2019-06-01, 16:46
Medlem
Pantone297Cs avatar
Finns det någon sammanfattning i tråden?
Citera
2019-06-02, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggressive61
Utveckla gärna. Med namn. Är det inte dags att sluta skydda drägg med anhängare? Oavsett om de tillhör staten eller undergrupper.

De med insikt vet. Ligger inte i mitt intresse att få dörren insparkad pga. att jag namnger allt som är fel i vårt rättsväsende.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnyBandera
Själv blev jag avstängd och mina inlägg raderades efter att jag höll med i frågan gällande vissa namn som "Motvilligeanarken" släppt. Jag instämmer än idag, att dessa namn bör komma upp på tal.

Men det är väl mer snarlikt att ni läser om en 40 årig man utanför Göteborg som blir mördad än skyddad av polisen?!!!?

Lutar tyvärr åt det hållet, och det helt förgäves utan att ha lyckats sätta dit de riktiga anstiftarna till detta. Det är i efterhand nu glasklart att man hade kunnat stoppa detta brott långt innan det hann ske, trots detta valde man att låta en person mista livet och har ändå inte lyckats plocka in de som man var ute efter från början.

Citat:
Ursprungligen postat av putinero
O himlen e blå haha de e redan allmänt känt att att grisarna o domstolen här e köpta billigare än brudarna på noir... dom e så keffa på att göra sina jobb att dom börjat ge ut frikort till dom som kan hjälpa till me operation ”självsanering”

aveny klubbis menar du kokstorsken o**ar?

Du är inne på rätt spår, noterade att han även känner en del av konkurrenterna till de misstänkta anstiftarna i det här fallet. Antar att världen är liten....
https://anonymousfiles.io/zkIS4AMj/
Senast redigerad av motvilligeanarken 2019-06-02 kl. 02:56.
Citera
2019-06-08, 03:06
Medlem
SanningensProfets avatar
Jag är ytterst fundersam över hur Pettersson hamnat här. Kommer från en mycket fin familj, fint område (Stureby, Enskedes största rikemansområde), och om man kollar igenom hennes FB så verkar hon vara en generellt trevlig människa. Att hon skulle vara kapabel till medhjälp är ganska osannolikt om du frågar mig. Fast jag som bor i Enskede vet att dom som är uppvuxna i Stureby alltid slutar som idioter, pundare eller självgoda danderydsmiljonärer, vet inte varför, men så är det bara. Eller en kombination av alla tre. Å andra sidan studerar hon på Sjödalsgymnasiet, vilket är ett skitgymnasium som inriktar sig på skoltrötta eller helt enkelt bara trötta elever. Man märker på hennes konto att hennes kära Stureby10miljonervillavänner använder sig av ord som "gäri", och det funkar ju inte riktigt.
Citera
2019-06-09, 14:24
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensProfet
Jag är ytterst fundersam över hur Pettersson hamnat här. Kommer från en mycket fin familj, fint område (Stureby, Enskedes största rikemansområde), och om man kollar igenom hennes FB så verkar hon vara en generellt trevlig människa. Att hon skulle vara kapabel till medhjälp är ganska osannolikt om du frågar mig.
Det behöver inte vara mer komplicerat än att:
ung "curlad"(?) oerfaren tjej börjar umgås med fel personer. Imponeras av alfahanne/-ar som får ögonfransarna att fladdra i takt med annat som vibrerar.
Om man saknar förmågan/viljan/erfarenheten att dra sig ur innan det är för sent, så drabbas man av denna dyrköpta läxa.
Frågan om medhjälp handlar om det risktagande hon utsatte sig för genom att "vara där", innan rättsväsendet kommit fram till att inte åtala henne för medhjälp till brott.

A wake up call!
Det är nu som hon står inför valet att vakna upp och gå vidare i annan riktning, eller att fortsätta på den inslagna vägen och att förr eller senare troligen ramla ner i helvetets avgrund!
Citera
2019-06-09, 16:11
Medlem
rigbos avatar
Imorgon klockan 11 kommer domen. Vad tror ni att utfallet kommer att bli?
Min gissning är att Hrayr får livstid. Asaba får sex års fängelse eftersom han var 17 år vid tillfället. Mike och Pedram får tre till fem år, Mike något lägre. Ellinor och Lisa runt två år. Makonnen kommer att dömas för Guldhedsmordet, jag gissar att han kommer få runt 12 års fängelse.
Citera
2019-06-09, 16:46
Medlem
SanningensProfets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Imorgon klockan 11 kommer domen. Vad tror ni att utfallet kommer att bli?
Min gissning är att Hrayr får livstid. Asaba får sex års fängelse eftersom han var 17 år vid tillfället. Mike och Pedram får tre till fem år, Mike något lägre. Ellinor och Lisa runt två år. Makonnen kommer att dömas för Guldhedsmordet, jag gissar att han kommer få runt 12 års fängelse.

