2019-06-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nä, det är mycket bättre å låta polisen ringa,
då får dom ingen hjärtattack.

Men det kanske inte är det första man gör?
Det var dagen efter, den 15de och angöriga hade säkert panik! Inte tänker man på att ringa det första man gör. Polisen kanske erbjöd sig att ringa
Citera
2019-06-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du har redan sen länge visat hela tråden att du är obalanserad, men att du nu attackerar mig med en rå svordom, borde göra att jag avstår från att replikera. Ibland överraskar jag mig själv. Ibland kastar jag ändå pärlor för svin.
Ang det jag fetat: Det är väl ytterst osannolikt att nån myndighetsperson förra året på morgonen den 15 maj "beordrade" NW till att låta bli att ringa till Mormor och Morfar när han eller nån av hans syskon upptäcker att Mamma är borta, tror du inte det?
Och tonåringar är ju ofta rätt så impulsiva, så att det var nog knappast för att skydda morföräldrarna från att få "hjärtattack", som han valde att inte ringa, eller hur?
Återstår då i min bok bara ett skäl till att NW valde att inte ringa. Det fanns inte överst i hans medvetande.

Fortsätt du med din spydiga attityd, det biter inte på mig.
Du vet inte vem som larmade om att LW var försvunnen. Var det NW eller var det dottern eller yngsta sonen? Du har absolut ingen vetskap om detta och sen komma med dina påståenden.
Det där med obalans kan du rikta mot dig själv.
Citera
2019-06-09, 18:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men det kanske inte är det första man gör?
Det var dagen efter, den 15de och angöriga hade säkert panik! Inte tänker man på att ringa det första man gör. Polisen kanske erbjöd sig att ringa

Enligt uppgift i tråden tänkte de däremot ganska omgående på att ringa till SD.

Borde de inte ha låtit polisen hantera denna kontakt, ifall LW ju kanske hade blivit utsatt för människorov och befunnit sig i en kidnappningssituation hos honom?
Citera
2019-06-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Om jag tolkar LWs egna texter rätt så trollade hon med schemat rätt ofta. För att kunna geocacha.

Hon kan ha bytt timmar med någon kollega, som jag nämnde som möjlighet. Men den insynen har jag inte i hennes arbete.
Citera
2019-06-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Hur kan du få det till faktum?
Något som du Carinah78 har "läst mellan raderna" har du nu omformaterat till faktum.
Bra jobbat av dig Carinah78!
Du har ju varit hård i tråden mot de som skapat trådsanningar så detta var ju oväntat.
Eller inte.
Du vet inte mina källor.
Citera
2019-06-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jaha, se där ja! Du som påstår att du inte har någon koppling till Örebro.
Källa på det du påstår, att hon lade sitt schema själv, tack.
Jag har varit på "semester" en månad.
Saker kan ändras.
Tro mig.
Citera
2019-06-09, 18:38
Medlem
Citat:
Jag har varit på "semester" en månad.
Saker kan ändras.
Tro mig.

Källa på att du vet att hon lade schemat själv, det kräver du av andra.
Citera
2019-06-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt uppgift i tråden tänkte de däremot ganska omgående på att ringa till SD.

Borde de inte ha låtit polisen hantera denna kontakt, ifall LW ju kanske hade blivit utsatt för människorov och befunnit sig i en kidnappningssituation hos honom?

Han bodde ju granne och visste om det kommit ngn ny cache? T.ex.

Då hade man ingen aning om hon just gått ut?
Citera
2019-06-09, 18:52
Medlem
[quote=Philomena|67765733]
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666

Tidigare i tråden har vi diskuterat detta en hel del men aldrig fått några svar utan det har stannat vid spekulationer. Man skulle kunna spekulera om det eventuella (ej bekräftade?) samtalet mellan LW och SD som att LW ville berätta för HD för att...:

a) ... vinna SD och få HD att ge upp.

b) ... SD sagt till henne att han och hans fru HD hade en öppen relation och att HD följdaktligen inte brydde sig nämnvärt, utan snarare var glad om SD fann sex/sällskap på annat håll. Detta uppslag är helt baserat helt på en föreslagen möjlighet från kontot Snor-Johan som tidigt i tråden nämnde öppen relation som teoretisk möjlighet vid en diskussion om ifall HD hade motiv som försmådd, svartsjuk fru eller ej. Sedan har det funnits användare i tråden påstått att HD sagt på sitt arbete att hon varit glad över att hennes man hade sex med andra så hon själv slapp. Detta är ej bekräftat.

c) ... hon hade dåligt samvete, hade brutit med SD efter att ha slutat att tro på hans löften om en gemensam framtid (spekulation!) och ville få HD att fatta vilken tölp SD var. Kanske varit mot dem båda hela tiden?

d) ... LW var rädd för SD som inte lät henne gå vidare, filmade henne utanför hennes fönster, hade gnuggat knogarna mot henn... och i ett desperat försök att bli av med honom försökte vädja till hans fd fru om hjälp att få honom att besinna sig.

e) ... LW hade upplevt en farlig, våldsam sida av SD och när skimret fallit om honom insåg att HD kanske hade det ännu värre, varpå hon efter detta uppvaknande försökte förmå även HD att bryta sig loss från SD.

f) ... LW visste något ofördelaktigt om SD som hon ansåg HD borde få veta. I tråden har det givits förslag på att SD t ex skulle kunnat haft ytterligare otrohetsaffärer.

