Citat:
Ursprungligen postat av
JonMill
Jag fattar inte de här tankarna kring befruktningar i samband med Epstein. Vad är det en del påstår har hänt på ön och vad påstås Epstein ha gjort?

Jag skall försöka att i punktform lista
1. Epstein, tidigare studerande med kunskap inom ingenjörsvetenska (tänk KTH), köper en ö och genomför omfattande byggnadsverk däribland en sk musikpaviljong som väcker misstankar.
2. Anklagelser om övergrepp på minderåriga i New York, Florida samt "orgier" på ön.
3. Överdrivet intresse för transhumanism och inbjudan till framstående vetenskapsmän som han diskuterat transhumanism med.
4. Massmedia rapporterar att han haft för avsikt att på sin ranch i New Mexico befrukta 20 kvinnor för att bidra till "världsförbättring". Dessutom skulle det vara 20 st åt gången och underförstått upprepas.
Det handlar alltså inte om sexuella övergrepp som han hittills enligt rapportering utsatt cirka 80 st flickor/unga kvinnor för.
5. Ingenstans står det att några kvinnor deltagit i detta i New Mexico.
6. Q har i en drop lyft tanken att det funnits tunnlar på ön.
Några reflektioner:
Att Jeffrey Epstein skulle starta en sk "sexsekt" och överhuvudtaget kunna rekrytera 20 st kvinnor är befängt. Än mindre upprepa det.
Att Jeffrey Epstein skulle kunna hitta surrogatmödrar vore inte befängt men för hans projekt är nog screeningen avgörande. Dom skall vara tillräckligt bra, dvs intelligens och andra egenskaper för att duga som surrogatmödrar.
För detta ändamål med konstgjord befruktning krävs ett laboratorium vilket skulle kunna dölja sig på ön och vara orsaken till allt hemlighetsmakeri. Min teori.
Och nu till frågan om vems sperma och vems ägg som skall användas. För en så sjuk person som Epstein så finns nog ingen gräns så fältet är fritt för spekulation.
För Epsteins vänner med girighet som ledstjärna så vore det intressant med avkomma till någon som genom födsel ärver en mycket stor förmögenhet som det går att göra anspråk på genom arvsrätt.
För Epsteins fåfänga vänner med intresse för kungligheter vore släktskap med en kunglig ätt något att eftersträva. Sätta sitt barn på Englands tron exv.
Under alla omständigheter skulle det handla om missbruk av människans fortplantningsförmågan.