2019-06-09, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han kan ha lämnat det sista digitala spåret på kvällen, en kontakt med BO. Uppgiften finns från MV som är betrodd av många och hade en trolig insyn initialt. Sök upp MVs inlägg om du inte har läst tråden från början.

Jag började läsa och helt plötsligt hade jag tappat tråden och plöjde på ett helt annat spår som gav mig en helt annan möjlig teori. Men tror fortfarande att det fanns i tanken på GM sen länge men att det troligtvis är en kvinna med tanke på de långa skriken. En man hade fått tyst på LW på några sekunder. Nu blev kampen ganska hård dom emellan tänker jag.
Citera
2019-06-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag började läsa och helt plötsligt hade jag tappat tråden och plöjde på ett helt annat spår som gav mig en helt annan möjlig teori. Men tror fortfarande att det fanns i tanken på GM sen länge men att det troligtvis är en kvinna med tanke på de långa skriken. En man hade fått tyst på LW på några sekunder. Nu blev kampen ganska hård dom emellan tänker jag.

Har också en teori med en kvinna som GM, just då p.g.a. skriklängden.
Hur får du dom till planket?

Själv har jag inget bra förslag på det.
Citera
2019-06-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Intressant 'freudian slip' där..
Ett av mig för detta tillfälle skapat exempel:
I min bok är då mina tidigare svärföräldrar nära, även om de skulle befinna sig på avstånd rent fysiskt.
LW:s föräldrar sågs alltså inte som "nära" och i den min uppfattning har du, givetvis av pur tanklöshet, stärkt min sak.
Tack!

Först av allt försöker man väl konstatera var hon finns? Har hon bara gått ut för att ....? Låna något från grannen? Har någon granne (SD t.ex) sett henne? Tittar i datorn? Är mobilen hemma? Husnycklarna osv.? Man letar spår på vad som hänt?

INNAN man ringer polisen och anmäler henne försvunnen?
Pratar med polisen och lämnar uppgifter samt följer de råd man får av dessa.

Jag kan föreställa mig att det är lätt kaosartat.
Senast redigerad av Remark 2019-06-09 kl. 19:44.
Citera
2019-06-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Först av allt försöker man väl konstatera var hon finns? Har hon bara gått ut för att ....? Låna något från grannen? Har någon granne (SD t.ex) sett henne? Tittar i datorn? Är mobilen hemma? Husnycklarna osv.? Man letar spår på vad som hänt?

Enligt rykten skulle Säpo ha varit först på plats.
Det är ju inte helt omöjligt att UW har instruktioner å ringa dom om det inträffar
något som skulle kunna ha med hans säkerhetsklassning å göra.

Lite märkligt att dom med insyn varken dementerar eller bekräftar dom uppgifterna.
Citera
2019-06-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Enligt rykten skulle Säpo ha varit först på plats.
Det är ju inte helt omöjligt att UW har instruktioner å ringa dom om det inträffar
något som skulle kunna ha med hans säkerhetsklassning å göra.

Lite märkligt att dom med insyn varken dementerar eller bekräftar dom uppgifterna.

Det tycker jag är naturligt då det råder strikt förundersökningssekretess.
Citera
2019-06-09, 19:56
Medlem
Citat:

Jag stoppade in 3 st i din text.
Där nånstans ringer man runt till nära och kära. Då innefattas naturligtvis självklart den försvunna LW:s föräldrar!
Tycker det här nu är färdigtröskat. För min del landar detta i att LW:s föräldrar INTE ansågs tillräckligt nära eller kära.
Därför fick det bli Polisen som ringde dem.

Undrar förresten hur kontot Medimera tänker sig att Polisen undviker att framkalla "hjärtattack" hos dem som får ett sånt samtal. Gissar att kontot inte tänkt så långt.
Eller alls.
Citera
2019-06-09, 20:05
Medlem
Citat:
Det tycker jag är naturligt då det råder strikt förundersökningssekretess.

Det har ju släppts andra uppgifter som möjligen skulle kunna påverka
utredningen mer än en upplysning om att Säpo skulle ha varit först på plan,
fast det skulle väl vara riktigt hemligt förstås
Citera
2019-06-09, 20:15
Medlem
Citat:
Där nånstans ringer man runt till nära och kära. Då innefattas naturligtvis självklart den försvunna LW:s föräldrar!
Tycker det här nu är färdigtröskat. För min del landar detta i att LW:s föräldrar INTE ansågs tillräckligt nära eller kära.

Undrar förresten hur kontot Medimera tänker sig att Polisen undviker att framkalla "hjärtattack" hos dem som får ett sånt samtal. Gissar att kontot inte tänkt så långt.
Eller alls.

UW prioriterade barnen i första hand och ringde "extra-systern" som bodde närmast för att snabbt ta hand om dom hemma hos UW. Därefter ordnades de rent praktiska och ha ständig kontakt med polis.

Först dagen efter på em höjdes misstankegraden. Och andra insatser vidtogs.

Hur de resonerade om kontakter för underrättelse till berörda är en privat fråga. Som ingen utomstående har att göra med eller rätt att ha synpunkter på. Enligt mig.
Senast redigerad av Remark 2019-06-09 kl. 20:19.
Citera
2019-06-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det har ju släppts andra uppgifter som möjligen skulle kunna påverka
utredningen mer än en upplysning om att Säpo skulle ha varit först på plan,
fast det skulle väl vara riktigt hemligt förstås

Kan jag inte bedöma.
Citera
2019-06-09, 20:23
Medlem
Citat:

Eller alls.

Det jag menar är att man inte oroar anhöriga i första taget.
Citera
2019-06-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det jag menar är att man inte oroar anhöriga i första taget.

Så tänker jag också och skulle förmodligen också avvakta till jag visste mer om vad som hänt. Att återfinna henne vid liv är väl vad de flesta så tidigt utgår från skall ske inom kort. Det är naturligt.
Citera
2019-06-09, 21:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Om man tänker sig en sådan strid så hade nog båda fått skador.
Känner någon till en kvinna med oförklarliga skador dagarna efter att LW mördades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in