Samtliga uppslag här är bara spekulationer som kommit fram i tråden. Dvs ej bekräftade på något vis.

Angående det andra fetade så instämmer jag. Enligt källa i tråd som annars verkat haft insikt i fall kring Örebro så har det funnits vissa tecken på planering inför mordet. Samtidigt är val av BP underlig vid ett planerat mord. Riskabelt läge nära bostäder med risk för vittnen. En friluftsmänniska som SD kanske borde hellre ha passat på långt ute i skogen där han var van att navigera och lätt kunde ha fått mordet att se ut som en tragisk olycka. Allt detta tyder snarare på mord i affekt. Eller så har tankarna om att skada eller ta livet av LW funnits länge enligt vad polisen kan hitta men det är svårt att bevisa att just mordet som det skedde nu verkligen var planerat. Dvs, planering för mord kan ha funnits men inte specifikt för detta mord som nu kom att genomföras? Alternativt kan planering för mord betyda att det finns digital kontakt som går åt det hållet eller att det funnits något slags tillhygge på BP som GM bör ha tagit med sig och som inte borde funnits där naturligt. Men jag förstår inte heller varför ett ej fullskaligt planerat mord kunnat lämna så få tekniska bevis att GM inte åkt fast efter ett år!

Ja jag har funderat på det du skrivit här och läst bakåt och framåt i tråden och kommer fram till att du har rätt i att det borde varit planerat. Att det ligger svartsjuka i det här mordet är vi nog alla överens om, men jag tror det är blandat med hat.
Jag tror dessutom att det är en kvinna som ligger bakom detta, precis som många andra skrivit så hade skriken stoppats av en man inom ett par sekunder och inte efter flera minuter.
HD hon hade alla motiv i hela världen att göra livet surt för LW men inget agg från HD har varken lett till anmälningar eller fått HD vänner att smutsakasta LW här i tråden(inte som jag kunnat utläsa i varje fall)
Den här MGM tror jag har ett starkt hat, starkt motiv, och MGM ville hjälpa HD att slippa gå igenom samma hemska smärta som hon själv gått igenom!! Och säkert även hennes barn dessutom!!
Någon annan kvinna till herrarna i LW liv borde vara GM (inte HD) det är dock min uppfattning när man läst mellan raderna vad som kommit fram...och beroende på vad vissa frågat efter!
Och jag kan ha fel givetvis och det kan helt å hållet vara en random men jag tror att det finns en kvinna som varit besatt av hat till LW. Var det en kvinna som inte ville se ytterligare ett trasigt äktenskap kanske? Kanske hade hon tom sonens födelsedag som ursäkt när hon knackade på hos Lena?
Vet förstås inget som vanligt...gissar och spånar
Citera
2019-06-09, 18:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du har redan sen länge visat hela tråden att du är obalanserad, men att du nu attackerar mig med en rå svordom, borde göra att jag avstår från att replikera. Ibland överraskar jag mig själv. Ibland kastar jag ändå pärlor för svin.
Ang det jag fetat: Det är väl ytterst osannolikt att nån myndighetsperson förra året på morgonen den 15 maj "beordrade" NW till att låta bli att ringa till Mormor och Morfar när han eller nån av hans syskon upptäcker att Mamma är borta, tror du inte det?
Och tonåringar är ju ofta rätt så impulsiva, så att det var nog knappast för att skydda morföräldrarna från att få "hjärtattack", som han valde att inte ringa, eller hur?
Återstår då i min bok bara ett skäl till att NW valde att inte ringa. Det fanns inte överst i hans medvetande.

Men hur vet du att han VALDE att inte ringa?
Först på listan att ringa var alldeles säkert UW. När pappa kommer är det säkert han som tar kommando. Kanske UW tyckte att det var bäst att först försöka ta reda på om någon i LWs närhet visste något?
Citera
2019-06-09, 19:01
Medlem
Citat:
Bara glöm att du skall få nåt av mig!
Du svor åt mig för en liten stund sen, har du glömt det?
Det har inte jag.

Jag svor inte direkt till dig.
Sen vill jag bara säga att om du inte vore så nedtryckande och ha en så dålig attityd och dessutom smutskasta offret och hennes anhöriga, kanske läsare här skulle kunna ta till sig det du skriver. Men att inte kunna komma med något om SD är väldigt konstigt. Då kan jag bara gissa varifrån dina uppgifter kommer ifrån.
Då är inte du så trovärdig.
Citera
2019-06-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men hur vet du att han VALDE att inte ringa?
Först på listan att ringa var alldeles säkert UW. När pappa kommer är det säkert han som tar kommando. Kanske UW tyckte att det var bäst att först försöka ta reda på om någon i LWs närhet visste något?
Intressant 'freudian slip' där..
Ett av mig för detta tillfälle skapat exempel:
I min bok är då mina tidigare svärföräldrar nära, även om de skulle befinna sig på avstånd rent fysiskt.
LW:s föräldrar sågs alltså inte som "nära" och i den min uppfattning har du, givetvis av pur tanklöshet, stärkt min sak.
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in