2019-06-09, 23:47
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka äger youtube och twitter tror du?

Om man stämmer någon kan jag förstå hur du tänker, men att han t.ex. om och om och om igen blivit stämd av staten och förlorat skattemål kan väl ändå inte vara ett tecken på att han spelar efter reglerna och försöker vinna på lagligt vis??
Användare på youtube är dock oftast inte ägda av rika företag. Att youtube censureras och sökresultat manipuleras efterssom Google äger youtube är dock ett problem.

Om Trumps rättegångstvistar är det svår att veta om han medvetet försöker fuska eller om han anser att han har rätt men hamnar i konflikt.
Citera
2019-06-09, 23:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Precis. Dessa rika familjer har arbetat för en globalistisk världsdiktatur samt att radera länders egna makt. En quote från David Rockefeller kommer väl till hands:

"Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure--one world, if you will. If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it."

Det är exakt därför Trump behövs, för att motverka korruptionen och ge tillbaka makten till folket. Trump jobbar för USA först och främst. Han är en svar på korruptionen och globalismen.

Du ska inte lura dig själv där dock, Trump är själv en av dessa oligarker, han försökte i många, många år muta New Yorks senatorer och borgmästare att ta bort vissa rättigheter för krigsveteraner och en rad andra saker för att det inte gynnade hans egna hotellverksamhet att ha hemlösa veteraner som sålde konstverk nära hans verksamhet för att inte tala om hans mutor som är kopplade till att hindra FBI från att flytta sitt högkvarter.
Citera
2019-06-10, 00:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag skulle tro att Trump är bra mycket mer populär hos veteranerna än Obama, Bush, Clinton eller någon annan president de senaste åren. Du kommer med några enstaka incidenter istället för att se helhetsbilden. Trump har inte startat något krig, han stödjer USA först, han är ingen globalist.

Jag tror du missade min poäng helt och hållet där, jag pratar inte om att vara populär utan om att han är lika korrupt som de andra oligarkerna och det är därför vi nästan 4 år senare fortfarande inte ser någon som helst upprepning av korruption genom att ta bort de legala mutorna
Citera
2019-06-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror du missade min poäng helt och hållet där, jag pratar inte om att vara populär utan om att han är lika korrupt som de andra oligarkerna och det är därför vi nästan 4 år senare fortfarande inte ser någon som helst upprepning av korruption genom att ta bort de legala mutorna
Gjorde Trump något olagligt? Blev han dömd för mutbrott?
Citera
2019-06-10, 01:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Gjorde Trump något olagligt? Blev han dömd för mutbrott?

Du måste lära dig och läsa vad folk skriver, vart någonstans säger jag att han sysslade med illegala mutor?

I USA är det nämligen lagligt att muta politiker upp till en viss summa.

Det är därför USA precis som Ryssland är en oligarki
Citera
2019-06-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du måste lära dig och läsa vad folk skriver, vart någonstans säger jag att han sysslade med illegala mutor?

I USA är det nämligen lagligt att muta politiker upp till en viss summa.

Det är därför USA precis som Ryssland är en oligarki
Han spelar efter spelets regler. Sedan är den verkliga oligarkerkin inte en kraft för nationalism utan precis som David Rockefeller för internationalism. Politiker och kändisar som får betalt för att propagera för massinvandring, mångkultur och en massa annat skit som förstör ett land.
Citera
2019-06-10, 10:43
Medlem
Citat:
Democrats needle Trump with Watergate witness

https://thehill.com/policy/national-security/447525-dems-needle-trump-with-watergate-witness

Citat:
Democrats are ripping a page out of the Watergate playbook as they look to shine a spotlight on the unsavory details about President Trump’s conduct contained in special counsel Robert Mueller’s report.

The House Judiciary Committee will grill John Dean, who served as White House counsel for former President Nixon and was tied up in the Watergate controversy, during a public hearing on Monday.

