019-06-10, 12:39
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det finns ingen utom en feminist som tänker "vad många män det är i listan över schack-världsmästare". Själv ser jag bara en massa kända namn på schackSPELARE. Feminister är de största sexisterna. Om jag ser ett påstående "kvinnor är lika bra på schack som män" så kollar jag mästar-listan, och inte förvånande finns där bara män. I övrigt kan man strunta i könet och anta att alla i alla topplistor är människor.

Mitt liv är inte särskilt krångligt, när jag använder ovanstående teknik för att bryta ner världen i olika faktabitar. Feminister verkar ha ett jobbigare liv.

Vilket beror på att feminister försöker dekonstruera verklighetens beskaffenhet precis som många vänsterrörelser gör när man försöker få verkligheten att anpassa sig till sin egen ideologi istället för tvärtom. I deras värld är det alltid fel på verkligheten och ideologin är botemedlet. Man finner fel där inga finns. Ett fullständigt efterblivet sätt att se på världen om du frågar mig.

Och ja det är ingen hemlighet att feminister har ett ganska, ska vi säga prekärt sätt att se på tillvaron. Jag sympatiserar faktiskt lite med dom, visst är världen extremt komplex men att göra den mer svår än vad den faktiskt är och att uppfinna orättvisor känns ju bara som självplågeri.
Citera
2019-06-10, 12:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Vilket beror på att feminister försöker dekonstruera verklighetens beskaffenhet precis som många vänsterrörelser gör när man försöker få verkligheten att anpassa sig till sin egen ideologi istället för tvärtom. I deras värld är det alltid fel på verkligheten och ideologin är botemedlet. Man finner fel där inga finns. Ett fullständigt efterblivet sätt att se på världen om du frågar mig.

Och ja det är ingen hemlighet att feminister har ett ganska, ska vi säga prekärt sätt att se på tillvaron. Jag sympatiserar faktiskt lite med dom, visst är världen extremt komplex men att göra den mer svår än vad den faktiskt är och att uppfinna orättvisor känns ju bara som självplågeri.
Huvudproblemet är att man alltid hittar det man letar efter. En svensk som letar svenskar på Manhattan hittar svenskar, en nybliven BMW-ägare ser BMW överallt. En feminist vill hitta fördomar, och ser dem därför överallt, även i schacklistor. Men de finns inte.

När jag flyttade till Malmö så tyckte jag det var bildårar överallt. Det eskalerade och till slut såg jag bildårar varje minut, det blev jobbigt att köra bil. "Så är det minsann inte i Stockholm". När jag några år senare körde i Stockholm var det lika illa där. Min hjärna hade helt enkelt bestämt sig för att hitta bildårar efter att jag flyttade till Malmö, fast det inte var värre än på andra ställen. För en feminist är världen lika skrämmande som Malmö-trafiken var för mig. Tills jag fattade. Nu är trafiken åter lugn. Den har inte ändrat på sig. Det är jag som har ändrat mitt sätt att se på trafiken.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-10 kl. 13:00.
Citera
2019-06-10, 13:07
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Okej, jag har fått nog av ditt skitprat nu. Du fortsätter snacka bort inlägg efter inlägg. Aldrig vill du ha en ordentlig diskussion, det enda du sysslar med är att raljera över andra.
Du ställde frågor till mig som jag svarade på och när jag ställer samma frågor tillbaka vägrar du svara och börjar tjafsa om annat. Du visar gång på gång att det inte går att föra ett samtal med dig.

OCH DU! Ta dina hjärnspöken om systerskapet och stoppa upp där solen aldrig skiner!
Låt mig bara tillägga detta:

Jag försöker få dig att kliva ur skyttegraven och ta lite ansvar för vad du tänker och registrerar i världen runt omkring dig.
Det är busenkelt att ta en partisansk hållning och låta någon annan sköta grovjobbet åt dig, men det blir aldrig några produktiva samtal med någon som inte håller med dig.

Allt handlar om perspektiv och just nu har du inga.

Vi lever i en komplex värld och meningen är att vi ska kunna komma överens. Inte bara "oss emellan" utan även med kulturer som har en helt annan uppfattning om hur det "ska vara" än du och jag.

Vill du kliva av och sitta i ditt eget lilla hål i tron att "det är här "vi" har konsensus, så kommer du inom kort hitta dig själv nästan ensam där.