Borde inte Makonnen få ett ännu högre straff med tanke på att han utfört/planerat tre mord om jag minns rätt? Rätten skulle kunna ta hänsyn till hans unga ålder, men det känns inte som att Makonnen är någon som kommer börja gå i kloster om tio år, snarare att han bara kommer bli värre med åren.

Mike påstår att han inte visste att de skulle döda någon, bara bränna en bil, men hur ska detta bevisas rent tekniskt? Skulle bristen på bevis kanske kunna göra domen hårdare än annars? Samma sak med Lisa som säger att hon i princip bara köpte ut saker som skulle komma att användas till mordet utan att veta vad det skulle användas till, hur exakt ska man bevisa att det faktiskt är så? Jag vet såklart att man kan kolla igenom deras mobiler där man skulle kunna se hur mycket kontakt angående mordet som har försigått, men ändå.
Senast redigerad av SanningensProfet 2019-06-09 kl. 16:48.
Citera
2019-06-09, 17:16
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Borde inte Makonnen få ett ännu högre straff med tanke på att han utfört/planerat tre mord om jag minns rätt? Rätten skulle kunna ta hänsyn till hans unga ålder, men det känns inte som att Makonnen är någon som kommer börja gå i kloster om tio år, snarare att han bara kommer bli värre med åren.

Mike påstår att han inte visste att de skulle döda någon, bara bränna en bil, men hur ska detta bevisas rent tekniskt? Skulle bristen på bevis kanske kunna göra domen hårdare än annars? Samma sak med Lisa som säger att hon i princip bara köpte ut saker som skulle komma att användas till mordet utan att veta vad det skulle användas till, hur exakt ska man bevisa att det faktiskt är så? Jag vet såklart att man kan kolla igenom deras mobiler där man skulle kunna se hur mycket kontakt angående mordet som har försigått, men ändå.
Han var bara 19 år när brotten skedde så får han 12 år är det ett mycket strängt straff, men jag tycker det är rätt när det rör så grova brott.

När det gäller Lisa och Mike så vet jag inte riktigt hur rätten kommer resonera men med tanke på att Lisa och Ellinor är släppta i väntan på dom och Mike och Pedram är fortsatt häktade så borde de två senare få ett strängare straff.

Sebastian Asaba var bara 17 år vid mordet så tingsrätten kan komma att välja sluten ungdomsvård istället för fängelse, jag hoppas dock på fängelse.
Citera
2019-06-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Makonnen kommer att dömas för Guldhedsmordet, jag gissar att han kommer få runt 12 års fängelse.

Kommer han få sitta på sexbunkern om han döms för barnvåldtäkten?
Citera
2019-06-09, 20:22
Medlem
Citat:

Makonnen känns helt klart som en person i central och ledande roll i själva utförandet av de 2 morden med sina kontakter med Jobe & Co via Fastighetsmäklaren Gandomani i Stockholm (urpsrungligen från Göteborg). En Gandomani som tillsammans med Jobe pressade Abbes brorsa Omar för ett par år sen. Man kan ju undra hur Polisen inte ser någon koppling till skotten mot Abbe och detta. Sedan har vi en Gashi (nära Naser) som känner Jobe och som roddade upp upplägget med MD på Prime Living när sossarna kastade runt statligt investeringstöd (många miljoner) till byggbolag som fokuserade på priskänsliga studenter. "Lelle" hade stora skulder sedan tiden på västkusten till bl.a. Albanerna och familjer som åkt på hans blåsningar på husbyggen. Antar att Abbe & Lelle återbetalade respektives "skulder" genom att fronta pengatvätten MVTB. Dessa spretar emot av någon anledning och helt plötsligt har Gashi, Jobe/Gandomani, och Prime Living samma fiender.
- Gashi för att de vill kapa Lelle innan pengatvätten pajar
- Jobe/Gandomani vill kapa Abbe för att han gått ihop med sin nyfunne vän Lelle och inte vill slava
- Prime Living vill bara bli väck med samtliga problem såsom stämning och kopplingar till pengatvätten då de inte vill att det uppdagas att de jobbar med kriminella för att förskingra staten på investeringsstöd.