Robert Mueller är försvunnen. Han skulle vittna i kongressen, efter sitt statement som han läste upp och sedan försvann utan att svara på frågor. Nu har DNC hittat en ersättare, eller i vart fall ett nytt vittne, gamle Watergate veteranen John Dean. Han fick även sitta av fyra månader i fängelse för sin roll i Watergate. Nu säger han om Rysslandsutredningen:

Citat:
This is clear obstruction,” Dean told CNN’s Jake Tapper following the release of the public report in April.

Jag tror inte man kan lägga blåkopia på Watergate och nu 40 år senare återanvända protokollet till att gälla även Mueller's Rysslandsutredning..
Citera
2019-06-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
https://thehill.com/policy/national-security/447525-dems-needle-trump-with-watergate-witness

Robert Mueller är försvunnen. Han skulle vittna i kongressen, efter sitt statement som han läste upp och sedan försvann utan att svara på frågor. Nu har DNC hittat en ersättare, eller i vart fall ett nytt vittne, gamle Watergate veteranen John Dean. Han fick även sitta av fyra månader i fängelse för sin roll i Watergate. Nu säger han om Rysslandsutredningen:

Jag tror inte man kan lägga blåkopia på Watergate och nu 40 år senare återanvända protokollet till att gälla även Mueller's Rysslandsutredning..
Watergate har mycket mer likheter med Spygate. Spionage och avlyssning av politiska motståndare förekom i båda fallen.
Citera
2019-06-10, 13:47
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Visst kan patriotism vara positivt, precis som globalism kan - frågan är ju bara vilka former och omständigheter vi talar om. Trumps sätt att se på patriotism handlar ju dessvärre minst lika mycket om att krossa andra som att gynna det egna - ett synsätt som vi i övriga världen kanske inte direkt bör dansa av glädje inför..

Eller som Trump själv skrev i Think Big": I love to crush the other side and take the benefits. Why? Because there is nothing greater. For me it is even better than sex, and I love sex. You hear lots of people say that a great deal is when both sides win. That is a bunch of crap. In a great deal you win—not the other side. You crush the opponent and come away with something better for yourself.
Även detta har han gemensamt med Ryssland. Iaf beskriver Bill Browder i sin bok Red Notice (sv: Mitt krig mot Putin) situationer då ryska "affärsmän" medvetet förstörde för sig sjäva därför att det förstörde ännu mer för någon motståndare.

tRump förstår ingenting om någonting, inte ens om business.
Citera
2019-06-10, 23:02
Avslutad
Killarys yngste bror, Tony Rodham, har dött, mördats enligt den här källan som hämnd för fyra polisers/utredares död inom NYPD, som alla var inblandade i att nysta i barnsexhandel och trafficking härvor. Den gemensamma nämnaren för dessa poliser var att de har haft tillgång till Anthony Weiners laptop som utredningsmaterial.

Någon officiell dödsorsak för Tony Rodham tycks ej ha framkommit än.

https://youtu.be/I0M73_jCMow
Senast redigerad av RobRoys 2019-06-10 kl. 23:19.
Citera
2019-06-11, 00:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Killarys yngste bror, Tony Rodham, har dött, mördats enligt den här källan som hämnd för fyra polisers/utredares död inom NYPD, som alla var inblandade i att nysta i barnsexhandel och trafficking härvor. Den gemensamma nämnaren för dessa poliser var att de har haft tillgång till Anthony Weiners laptop som utredningsmaterial.

En youtubekanal som använder twitter som källor och som för övrigt inte lämnar några källor i sin beskrivning...jag skulle inte ta det som en seriös källa...det är på Alex Jones nivå
Citera
2019-06-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys

Har inte även ett par senatorer mördats? 2 vad jag läste om! kan vara fler försöker hitta inlägget det diskuteras!

John McAfes Twitter är rolig att läsa om man gillar Q! Han ska tydligen namnge 25 kongressmän och 5 senatorer på Fredag. han hävdar även att han har 31tb data som visar på korruption hos politiker! well see what happens!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in