Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Jag vet fan inte vad jag ska tro om den där lådcykelteorin, tänk dig själv att du får uppdraget att smälla av denna bomb, hur får du klura ut själv. Det bästa du kommer fram till är att en lådcykel är det smartaste alternativet.
Ja, jag vet jag tar min egen lådcykel...
Ja, jag vet tänker du jag snor en iögonfallande och ovanlig lådcykel där jag gömmer min bomb, det kommer ingen att upptäcka....
Ja, jag köper en ny lådcykel för 25k, synd att dom inte tog cash...
Ja, jag köper en lådcykel på blocket och skickar min svåger att hämta den...
Tillåt mig tvivla, jag är mycket osäker på varför man går ut med denna information om det inte bara är ett sätt att få någon gruppering att slappna av.
/Provokatör
Farbror polisen hade inte hört talas om den uppgift som Aftonbladet hade igår, om att ett vittne sett en mc i området med en tungt lastad sidoväska. Föraren av mc’n bar enligt samma vittne en jeansjacka som vid körandet fladdrade till och under bars en väst med märken .
Föraren hade dessutom tydligen betett sig märkligt.
Jag kan gissa att det kommer in en hel del tips av olika slag och värde.
Dock är jag ngt förvånad över att farbror polisen inte visade mer intresse för detta, åtminstone utåt. Men vem vet, kanske är tipset trots allt högst levande och där polisen bara spelar högst ovetande ?
Åka till sprängplats med bomb och cykel? Högst tveksamt, men kan förstå att det kontrolleras