Du är inget offer förrän du gör dig till ett alldeles på egen hand.
Citera
2019-06-10, 13:35
Medlem
lupacs avatar
Citat:
...
Kan inte låta bli att påminna om att områden i just Afrika t.ex kring Somalia har de lägsta medel-IQ-scorerna i hela världen. Deras anfäder bor nu i USA. IQ är ett arv till stora delar. Din tur att länka till fakta.

Somaliernas anfäder i USA måste väl vid det här laget vara mer än 150-200 år gamla idag. Kanske hann de dricka några klunkar ur ungdomens källa i den somaliska bushen innan de fraktades med slavskepp till Amerika.

Lite intressanta fakta om afroamerikaner av somaliskt slavursprung i USA:

Citera
2019-06-10, 13:49
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Somaliernas anfäder i USA måste väl vid det här laget vara mer än 150-200 år gamla idag. Kanske hann de dricka några klunkar ur ungdomens källa i den somaliska bushen innan de fraktades med slavskepp till Amerika.

Lite intressanta fakta om afroamerikaner av somaliskt slavursprung i USA:

Var stod det "slavar" i mitt inlägg? Men du kanske alltid tänker på afrikaner som slavar?

Antagligen bara förvånande för dig, men Somalier kunde faktiskt ta sig själva till USA utan hjälp av den stora vita tanten lupac:
https://en.wikipedia.org/wiki/Somali_Americans

Länder med lägst IQ, alla från afrika eller befolkade av ex-afrikaner:

https://brainstats.com/average-iq-by-country.html
39 Lesotho 67
39 Liberia 67
39 Saint Kitts and Nevis 67
39 São Tomé and Príncipe 67
40 The Gambia 66
41 Cameroon 64
41 Gabon 64
41 Mozambique 64
42 Saint Lucia 62
43 Equatorial Guinea 59

Vad var frågan nu igen??
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-10 kl. 13:56.
Citera
2019-06-10, 15:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag är matematiker. Jag är uppfödd på procent-satser varje dag. Du kan därför inte göra en dråplig humoristisk poäng av att jag pratar om procent-satser. Jag kan däremot göra en humoristisk dråplig poäng av att du inte fattar att jag säger samma sak med "kanske inte ens 70% sämre" och "de flesta topplistor har 70% män". Men jag avstår. En feminist har ingen humor.

Jag trodde på allvar att vi var överens. Tyvärr stoppade intelligensgapet den möjligheten. Det visade sig tydligen vara läsfel.

Det var inte på "du är en procent-sats för mig" som jag gjorde en dråplig humoristisk poäng.

Hjärtat du ska nog hålla dig till matematiken, om det nu är vad du sysslar med. Den kan du inte trolla, "missförstå" eller svamla bort.

När trodde du på "allvar" att vi var överens?

När du inte skrev något om topplistor utan "kvinnor är kanske inte ens 70% sämre än män"? Vi pratade om polisen, journalistiken och kvotering.

Men nu ska jag göra det väldigt lätt för dig, du är ju ganska trög: Vilka politiker är inkvoterade? Namn tack.
Citera
2019-06-10, 15:28
Medlem
Att vara bäst är väl egentligen ganska irrelevant i vardagslivet. Kvinnor kan ju göra samma sysslor som män och därför behövs dom i arbetsmarknaden. Däremot är det nog förmodligen sant att ifall gruppen män skulle tävla mot gruppen kvinnor i vad som helst bortsett från att föda barn, så skulle gruppen män alltid vinna.
Citera
2019-06-10, 15:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
När du inte skrev något om topplistor utan "kvinnor är kanske inte ens 70% sämre än män"? Vi pratade om polisen, journalistiken och kvotering.

Men nu ska jag göra det väldigt lätt för dig, du är ju ganska trög: Vilka politiker är inkvoterade? Namn tack.
Inkvoterade partiledare, som ganska snabbt fick sparken, är Karin Söder (dog nästan på kuppen), Gudrun Schyman (fick sparken på fyllan), Maria Leissner (körde ihjäl sin man), Maud Olofsson (släppte igenom Nuon som kostade Vattenfall 100 miljarder), Mona Sahlin (fick sparken i Tobleroneaffären), Åsa Romson (grät och fick sparken), Anna Kinberg Batra (fick sparken när hon vägrade avgå).

Hört talas om dem? Var det något mer du önskade från trögtänkta mig?

