2019-06-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eftersom jag bad om trådens hjälp i ärendet senast i fredags, så kanske du förstår att jag inte varit i kontakt med Rotel 7 hos TR.
Eftersom TR skulle begära in uppgifter den 27 maj från åklagaren och inga nya anteckningar är gjorda (enligt din koll i onsdags) så har antingen TR försenat/missat sin begäran eller så har åklagaren meddelat samma som den 1/4 = d v s oförändrat läge. Dock borde det vara en notis om detta isf. Jag hoppas kunna stjäla tid från jobbet till ett samtal med Roteln imorgon, men ring gärna du med om du har möjlighet att sitta på vänt och bli återkopplad till växeln för att ingen svarar.

Egentligen tycker jag det är dags att åklagaren går ut med ett pressmeddelande och berättar hur de ligger till med FU.

Jag är inge bra på telefonkö eftersom jag kan bli tvingad å dra så gott som omgående, jag
förlitar mig hellre på dig där.

Jo, enligt dagboksbladet är det som om det inte har hänt något.

Jag håller med om att det är hög tid å lätta, åtminstone lite grann på sekretessen, tror
jag att det kommer å ske, nej tyvärr så får vi nog va olyckligt ovetande ytterligare
ett bra tag.
Citera
2019-06-09, 17:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Varför ringde inte t ex NW på morgonen till Mormor och Morfar och frågade om Mamma var där?

Citat:
Att barnen inte ens ringer till morföräldrarna på morgonen för att höra med dem om de vet nåt om vart Mamma kan ha tagit vägen, betyder i min bok att det inte varit den allra varmaste, mest täta, kontakt mellan barn och morföräldrar.

Varför riktar du din kritik och aggressivitet mot oskyldiga.
Förut var det bara mot LW och åklagaren som du fick utlopp för dina uppdämda aggressioner.

Nu är det hos barnen och föräldrarna du försöker hitta fel.

Sök istället fel hos den misstänkte SD som är en ovanligt obehaglig typ och mot polisen Springare som spelar poker istället för att söka efter mordoffer!

Kan du inte leta reda på något negativt om dem.

Det kanske skulle föra fallet framåt istället för att du ger dig på de som redan är drabbade.
Citera
2019-06-09, 17:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
SD har sin vana troget skrivit in en del nya loggar ur sitt minne - d v s som han uppfattar det. Kanske inte omgivningen håller med alla gånger och jag antar att han talar om LW i en nyligen tillkommen logg. Hon kan ju tyvärr inte berätta om han var till henne en kväll i februari -18, men han skriver "hjälpte jag till en stund hos den ena FTFaren". Frågan om han var hos henne i tankarna eller om han var på plats, men det lär nog de digitala spåren visa. Ska man knäcka geocachenötter bör ju positionering vara påslaget.

SD:s logg för "Biltur med djur"

I LW:s långa logg (daterad 10 feb -18) skrivs inget om SD, men däremot om medcacharen Gri*mido*r, så han borde ju kunna vidimera om SD varit med på ett hörn?

Länk till cachen http://www.geocaching.com/geocache/GC7H9ND_biltur-med-djur

Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det är också intressant varför medcacharen inte loggat sin FTF. Han har både hjälpt till att lösa uppgiften, han var den som fann cachen och han har själv loggat ett relativt stort antal cacher inklusive FTF:er tidigare.

En utebliven loggning i den situationen förefaller nästan vara en markering och det känns också som någonting saknas i berättelsen. Även CO borde ju sakna en FTF logg.

Enligt JG's loggtext (dagen efter LW's logg) så verkar JG, SD (samt l*h*d och B*7) ha påbörjat ett FTF-försök samma kväll som LW. Men de gav upp eftersom de inte lyckades lösa mysten och åkte inte ut till cachen. Istället åkte JG dit (tillsammans med enbart l*h*d) följande dag.

Kanske avser SD i sin efterkonstruerande loggtext därför egentligen JG som "den ena FTFaren", men att han den kvällen inte fattade att LW (och Gr*m*dor) hann före på FTF?

