2019-06-09, 21:17
Medlem
[quote=SmartaMarta666|67809445]
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena

Ja jag har funderat på det du skrivit här och läst bakåt och framåt i tråden och kommer fram till att du har rätt i att det borde varit planerat. Att det ligger svartsjuka i det här mordet är vi nog alla överens om, men jag tror det är blandat med hat.
Jag tror dessutom att det är en kvinna som ligger bakom detta, precis som många andra skrivit så hade skriken stoppats av en man inom ett par sekunder och inte efter flera minuter.
HD hon hade alla motiv i hela världen att göra livet surt för LW men inget agg från HD har varken lett till anmälningar eller fått HD vänner att smutsakasta LW här i tråden(inte som jag kunnat utläsa i varje fall)
Den här MGM tror jag har ett starkt hat, starkt motiv, och MGM ville hjälpa HD att slippa gå igenom samma hemska smärta som hon själv gått igenom!! Och säkert även hennes barn dessutom!!
Någon annan kvinna till herrarna i LW liv borde vara GM (inte HD) det är dock min uppfattning när man läst mellan raderna vad som kommit fram...och beroende på vad vissa frågat efter!
Och jag kan ha fel givetvis och det kan helt å hållet vara en random men jag tror att det finns en kvinna som varit besatt av hat till LW. Var det en kvinna som inte ville se ytterligare ett trasigt äktenskap kanske? Kanske hade hon tom sonens födelsedag som ursäkt när hon knackade på hos Lena?
Vet förstås inget som vanligt...gissar och spånar

Tråden har funderat på HD och på UWs ex MH, som skrivit en hatisk blogg. Visst kunde de ha motiv, men jag tror inte att skriktiden indikerar att det är en kvinna som är GM. Det tar tid längre tid än man kan tro innan en människa dör även om den fått en skada som gjort att det är helt uppenbart att den kommer att dö. Jag har pratat m en man som var med då en arbetskamrat till honom dog. Han kände det som om hans arbetskamrat var borta som person men att hans kropp fortsatte skrika några minuter till som en reflex. Det kanske är vittnets försvar som fick honom att känna så.
Citera
2019-06-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
UW prioriterade barnen i första hand och ringde "extra-systern" som bodde närmast för att snabbt ta hand om dom hemma hos UW. Därefter ordnades de rent praktiska och ha ständig kontakt med polis.

Först dagen efter på em höjdes misstankegraden. Och andra insatser vidtogs.

Hur de resonerade om kontakter för underrättelse till berörda är en privat fråga. Som ingen utomstående har att göra med eller rätt att ha synpunkter på. Enligt mig.
Jag är inte på Flashback för att begå svinigheter. Vartenda ett av mina 2 k inlägg står jag för. Jag vet att jag läses av folk som känner mig och som vet mitt nick. Om jag uppfattas som att jag svartmålar ett offer har hursomhelst svartmålningen i sig inget egenvärde, utan kan betraktas som 'collateral damage'.
Så när jag skriver att det är min bestämda uppfattning att LW:s föräldrar behandlats minst sagt styvmoderligt, för att inte säga respektlöst, så är det för att det är så jag uppfattar det.

Den här tråden, med minst två läger, gör att man riskerar hamna som antingen hatare eller kramare så fort man gör ett statement. När jag indirekt kritiserar UW för att han inte ringde barnens morföräldrar, innebär inte det att jag "hatar" honom.
Jag vet inte heller om UW ringde till LW:s bror, men mycket tidigt bör han blivit informerad om att Lena var försvunnen. Även om han inte har så mycket kontakt med sina föräldrar, borde han i ett sånt här läge ha ringt dem. Ringt dem innan Polisen gjorde det.
Så tycker jag.
Citera
2019-06-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Fy fan säger jag!
Självklart ringer man inte direkt de gamla föräldrarna det första man gör. De kunde ha fått en hjärtattack! Sen vet ingen om anhöriga blivit beordrade att inte ringa. Vet hut! Du är återigen här och förpestar.

Dessutom har vi ingen aning om ifall någon i familjen faktiskt ringde gamlingarna! Det förtäljer inte historien.
Citera
2019-06-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag är inte på Flashback för att begå svinigheter. Vartenda ett av mina 2 k inlägg står jag för. Jag vet att jag läses av folk som känner mig och som vet mitt nick. Om jag uppfattas som att jag svartmålar ett offer har hursomhelst svartmålningen i sig inget egenvärde, utan kan betraktas som 'collateral damage'.
Så när jag skriver att det är min bestämda uppfattning att LW:s föräldrar behandlats minst sagt styvmoderligt, för att inte säga respektlöst, så är det för att det är så jag uppfattar det.