Jobe/Gashi ber Gandomani att hitta lokala förmogor för att bli väck med problemet, som resulterar i att Gandomani ringer sin ladd-kran som han tidigare introducerat till Jobe & co för skotten mot Abbe, för ytterligare ett uppdrag som är ännu bättre betalt.

Makonnens modus operandi verkar ju ha gått ut på "learn by doing" något av en röd tråd man ser genom de två morden. Klassiskt amatör med hybris och för mycket droger i blodet. Han har haft problem med drogmissbruk sedan 13 års ålder och verkar inte vara en helylle kille om man säger så, utan snarare en misogyn drogmissbrukare med en grava psykiska problem. Känns som att Polisen övertänkt hur smart och "planerade" brotten har varit. Det här har inte varit "Torped-gäng", utan snarare personer i Makonnens löst sammansatta krets & bekanta som dras in på olika sätt.

Första gången så testade han med sin hjärntvättade flickvän (Bonny & Clyde drömmen) och hennes vänner genom att i princip hota dom till att genomföra ett brott (med vapen mot ansikte, enligt vännerna), bilen brann inte ordentligt, GPSen hittas och tjejkompisarna blev till slut hotade & blåsta på det som utlovades för att Makonnens "hjälpa mig med en sak snabbt, du behöver inte veta, sluta fråga" metodik. Brottet avslutades med ett besök till NK. Tecken på total empatislöshet trots sin låga ålder.

Andra gången så försöker han förbättra sin metod och fick snilleblixten att han kör med en mer jämställd grupp tjejer och killar + 30 liter bensin så att att flyktbilen brinner ordentligt den gången. Här börjar han med att planera brottet tillsammans med "brushorna" Hryar och Asaba och vilken roller de ska ta. Hryar ska köra samt ordna så att det köps bensin. Asaba ska skjuta och hämta upp vapnet senare. Makonnen ska koordinera, ordna fram vapen och hitta några att använda som buffert och grovstäd efter brottet. Efter par dagar ringer man resten av killarna till hotellet för att "hänga & festa", såpass att dom bjuder in tjejerna (enas fd. flickvän), under tiden hämtar Makonnens vän upp vapnet och transporterar det till hotellet, under kvällen så erbjuds förmodligen en hel del droger och på sentimmarna slår Makonnen till och samtliga presenteras med erbjudandet att bränna en bil ute på Lidingö för snabba pengar. För vad får dom inte veta, antagligen spelar han ner det som i Guldhedenmordet. De hänger med ut till Lidingö. På ger Makonnen, Hryar och Asaba stegvis ut instruktioner på vad resterande ska göra, vilket alltid verkar gå ut på att de 3 inte ska behöva exponeras till kameror eller vittnen som binder dom till platsen. T.ex. handla bensin, cigg, mat. Det slutar i att man lämnar de två killarna som irrar runt på Lidingö efter bränningen, ena med samma tröjfärg som skytten och den andra med kläder med krut på som de tvingats sätta på, som åker fast samt tjejerna för transport ut av mordvapnet (kostade honom trots allt 50 lakan). Makonnen, Hryar & Asaba delar på pengarna och spenderar de glatt nästkommande dagar på horor, droger och kläder. Tecken på att de är nöjda med utfallet och känner sig säkra på att de klarat sig. Asaba hotar sen tjejerna för att få tillbaka mordvapnet "när allt lugnat ner sig" några dagar senare och blåser dom på betalningen för "gigget".

3 gången (mordförsöket på Adrian Kastrati) så har Makonnen redan bränt alla sina potentiella engångsanvändbara medhjälpare så han ber Dodou lösa resten med lokala förmogor. Det försöket misslyckas dock totalt.

Summa sumarum så har Makonnen varit hjärnan bakom utförandet, även om den hjärnan inte verkar ha varit väldigt stor.