Däremot, att Gr*m*dor inte har loggat någon FTF överhuvudtaget är konstigt. Det nämndes väl i tråden att Gr*m*dor tog avstånd från LW efter "bilincidenten"? Kanske ville han därför inte logga FTF för att inte visa att han trots allt ändå umgicks med LW? (En annan cachare, C*j**, nämner dessutom i sin logg några dagar senare att LW och Gr*m*dor jobbat tillsammans på en FTF för den aktuella cachen).
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-06-09 kl. 17:57.
Citera
2019-06-09, 17:42
Medlem
Citat:
LW sägs ha haft en tidigare icke officiell relation med den misstänkte. En relation hon inte har kunnat stå upp för eftersom mannen var gift. Det är ingen rolig historia - speciellt eftersom mannen trakasserade henne och tog hårda grepp som ledde till att hon anmälde honom. Det är lätt att anta att hon skämdes och var rädd. Föräldrarna sa i artikeln hon ville nog inte oroa dem. Det stämmer nog och inte sjutton ringer man sina åldriga föräldrar långt bort i en annan stad för att berätta att någon står utanför fönstret. Då ringer man polisen eller någon som bor närmare. Så är det i min bok.
Den halmgubben kan du försöka med annan i tråden.
Du vet mycket väl att mitt exempel rörande en hypotetisk smygfilmare var just ett exempel på att det inte alls vore konstigt om NW hade ringt och frågat om de visste nåt om Mamma.
Det är bara ett försök till driftande från din sida för att komma bort från din rigida uppfattning om att det i varje läge när en person försvunnit, så är det Polisen som skall ringa och efterhöra info från nån eller några släktingar.

Det är slöseri med tid att diskutera detta med att morföräldrarna inte fick nåt samtal från barnbarnen eller från deras pappa.
Faktum kvarstår: Morföräldrarna känner sig förbigångna av sin tidigare svärson, UW och de är säkert också besvikna på barnbarnen som inte ringde under tisdagen.

Att du försöker köra våld-i-bil-argumentation är också slöseri. Vi vet alla att LW av fri vilja klev in i bilen. Vi vet alla att hon trots anmodan vägrade lämna bilen. Det var dumt gjort av LW. Det var däremot långtifrån den enda dumma LW gjort.
Det vet vi alla. Tyvärr vet nu också LW:s stackars adoptivföräldrar det. Hoppas de inte alltför hårt späker sig. Trots god och Gudfruktig uppfostran händer det att barn går riktigt, riktigt vilse. LW:s viljestyrka är flerfaldigt omvittnad här i tråden. Det är inte alltid viljestyrka är det bästa bränslet för att på ett bra sätt driva sitt liv framåt.
Citera
2019-06-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var ett inlägg som direkt svar på vad just du själv påstod om att LW medvetet valde att jobba natt och att man med lätthet kunde välja arbetstid.
Utan att outa mig alltför mycket kan jag berätta att i perioder var det LW som själv schemalade sina rader, d v s sin tjänstgöring.
Jag har f ö inte alls påstått att LW "med lätthet" kunde välja arbetstid.

Du försöker med en fräck lögn, Remark!

Jag förväntar mig en snar ursäkt från dig!
Citera
2019-06-09, 17:53
Medlem
Citat:
Håller med.
Den var en artikel fylld av så mycket sorg, så jag minns knappt när jag senast läste nåt liknande.
Dessa barnbarn som morföräldrarna under åtta år lagt massa tid, massa kraft, massa pengar och massa kärlek på, glömmer helt sonika bort att de finns när Mamma är försvunnen på morgonen den 15 maj förra året. Bedrövligt!

Att sen få reda på att deras älskade, prästvigda dotter gått i säng med en man hon vigt och under sex år haft en ytterst ljusskygg sexuell reation med mannen ifråga, det måtte vara förfärligt för dem, inte bara som föräldrar, utan särskilt som kristna föräldrar. Man gör inte som LW har gjort om man månar om sina föräldrar!
Jag beklagar dessa föräldrar.
Jag beklagar LW:s beteende.

Fy fan säger jag!
Självklart ringer man inte direkt de gamla föräldrarna det första man gör. De kunde ha fått en hjärtattack! Sen vet ingen om anhöriga blivit beordrade att inte ringa. Vet hut! Du är återigen här och förpestar.
Citera
2019-06-09, 18:02
Medlem
Citat:
(det först fetade)
Om jag skulle behöva material för att svartmåla LW, så behöver jag minsann inte gå omvägen via hennes adoptivföräldrar, vad får du alla dina befängda idéer ifrån egentligen?
LW har frivilligt valt att bete sig väldigt illa och jag kan här stanna vid att nämna att hon som vigselförrättare gick i säng med mannen hon vigt. Hon har därmed gjort ett mycket grovt övertramp och det är ingenting som kan tvättas bort. Det finns därför skäl att tänka på hur man lever medan man lever.

(det andra fetade)
Nähä, men det tror inte jag hellet. Aldrig ens tänkt en så verklighetsdisparat tänke. Var får du allt ifrån?

(det tredje fetade)
Är du medveten om att du ger ett lätt paranoiapåverkat intryck?
Jag skrev, utan att nämna kontots nick, att det kontot var "visset". Det syftade på att ett visst visset konto i sitt inlägg igår kl 11:09 oombedd hade försökt lära mig hur det ibland kan vara schemamässigt kinkigt att lägga schema så att alla blir nöjda. Läs mina inlägg. Läs dem!

