2019-06-10, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det är sant, alla män är inte slagskämpar, som tur är! Också sant att många kvinnor kan försvara sig, men det beror sannerligen också på vem kvinnan ska försvara sig mot.
Män är i regel starkare än kvinnor och en person som är så ursinnigt arg att den attackerar för att döda, tänker jag får en ursinnesstyrka!
Därför tycker jag att det är logiskt att en man i affekt som i regel är starkare fysiskt får tyst på LW inom ett par sekunder. Därför är det troligtvis en kvinna hon kämpar för sitt liv emot, kanske tom en ung kvinna..med tanke på skriken som dessutom varade i flera minuter så känns det för mig något långsökt att en man kan vara GM. Skrik lockar till sig ögon och det är ju det sista en GM vill ha på sig, särskilt om de bor i kvarteret och lätt känns igen alla fall.
Så med det resonemanget, det jag fetat, gör du slarvsylta av den uppfattning som bl a Philomena har, nämligen att mordet skulle ha varit välplanerat.
Mordet på LW är givetvis ett hafsverk av värsta sort och hade kroppen hittats på tisdagen är det möjligt att en mördare redan varit i fängelse!
Mördaren räddades av Polisen!
Grattis!
Citera
2019-06-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Intressant information, tack.

Har jag uppfattat följande rätt vad gäller eventuella ”aktörer”, tänkbart informationsutbyte samt händelseförlopp vid upptäckten av LW:s frånvaro:

1. UW ringer först av allt ”extra-systern” och ger henne i uppdrag att ta hand om barnen? Gissningsvis får hon någon form av förklaring till varför, tänker jag.

2. UW ser därefter till att de tre barnen raskt ska komma att befinna sig i hans bostad med ”extra-systern” som stöd?

3. UW (?) ordnar med ”de rent praktiska”? Exakt vad detta inrymmer vet jag ej. När kontaktas SD?

4. UW (?) har sedan ”ständig kontakt med polis”? Kan det vara Säkerhetspolisen som åsyftas här, spekulerar jag?

5. På eftermiddagen dagen därpå ”höjdes misstankegraden” och ”andra insatser vidtogs”? Vem/ vilka tog dessa beslut och baserat på vad, funderar jag?

Med ”de” (som jag markerat i ditt avslutande stycke) undrar jag om det är UW och polisen eller enbart polisen du avser?

Givetvis svarar du endast baserat på integritet och lämplighet. Gott så.

Det är min bild av händelseförloppet EFTER att polis varit på plats.

Detta var min FÖRE version

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Först av allt försöker man väl konstatera var hon finns? Har hon bara gått ut för att ....? Låna något från grannen? Har någon granne (SD t.ex) sett henne? Tittar i datorn? Är mobilen hemma? Husnycklarna osv.? Man letar spår på vad som hänt?

INNAN man ringer polisen och anmäler henne försvunnen?
Pratar med polisen och lämnar uppgifter samt följer de råd man får av dessa.

Jag kan föreställa mig att det är lätt kaosartat.
Senast redigerad av Remark 2019-06-10 kl. 01:01.
Citera
2019-06-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Så med det resonemanget, det jag fetat, gör du slarvsylta av den uppfattning som bl a Philomena har, nämligen att mordet skulle ha varit välplanerat.
Mordet på LW är givetvis ett hafsverk av värsta sort och hade kroppen hittats på tisdagen är det möjligt att en mördare redan varit i fängelse!
Mördaren räddades av Polisen!
Grattis!

Tycker du? Det kan ändå varit planerat om GM inte känns igen av LW grannar och därför inte är rädd för ögon på sig.
Är det planerat så är det en kvinna fylld med hat/svartsjuka. Ett x till de män som fanns i LW liv, eller äldre barn till denna kvinna som tagit på en offerkofta och som i sin tur tar ut hämden för sin mors lidande. Det jag menar är att ingen i kvarteret hade låtit LW skrika och ta en risk att bli igenkänd, inte en varm majkväll då folk har öppet och vissa tom sitter ute sent.
Citera
2019-06-10, 01:04
Medlem
Honan6s avatar
Vi har fått veta att LW mördades med kraftigt våld, men utan insyn vet vi inte om det användes tillhygge. EGT har spekulerat om ett basebollträ och berättat att ett barns käpphäst blivit beslagtaget - om det sistnämnda var fakta eller teori är oklart. Någon antydde tidigt i tråden att HD haft en Tupperwarekanna på en Tradera-auktion, men en hårdplastkanna är väl inte så troligt tillhygge, eller? Mördaren kan ha använt en sten, stampat på kroppen, dunkat hennes huvud mot planket eller huggit henne besinningslöst med en kniv. Utifrån skrikvittnenas uppgifter drar jag slutsatsen att mördaren var högst motiverad att tysta L*n* för evigt.