Den här tråden, med minst två läger, gör att man riskerar hamna som antingen hatare eller kramare så fort man gör ett statement. När jag indirekt kritiserar UW för att han inte ringde barnens morföräldrar, innebär inte det att jag "hatar" honom.
Jag vet inte heller om UW ringde till LW:s bror, men mycket tidigt bör han blivit informerad om att Lena var försvunnen. Även om han inte har så mycket kontakt med sina föräldrar, borde han i ett sånt här läge ha ringt dem. Ringt dem innan Polisen gjorde det.
Så tycker jag.

Jag kritiserade inte dig, men det är min syn på saken. Det hindrar inte dig eller andra från att ha annan syn. Det står var och en fritt.
Citera
2019-06-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag började läsa och helt plötsligt hade jag tappat tråden och plöjde på ett helt annat spår som gav mig en helt annan möjlig teori. Men tror fortfarande att det fanns i tanken på GM sen länge men att det troligtvis är en kvinna med tanke på de långa skriken. En man hade fått tyst på LW på några sekunder. Nu blev kampen ganska hård dom emellan tänker jag.

Alla män är inte slagskämpar och många kvinnor kan försvara sig. MGM, en "charmör med flackande blick" som någon i tråden uttryckte det, sägs inte vara särskilt stark. Iofs vet vi inget om tillhygge eller hur BO kunde motstå angreppet under några minuter (?).
Citera
2019-06-09, 22:30
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
UW prioriterade barnen i första hand och ringde "extra-systern" som bodde närmast för att snabbt ta hand om dom hemma hos UW. Därefter ordnades de rent praktiska och ha ständig kontakt med polis.

Hur de resonerade om kontakter för underrättelse till berörda är en privat fråga. Som ingen utomstående har att göra med eller rätt att ha synpunkter på. Enligt mig.

Intressant information, tack.

Har jag uppfattat följande rätt vad gäller eventuella ”aktörer”, tänkbart informationsutbyte samt händelseförlopp vid upptäckten av LW:s frånvaro:

1. UW ringer först av allt ”extra-systern” och ger henne i uppdrag att ta hand om barnen? Gissningsvis får hon någon form av förklaring till varför, tänker jag.

2. UW ser därefter till att de tre barnen raskt ska komma att befinna sig i hans bostad med ”extra-systern” som stöd?

3. UW (?) ordnar med ”de rent praktiska”? Exakt vad detta inrymmer vet jag ej. När kontaktas SD?

4. UW (?) har sedan ”ständig kontakt med polis”? Kan det vara Säkerhetspolisen som åsyftas här, spekulerar jag?

5. På eftermiddagen dagen därpå ”höjdes misstankegraden” och ”andra insatser vidtogs”? Vem/ vilka tog dessa beslut och baserat på vad, funderar jag?

Med ”de” (som jag markerat i ditt avslutande stycke) undrar jag om det är UW och polisen eller enbart polisen du avser?

Givetvis svarar du endast baserat på integritet och lämplighet. Gott så.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-06-09 kl. 22:35.
Citera
2019-06-09, 23:17
Medlem
Citat:

Det är för mig en helt ny uppgift, att UW ringde "extrasystern"
för att snabbt ta hand om barnen, innan allt annat praktiskt
ordnades.

Var kommer den uppgiften från?
Citera
2019-06-09, 23:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det är för mig en helt ny uppgift, att UW ringde "extrasystern"
för att snabbt ta hand om barnen, innan allt annat praktiskt
ordnades.

Var kommer den uppgiften från?
Jag kan inte heller dra mej till minnes att jag sett den uppgiften tidigare.
Citera
2019-06-09, 23:32
Medlem
Nedanstående två inlägg är båda från den 25 maj.
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Var det otrohet som låg bakom LWs skilsmässa med UW? Isåfall har jag missat något under min långa semester.

Din kristna moralism upphör inte att förvåna mig. De flesta av oss sekulära tror inte att pastorer är annorlunda än vanliga människor. Vilket nog är ganska sunt. Se bara vilka friheter pastorerna i Knutby har kunnat ta sig pga att församlingen trott att de står nära Gud/Jesus. Uppenbarligen har dessa personer lika starka sexuella drifter som andra, men hyckleriet gör att det tar sig konstigare uttryck. Självklart längtade LW också efter närhet och sex, vilket SD utnyttjade.
Vad får dig att dra slutsatsen att det är SD som utnyttjar LW?
Vi som följt tråden vet alla att LW som person har karakteriserats som en viljestark kvinna. Nu gör du henne till ett offer för SD:s djuriska lustar.
Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har ingen aning om varför LW och UW
skiljde sig.

Jag svarade på Landbandys inlägg:
”Lena tog ju sin "Mats ur skolan" som det så fint heter , - och började leva ensam (skilsmässa), när hon kände att hon inte kunde tygla sin trohet ,eller hur ...”

Jag har inga illusioner om att pastorer
är annorlunda än andra människor.
Men jag tycker att de åtminstone ska
försöka leva som de lär.
Om de vill ha någon trovärdighet när de
står i predikstolen och talar om för andra
hur de ska leva.

