Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Okej, jag har fått nog av ditt skitprat nu. Du fortsätter snacka bort inlägg efter inlägg. Aldrig vill du ha en ordentlig diskussion, det enda du sysslar med är att raljera över andra.
Du ställde frågor till mig som jag svarade på och när jag ställer samma frågor tillbaka vägrar du svara och börjar tjafsa om annat. Du visar gång på gång att det inte går att föra ett samtal med dig.
OCH DU! Ta dina hjärnspöken om systerskapet och stoppa upp där solen aldrig skiner!
Låt mig bara tillägga detta:
Jag försöker få dig att kliva ur skyttegraven och ta lite ansvar för vad du tänker och registrerar i världen runt omkring dig.
Det är busenkelt att ta en partisansk hållning och låta någon annan sköta grovjobbet åt dig, men det blir aldrig några produktiva samtal med någon som inte håller med dig.
Allt handlar om perspektiv och just nu har du inga.
Vi lever i en komplex värld och meningen är att vi ska kunna komma överens. Inte bara "oss emellan" utan även med kulturer som har en helt annan uppfattning om hur det "ska vara" än du och jag.
Vill du kliva av och sitta i ditt eget lilla hål i tron att "det är här "vi" har konsensus, så kommer du inom kort hitta dig själv nästan ensam där.
Du är inget offer förrän du gör dig till ett alldeles på egen hand.