Synen av Le*n*s illa tilltygade kropp borde ha etsat sig fast på mördarens näthinna och jag skulle vilja fråga vår psykolog och trådforskare Rosamund om hen i sin yrkesroll har haft någon klient som har mördat och berättat hur det är att leva med ett mord på halsen.
Citera
2019-06-10, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det är för mig en helt ny uppgift, att UW ringde "extrasystern"
för att snabbt ta hand om barnen, innan allt annat praktiskt
ordnades.

Var kommer den uppgiften från?

Från tråden. Hon sågs runt LWs bostad och kring UWs samt ansågs hon som "en i familjen". Skrevs mycket om det, när det var aktuellt.
Citera
2019-06-10, 01:14
Medlem
Citat:
Det är sant, alla män är inte slagskämpar, som tur är! Också sant att många kvinnor kan försvara sig, men det beror sannerligen också på vem kvinnan ska försvara sig mot.
Män är i regel starkare än kvinnor och en person som är så ursinnigt arg att den attackerar för att döda, tänker jag får en ursinnesstyrka!
Därför tycker jag att det är logiskt att en man i affekt som i regel är starkare fysiskt får tyst på LW inom ett par sekunder. Därför är det troligtvis en kvinna hon kämpar för sitt liv emot, kanske tom en ung kvinna..med tanke på skriken som dessutom varade i flera minuter så känns det för mig något långsökt att en man kan vara GM. Skrik lockar till sig ögon och det är ju det sista en GM vill ha på sig, särskilt om de bor i kvarteret och lätt känns igen alla fall.

Jag tror inte LW gav sig i första taget, hon kunde garanterat bjuda rejält motstånd. Oavsett vem hon mötte.
Citera
2019-06-10, 01:18
Medlem
Citat:
Tycker du? Det kan ändå varit planerat om GM inte känns igen av LW grannar och därför inte är rädd för ögon på sig.
Är det planerat så är det en kvinna fylld med hat/svartsjuka. Ett x till de män som fanns i LW liv, eller äldre barn till denna kvinna som tagit på en offerkofta och som i sin tur tar ut hämden för sin mors lidande. Det jag menar är att ingen i kvarteret hade låtit LW skrika och ta en risk att bli igenkänd, inte en varm majkväll då folk har öppet och vissa tom sitter ute sent.
Ur Mordbibeln för hugade mördare Del 1:
(1) Om du inte önskar åka fast för det mord du ämnar utföra, bör du givetvis minska risken för att väcka onödig uppmärksamhet
(2) Se därför till att ditt planerade offer inte hinner skrika under mordet
(3) Välj därför att i fickan ha med dig en gitarrsträng i stål, lämpligen en G-sträng
(4) Hur du skall använda G-strängen framgår i de instruktioner som lämnas i Del 2

Hade vår mördare följt ovanstående flödesschema, hade inget störande ljud hörts öht och dalaan och partner hade sluppit åka ut och söka efter den attackerade och senare sluppit sitta i tråkiga polisförhör.

Detta är inget planerat mord punkt
Citera
2019-06-10, 01:25
Medlem
Citat:

Så vitt jag kommer ihåg finns det inga från bostadsområdet som noterat något skrik pga att brottet skedde i skydd av bullerplanket. Det skrik som rapporterades kom från paret på andra sidan motorvägen.
Citera
2019-06-10, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vi har fått veta att LW mördades med kraftigt våld, men utan insyn vet vi inte om det användes tillhygge. EGT har spekulerat om ett basebollträ och berättat att ett barns käpphäst blivit beslagtaget - om det sistnämnda var fakta eller teori är oklart. Någon antydde tidigt i tråden att HD haft en Tupperwarekanna på en Tradera-auktion, men en hårdplastkanna är väl inte så troligt tillhygge, eller? Mördaren kan ha använt en sten, stampat på kroppen, dunkat hennes huvud mot planket eller huggit henne besinningslöst med en kniv. Utifrån skrikvittnenas uppgifter drar jag slutsatsen att mördaren var högst motiverad att tysta L*n* för evigt.

