[quote=Philomena|67765733]
Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Tidigare i tråden har vi diskuterat detta en hel del men aldrig fått några svar utan det har stannat vid spekulationer. Man skulle kunna spekulera om det eventuella (ej bekräftade?) samtalet mellan LW och SD som att LW ville berätta för HD för att...:
a) ... vinna SD och få HD att ge upp.
b) ... SD sagt till henne att han och hans fru HD hade en öppen relation och att HD följdaktligen inte brydde sig nämnvärt, utan snarare var glad om SD fann sex/sällskap på annat håll. Detta uppslag är helt baserat helt på en föreslagen möjlighet från kontot Snor-Johan som tidigt i tråden nämnde öppen relation som teoretisk möjlighet vid en diskussion om ifall HD hade motiv som försmådd, svartsjuk fru eller ej. Sedan har det funnits användare i tråden påstått att HD sagt på sitt arbete att hon varit glad över att hennes man hade sex med andra så hon själv slapp. Detta är ej bekräftat.
c) ... hon hade dåligt samvete, hade brutit med SD efter att ha slutat att tro på hans löften om en gemensam framtid (spekulation!) och ville få HD att fatta vilken tölp SD var. Kanske varit mot dem båda hela tiden?
d) ... LW var rädd för SD som inte lät henne gå vidare, filmade henne utanför hennes fönster, hade gnuggat knogarna mot henn... och i ett desperat försök att bli av med honom försökte vädja till hans fd fru om hjälp att få honom att besinna sig.
e) ... LW hade upplevt en farlig, våldsam sida av SD och när skimret fallit om honom insåg att HD kanske hade det ännu värre, varpå hon efter detta uppvaknande försökte förmå även HD att bryta sig loss från SD.
f) ... LW visste något ofördelaktigt om SD som hon ansåg HD borde få veta. I tråden har det givits förslag på att SD t ex skulle kunnat haft ytterligare otrohetsaffärer.
Samtliga uppslag här är bara spekulationer som kommit fram i tråden. Dvs ej bekräftade på något vis.
Angående det andra fetade så instämmer jag. Enligt källa i tråd som annars verkat haft insikt i fall kring Örebro så har det funnits vissa tecken på planering inför mordet. Samtidigt är val av BP underlig vid ett planerat mord. Riskabelt läge nära bostäder med risk för vittnen. En friluftsmänniska som SD kanske borde hellre ha passat på långt ute i skogen där han var van att navigera och lätt kunde ha fått mordet att se ut som en tragisk olycka. Allt detta tyder snarare på mord i affekt. Eller så har tankarna om att skada eller ta livet av LW funnits länge enligt vad polisen kan hitta men det är svårt att bevisa att just mordet som det skedde nu verkligen var planerat. Dvs, planering för mord kan ha funnits men inte specifikt för detta mord som nu kom att genomföras? Alternativt kan planering för mord betyda att det finns digital kontakt som går åt det hållet eller att det funnits något slags tillhygge på BP som GM bör ha tagit med sig och som inte borde funnits där naturligt. Men jag förstår inte heller varför ett ej fullskaligt planerat mord kunnat lämna så få tekniska bevis att GM inte åkt fast efter ett år!
Ja jag har funderat på det du skrivit här och läst bakåt och framåt i tråden och kommer fram till att du har rätt i att det borde varit planerat. Att det ligger svartsjuka i det här mordet är vi nog alla överens om, men jag tror det är blandat med hat.
Jag tror dessutom att det är en kvinna som ligger bakom detta, precis som många andra skrivit så hade skriken stoppats av en man inom ett par sekunder och inte efter flera minuter.
HD hon hade alla motiv i hela världen att göra livet surt för LW men inget agg från HD har varken lett till anmälningar eller fått HD vänner att smutsakasta LW här i tråden(inte som jag kunnat utläsa i varje fall)
Den här MGM tror jag har ett starkt hat, starkt motiv, och MGM ville hjälpa HD att slippa gå igenom samma hemska smärta som hon själv gått igenom!! Och säkert även hennes barn dessutom!!
Någon annan kvinna till herrarna i LW liv borde vara GM (inte HD) det är dock min uppfattning när man läst mellan raderna vad som kommit fram...och beroende på vad vissa frågat efter!
Och jag kan ha fel givetvis och det kan helt å hållet vara en random men jag tror att det finns en kvinna som varit besatt av hat till LW. Var det en kvinna som inte ville se ytterligare ett trasigt äktenskap kanske? Kanske hade hon tom sonens födelsedag som ursäkt när hon knackade på hos Lena?
Vet förstås inget som vanligt...gissar och spånar