Jag kan här än en gång ta upp frågan om varför LW:s schema under åratal innebar så mycket kvälls-/nattpass. Kunde hon inte lagt dessa turer de veckor när barnen var hos UW?
Så jag har landat i att LW ville jobba kvällspass, ja.
Men jag förstår fortfarande inte varför hon inte försökt få mer tid för sina barn. Gör du?

Det fetade, jag kan då tala om för dig Carinah78, att jobbar man inom kommun får man anpassa sig till verksamhetens tider. Nu för tiden gör man inga undantag, det var länge sedan.
Jag har själv jobbat med schemaläggning så tro mig.
Passar inte tiderna får man se sig om efter ett annat jobb.
Thats it!
Tyvärr verkar en viss person här vara helt snedseglad
Citera
2019-06-09, 18:04
Medlem
Citat:
Utan att outa mig alltför mycket kan jag berätta att i perioder var det LW som själv schemalade sina rader, d v s sin tjänstgöring.

Det är min tolkning av andemeningen i ditt inlägg. Du skriver

"Jag kan här än en gång ta upp frågan om varför LW:s schema under åratal innebar så mycket kvälls-/nattpass. Kunde hon inte lagt dessa turer de veckor när barnen var hos UW?
Så jag har landat i att LW ville jobba kvällspass, ja.

Men jag förstår fortfarande inte varför hon inte försökt få mer tid för sina barn.
"
Senast redigerad av Remark 2019-06-09 kl. 18:07.
Citera
2019-06-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Fy fan säger jag!
Självklart ringer man inte direkt de gamla föräldrarna det första man gör. De kunde ha fått en hjärtattack! Sen vet ingen om anhöriga blivit beordrade att inte ringa. Vet hut! Du är återigen här och förpestar.

Nä, det är mycket bättre å låta polisen ringa,
då får dom ingen hjärtattack.
Citera
2019-06-09, 18:08
Medlem
Citat:
Den halmgubben kan du försöka med annan i tråden.
Du vet mycket väl att mitt exempel rörande en hypotetisk smygfilmare var just ett exempel på att det inte alls vore konstigt om NW hade ringt och frågat om de visste nåt om Mamma.
Det är bara ett försök till driftande från din sida för att komma bort från din rigida uppfattning om att det i varje läge när en person försvunnit, så är det Polisen som skall ringa och efterhöra info från nån eller några släktingar.

Det är slöseri med tid att diskutera detta med att morföräldrarna inte fick nåt samtal från barnbarnen eller från deras pappa.
Faktum kvarstår: Morföräldrarna känner sig förbigångna av sin tidigare svärson, UW och de är säkert också besvikna på barnbarnen som inte ringde under tisdagen.

Att du försöker köra våld-i-bil-argumentation är också slöseri. Vi vet alla att LW av fri vilja klev in i bilen. Vi vet alla att hon trots anmodan vägrade lämna bilen. Det var dumt gjort av LW. Det var däremot långtifrån den enda dumma LW gjort.
Det vet vi alla. Tyvärr vet nu också LW:s stackars adoptivföräldrar det. Hoppas de inte alltför hårt späker sig. Trots god och Gudfruktig uppfostran händer det att barn går riktigt, riktigt vilse. LW:s viljestyrka är flerfaldigt omvittnad här i tråden. Det är inte alltid viljestyrka är det bästa bränslet för att på ett bra sätt driva sitt liv framåt.

Hur kan du få det till faktum?
Något som du Carinah78 har "läst mellan raderna" har du nu omformaterat till faktum.
Bra jobbat av dig Carinah78!
Du har ju varit hård i tråden mot de som skapat trådsanningar så detta var ju oväntat.
Eller inte.
Citera
2019-06-09, 18:10
Medlem
Citat:

Jaha, se där ja! Du som påstår att du inte har någon koppling till Örebro.
Källa på det du påstår, att hon lade sitt schema själv, tack.
Citera
2019-06-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Fy fan säger jag!
Du har redan sen länge visat hela tråden att du är obalanserad, men att du nu attackerar mig med en rå svordom, borde göra att jag avstår från att replikera. Ibland överraskar jag mig själv. Ibland kastar jag ändå pärlor för svin.
Ang det jag fetat: Det är väl ytterst osannolikt att nån myndighetsperson förra året på morgonen den 15 maj "beordrade" NW till att låta bli att ringa till Mormor och Morfar när han eller nån av hans syskon upptäcker att Mamma är borta, tror du inte det?
Och tonåringar är ju ofta rätt så impulsiva, så att det var nog knappast för att skydda morföräldrarna från att få "hjärtattack", som han valde att inte ringa, eller hur?
Återstår då i min bok bara ett skäl till att NW valde att inte ringa. Det fanns inte överst i hans medvetande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in