Ni kvinnor i den här tråden kan verkligen inte vårda språket. Eller fatta vem som är intelligent och påläst. Och ni har inga kunskaper. Man kan säga att tråden är självuppfyllande.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-10 kl. 15:36.
Citera
2019-06-10, 15:48
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Inkvoterade partiledare, som ganska snabbt fick sparken, är Karin Söder (dog nästan på kuppen), Gudrun Schyman (fick sparken på fyllan), Maria Leissner (körde ihjäl sin man), Maud Olofsson (släppte igenom Nuon som kostade Vattenfall 100 miljarder), Mona Sahlin (fick sparken i Tobleroneaffären), Åsa Romson (grät och fick sparken), Anna Kinberg Batra (fick sparken när hon vägrade avgå).

Hört talas om dem? Var det något mer du önskade från trögtänkta mig?

Ni kvinnor i den här tråden kan verkligen inte vårda språket. Eller fatta vem som är intelligent och påläst. Och ni har inga kunskaper. Man kan säga att tråden är självuppfyllande.

Alla politiker är inkvoterade, det finns knappt någon meritokrati i konsten att stå där och få folkets röster. Löfven är då lik Olofsson någon som bara behöver stå där och se lite folkligt medelmåttig ut när han stammar sig igenom debatter.

Fridolin ska se söt och snäll ut som den valp de tjejer som röstar på honom i teorin vill att alla män ska vara.

Tror du det funnits någon partiledare i Sverige med ens över 130 i IQ?

Jag är inte så säker, möjligen Olof Palme, den räven.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-10 kl. 15:52.
Citera
2019-06-10, 15:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Alla politiker är inkvoterade, det finns knappt någon meritokrati i konsten att stå där och få folkets röster. Löfven är då lik Olofsson någon som bara behöver stå där och se lite folkligt medelmåttig ut när han stammar sig igenom debatter.

Fridolin ska se söt och snäll ut som den valp de tjejer som röstar på honom i teorin vill att alla män ska vara.

Tror du det funnits någon partiledare i Sverige med ens över 130 i IQ?

Jag är inte så säker, möjligen Olof Palme, den räven.
Reinfeldt har garanterat hög IQ. Tyvärr ingen ryggrad. Olof Palme den smartaste partiledaren vi haft men också den mest avskyvärda och förstörde nästan landet med sin inkompetens, och (s) tappade därför äntligen makten 1973 till de borgerliga. Så det är inte bara IQ det hänger på. Men visst hade de kvinnliga partiledarna ovanligt låg IQ utom Maria Wetterstrand. Batras uttalande "Stockholmare är smartare än lantisar" är extremt lågt t.ex. Mona Sahlin var städerska på SvD.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-10 kl. 16:37.
Citera
2019-06-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppenberg
Min erfarenhet är att kvinnor i allmänhet är bättre på att jobba än män. På nästan alla arbetsplatser jag varit på är det kvinnor som gjort det mesta av arbetet medan män (däribland jag) bara lallar omkring och på något sätt lyckas komma undan med det. Kvinnor tar mycket mer ansvar, har bättre koll och är mer 'dedikerade' till sitt arbete.

detta var dagens!! Tror du det är liknande inom livsmedelsindustrin och på fabriker runt i landet att kvinnorna,trots sitt fysiska underläge, är dom som jobbar mest och sliter hårdast? Eller det tror du ju säkert dum fråga
Citera
2019-06-10, 16:08
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Reinfeldt har garanterat hög IQ. Tyvärr ingen ryggrad. Olof Palme den smartaste partiledaren vi haft men också den mest avskyvärda och förstörde nästan landet med sin inkompetens, och (s) tappade därför äntligen makten 1973 till de borgerliga. Så det är inte bara IQ det hänger på. Men visst hade de kvinnliga partiledarna ovanligt låg IQ utom Maria Wetterstrand. Batras uttalande "Stockholmare är smartare än lantisar" är extremt lågt t.ex. Mona Sahlin var städerska.

Göran Persson och Reinfeldt lär ha runt 120 i IQ, de skulle inte få leda ett större företag ifall de inte var söner till ägaren.

Till saken hör att man inte kan kvoteras som partiledare, då ens jobb egentligen inte är att leda landet, jobbet handlar om att få röster. Då kan meriten handla om något så tragiskt som att vara folkligt bondig. Olofsoon lyckades hyfsad bra med sitt jobb i början tycks jag minnas, mannen hon efterträdde tog partiet till under spärren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in