Citat:

Om man vänder på frågan, hur har det bevisas rent tekniskt att de visste att den bilen som de skulle brännas användes till ett mord? Eller vapnet det tjejerna forslade bort var ett mordvapen? Det är ju mest antaganden från Polisens sida om man läser FUP. Skulle säga att det finns en del hel rimligt tvivel kring åklagarens syn på händelseförloppet och roller. Antalet kontakter mellan MGM är en sak, men även vilka gemensamma personer de haft kontakt med. Samt kontakten mellan de misstänkta anstiftarna i utredningen och MGM. Det skulle kunna påvisa hur tighta banden mellan de MGM, men även deras relation till de misstänkta anstiftarna. Polisen har punktmarkerat grabbarna från Biskåp ett tag och har haft span/avlyssning på Jobe & Co och Makonnen, men antar att man inte vill syna hela sin hand när det kommer till det spaningsaktiviteter som Polisen i Göteborg har, och har därav inte har slängt in den typen av kontext i FUP för den utredningen från Polisen i Stockholm.
Senast redigerad av motvilligeanarken 2019-06-09 kl. 20:36.
Citera
2019-06-09, 23:56
Medlem
Xfiless avatar
https://www.dn.se/sthlm/unga-fran-stockholm-misstanks-ha-mordat-pa-bestallning/
Citera
2019-06-10, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
https://www.dn.se/sthlm/unga-fran-stockholm-misstanks-ha-mordat-pa-bestallning/

Ganska motsägelsefullt av åklagarna att enligt artikeln först påstå:
Citat:
19-åringen som beskrivs som en sammanhängande länk kring händelserna i Göteborg och i Stockholm var delaktig i förloppet på Lidingö, även om han bara var där en kort stund, enligt åklagare Sara Norling. Hon menar att det bevisas genom avlyssnade samtal. Ungefär två timmar innan 57-åringen skjuts ihjäl utanför sin port säger 19-åringen i telefon: ”Vi har inte sovit du vet vi väntar (...) han kommer inte hem. Förstår du vad jag menar? (...) Ingen har sovit i dag, alla är arga.”
+ alla samtalen om att "göra horhus", "patrullera gatan", "den där saken" osv.

Och sen dra till med en efterhandskonstruktion:
Citat:
På internetforumet Flashback kritiseras polisen av personer som menar att mordet på 57-åringen på Lidingö skulle kunna ha förhindrats, eftersom det redan bedrevs spaning och avlyssning mot 19-åringen, som då var misstänkt för mordet på Guldheden. Åklagare Linda Wiking säger att det var först efter mordet på Lidingö som de genom avlyssningen började misstänka att 19-åringen kunde vara inblandad även där.

– Hade vi kunnat förhindra det mordet så hade vi såklart gjort det. När vi förstod att något mer var på gång kopplade vi in spanare på 19-åringen. Men det är inte heller helt lätt, det vet alla som håller på med spaning. Man kan inte vara nära den personen hela tiden för då kommer man röja sig, säger åklagaren Linda Wiking.

Låter väl mer som att de var rädda för att röja säg snarare än att stoppa ett brott. Om man haft avlyssning/span på dom redan dagen innan på hotellet, en anmälan från hotellet på förmiddagen och haft dessa samtalen avlyssnade att tillgå 2 timmar innan mordet sker så kan man ju fråga sig varför inte Polisen väljer att agera. De hade redan satt igång avlyssningen på Makonnen efter Guldhedenmordet när misstanken föll på honom, så det är inte så att de endast hade lyst han för den dagen mordet skedde. Skulle nästan gissa på att de hade pejl på grabben långt innan det redan när första kontakterna med folket i Göteborg upprättades. Har svårt att se att en av de större grupperingarna i Göteborg inte är punktmarkerade med all typ av signalspan. Man borde insett att något var på gång med tanke på all aktivitet, särskilt dagen då mordet skedde. Den 30-åriga personen från förorten Tensta t.ex., som ser ut att ha dykt upp med en väska, är inte direkt en okänd gosse och bör ha flaggat varningssignaler. Även de samtalsämnena som tas upp i samtalen under tiden som vapnet transporteras till hotellet.