Givetvis så har även kristna sexuella
drifter men de förväntas att tillgodose
dem tillsammans med den de valt att
gifta sig med och som de har lovat att vara trogen.

Om LW längtade efter närhet och sex så
borde hon ha letat reda på någon som
var ledig och gift sig med honom.

Alla gör som de vill men om man ska
kalla sig för kristen så är inte det
viktigaste vad man själv vill
utan vad Gud vill.
(den andra fetningen har jag gjort och det är den jag syftar på)
Det är långtifrån alltid du och jag varit överens. Faktiskt tror jag aldrig det hänt, men i bl a det stycke jag fetat är jag helt enig med dig.

Jag har en känsla att du har ändrat dig lite under senare tid. I de inlägg du skrev där strax efter årsdagen, finner jag LW-kritiska formuleringar som lika gärna kunde ha kommit från mina tangenter. Det gläder mig.
Inte i sig att du kritiserar LW, men att du tycks se bredare på det känsliga området, nämligen det om hur LW valde att leva sitt liv.

Jag springer inte i nåns ledband, så bara dessa löjliga antydningar om att jag skulle agera i maskopi med skribenten 'Rosamund' är för mig skrattretande. Det går dock inte att förneka att jag anser att h*n har helt rätt i att man vid ett mord måste vända på alla stenar och tyvärr också ut-och-in på brottsoffret.
Vill man slippa att efter att man har mördats bli totalt söndergranskad och totalkritiserad på Flashback, bör man förstås leva så att man lämnar så få solkiga spår efter sig som möjligt.
'gloriouslife' har därför helt rätt, inte bara i detta sitt inlägg, utan också i andra.
Citera
2019-06-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Alla män är inte slagskämpar och många kvinnor kan försvara sig. MGM, en "charmör med flackande blick" som någon i tråden uttryckte det, sägs inte vara särskilt stark. Iofs vet vi inget om tillhygge eller hur BO kunde motstå angreppet under några minuter (?).

Det är sant, alla män är inte slagskämpar, som tur är! Också sant att många kvinnor kan försvara sig, men det beror sannerligen också på vem kvinnan ska försvara sig mot.
Män är i regel starkare än kvinnor och en person som är så ursinnigt arg att den attackerar för att döda, tänker jag får en ursinnesstyrka!
Därför tycker jag att det är logiskt att en man i affekt som i regel är starkare fysiskt får tyst på LW inom ett par sekunder. Därför är det troligtvis en kvinna hon kämpar för sitt liv emot, kanske tom en ung kvinna..med tanke på skriken som dessutom varade i flera minuter så känns det för mig något långsökt att en man kan vara GM. Skrik lockar till sig ögon och det är ju det sista en GM vill ha på sig, särskilt om de bor i kvarteret och lätt känns igen alla fall.
Citera
2019-06-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om man tänker sig en sådan strid så hade nog båda fått skador.
Känner någon till en kvinna med oförklarliga skador dagarna efter att LW mördades?

Jaha ja du tänker tjejslagsmål nu och de rivs bits och sliter varann i håret så tussarna flyger?! I såna slagsmål håller de ju på en bra stund och blir givetvis illa tilltygade men det här var en attack för att döda. Ett annat utgångsläge och helt annat scenario som överraskade Lena totalt tänker jag.
Citera
2019-06-10, 00:14
Medlem
[quote=Elsa2018|67810702]
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666

Tråden har funderat på HD och på UWs ex MH, som skrivit en hatisk blogg. Visst kunde de ha motiv, men jag tror inte att skriktiden indikerar att det är en kvinna som är GM. Det tar tid längre tid än man kan tro innan en människa dör även om den fått en skada som gjort att det är helt uppenbart att den kommer att dö. Jag har pratat m en man som var med då en arbetskamrat till honom dog. Han kände det som om hans arbetskamrat var borta som person men att hans kropp fortsatte skrika några minuter till som en reflex. Det kanske är vittnets försvar som fick honom att känna så.

Ja absolut vittnet kan ju tyckt det kändes som skriken höll på i en evighet, men jag tänker att de var två som hörde. Först en av dom som hörde skrik som var så allvarligt obehagliga att h*n tom väckte sin sambo. De hinner prata, lyssna innan de bestämmer sig för att klä på sig och komma ut till bilen och skriken hörs fortfarande när de tom startar och åker iväg. Det förflyter några minuter där och skriken har pauser också givetvis.
Skrik drar tillsig ögon och det vill en GM förhindra och det är oftast då en manlig GM stryper. En kvinnlig GM har inte lika lätt att göra det om hon inte är väldigt mycket starkare än offret så hon vågar riskera att komma i en sån position att hon själv hamnar i underläge. Jag gissar därför att LW blev sparkad till döds av någon som inte bodde i samma kvarter. SD och HD hade inte vågat låtit LW skrika så länge och sen spatsera därifrån, de är för lätta att känna igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in