Synen av Le*n*s illa tilltygade kropp borde ha etsat sig fast på mördarens näthinna och jag skulle vilja fråga vår psykolog och trådforskare Rosamund om hen i sin yrkesroll har haft någon klient som har mördat och berättat hur det är att leva med ett mord på halsen.

Håller med dig, mördaren ville tysta LW och hade det varit en man så hade det gått fortare med tanke på skriken som pågick så länge, därför troligtvis ingen närkamp att LW ens hade en chans att försvara sig eller få hudavskrap under naglarna!

Ja barnens leksaker kan kanske tas i beslag om de vet att någon särskild person de misstänker just använde en särskild leksak i sin lek med barnen, och hoppas på att få något fingeravtryck eller DNA utav det, tror inte att de misstänker en käpphäst som mordvapen alla fall.
Neee vattenkanna av plast känns lika troligt som mordvapen, känns bara som att vissa vill förvirra i tråden.
Lenas illa tilltygade kropp såg nog inte ens GM i mörkret bland buskarna, tyvärr!
Men det borde ändå gått upp för vederbörande vad denne gjort mot Lena, hennes barn, hennes vänner som vänts mot varann i misstänksamhet, hennes föräldrar och bror och grannar och all deras smärta och saknad. Jag hoppas att denna bittra människa aldrig lyckas splittra dom utan att de håller ihop mot denna osunda sjuka människa!
Citera
2019-06-10, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ur Mordbibeln för hugade mördare Del 1:
(1) Om du inte önskar åka fast för det mord du ämnar utföra, bör du givetvis minska risken för att väcka onödig uppmärksamhet
(2) Se därför till att ditt planerade offer inte hinner skrika under mordet
(3) Välj därför att i fickan ha med dig en gitarrsträng i stål, lämpligen en G-sträng
(4) Hur du skall använda G-strängen framgår i de instruktioner som lämnas i Del 2

Hade vår mördare följt ovanstående flödesschema, hade inget störande ljud hörts öht och dalaan och partner hade sluppit åka ut och söka efter den attackerade och senare sluppit sitta i tråkiga polisförhör.

Detta är inget planerat mord punkt

Haha förlåt men nu är jag så trött att jag skrattade högt, mordbibeln vem läser nåt sånt? Vem vet att det en finns något som heter mordbibeln? Är det något fantomen har innanför dräkten hahaha
Förlåt min tråkiga humor såhär i natten, men vad menar du med vår mördare? Har du och din mamma lejt en mördare eller vad är det du skrev nyss egentligen? Vet du vem mördaren är?
Jag är helt övertygad om att det är planerat men inte av någon van seriemördare som tänkt på exakt allt, ingen är så smart att de tänker på precis exakt allt...
Citera
2019-06-10, 01:46
Medlem
Citat:
Så vitt jag kommer ihåg finns det inga från bostadsområdet som noterat något skrik pga att brottet skedde i skydd av bullerplanket. Det skrik som rapporterades kom från paret på andra sidan motorvägen.

Nej ingen annan har bekräftat att de hört något skrik, men alla vägar inte berätta. Såklart det finns fler som hört skrik, men folk är livrädda för mördare. Vänta bara det kommer komma fram mer, om det inte redan gjort det. Media har väl inte ens skrivit om parets vittnesuppgifter på andra sidan motorvägen? Vi vet inte vilka grannar som berättat om vad.
De två tjejerna med cykel kanske var GM som polisen sökte efter?
Det finns alltid människor med samvete som ligger och grubblar på nätterna och våndas tills de ringer och vittnar om vad de sett..
Citera
2019-06-10, 01:55
Medlem
Citat:
Jag tror inte LW gav sig i första taget, hon kunde garanterat bjuda rejält motstånd. Oavsett vem hon mötte.

Oj vilken verklighet lever du i?
Inser du att LW var väldigt tunn och späd? Säkert max 52 i vikt och dessutom inte helt återställd efter skador?
Eller är du en sån man som tror att kvinnor aldrig mördas eller våldtas för att de kan försvara sig?
Kvinnan är mördad. Död. Begravd.
Och du skriver att hon kan bjuda på rejält motstånd?? Jisses du ska nog dra ner nattmössan nu och sova, hoppas du tänker bättre som utvilad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in