Tyvärr så lutar det åt att Polisen lät ett mord ske som helt klart kunde ha stoppats, i hopp om att bygga ett större mål. Antar att man känner sig stolta över att ha drivit en sån här utredning med sånt medialt intresse, bra PR boost i tider där de tungt kriminella är de som verkligen står styr rodret i detta land och inte längre Polisen.
Senast redigerad av motvilligeanarken 2019-06-10 kl. 01:42.
Citera
2019-06-10, 07:43
Medlem
SanningensProfets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvilligeanarken
Makonnen känns helt klart som en person i central och ledande roll i själva utförandet av de 2 morden med sina kontakter med Jobe & Co via Fastighetsmäklaren Gandomani i Stockholm (urpsrungligen från Göteborg). En Gandomani som tillsammans med Jobe pressade Abbes brorsa Omar för ett par år sen. Man kan ju undra hur Polisen inte ser någon koppling till skotten mot Abbe och detta. Sedan har vi en Gashi (nära Naser) som känner Jobe och som roddade upp upplägget med MD på Prime Living när sossarna kastade runt statligt investeringstöd (många miljoner) till byggbolag som fokuserade på priskänsliga studenter. "Lelle" hade stora skulder sedan tiden på västkusten till bl.a. Albanerna och familjer som åkt på hans blåsningar på husbyggen. Antar att Abbe & Lelle återbetalade respektives "skulder" genom att fronta pengatvätten MVTB. Dessa spretar emot av någon anledning och helt plötsligt har Gashi, Jobe/Gandomani, och Prime Living samma fiender.
- Gashi för att de vill kapa Lelle innan pengatvätten pajar
- Jobe/Gandomani vill kapa Abbe för att han gått ihop med sin nyfunne vän Lelle och inte vill slava
- Prime Living vill bara bli väck med samtliga problem såsom stämning och kopplingar till pengatvätten då de inte vill att det uppdagas att de jobbar med kriminella för att förskingra staten på investeringsstöd.

Jobe/Gashi ber Gandomani att hitta lokala förmogor för att bli väck med problemet, som resulterar i att Gandomani ringer sin ladd-kran som han tidigare introducerat till Jobe & co för skotten mot Abbe, för ytterligare ett uppdrag som är ännu bättre betalt.

Makonnens modus operandi verkar ju ha gått ut på "learn by doing" något av en röd tråd man ser genom de två morden. Klassiskt amatör med hybris och för mycket droger i blodet. Han har haft problem med drogmissbruk sedan 13 års ålder och verkar inte vara en helylle kille om man säger så, utan snarare en misogyn drogmissbrukare med en grava psykiska problem. Känns som att Polisen övertänkt hur smart och "planerade" brotten har varit. Det här har inte varit "Torped-gäng", utan snarare personer i Makonnens löst sammansatta krets & bekanta som dras in på olika sätt.

Första gången så testade han med sin hjärntvättade flickvän (Bonny & Clyde drömmen) och hennes vänner genom att i princip hota dom till att genomföra ett brott (med vapen mot ansikte, enligt vännerna), bilen brann inte ordentligt, GPSen hittas och tjejkompisarna blev till slut hotade & blåsta på det som utlovades för att Makonnens "hjälpa mig med en sak snabbt, du behöver inte veta, sluta fråga" metodik. Brottet avslutades med ett besök till NK. Tecken på total empatislöshet trots sin låga ålder.

Andra gången så försöker han förbättra sin metod och fick snilleblixten att han kör med en mer jämställd grupp tjejer och killar + 30 liter bensin så att att flyktbilen brinner ordentligt den gången. Här börjar han med att planera brottet tillsammans med "brushorna" Hryar och Asaba och vilken roller de ska ta. Hryar ska köra samt ordna så att det köps bensin. Asaba ska skjuta och hämta upp vapnet senare. Makonnen ska koordinera, ordna fram vapen och hitta några att använda som buffert och grovstäd efter brottet. Efter par dagar ringer man resten av killarna till hotellet för att "hänga & festa", såpass att dom bjuder in tjejerna (enas fd. flickvän), under tiden hämtar Makonnens vän upp vapnet och transporterar det till hotellet, under kvällen så erbjuds förmodligen en hel del droger och på sentimmarna slår Makonnen till och samtliga presenteras med erbjudandet att bränna en bil ute på Lidingö för snabba pengar. För vad får dom inte veta, antagligen spelar han ner det som i Guldhedenmordet. De hänger med ut till Lidingö. På ger Makonnen, Hryar och Asaba stegvis ut instruktioner på vad resterande ska göra, vilket alltid verkar gå ut på att de 3 inte ska behöva exponeras till kameror eller vittnen som binder dom till platsen. T.ex. handla bensin, cigg, mat. Det slutar i att man lämnar de två killarna som irrar runt på Lidingö efter bränningen, ena med samma tröjfärg som skytten och den andra med kläder med krut på som de tvingats sätta på, som åker fast samt tjejerna för transport ut av mordvapnet (kostade honom trots allt 50 lakan). Makonnen, Hryar & Asaba delar på pengarna och spenderar de glatt nästkommande dagar på horor, droger och kläder. Tecken på att de är nöjda med utfallet och känner sig säkra på att de klarat sig. Asaba hotar sen tjejerna för att få tillbaka mordvapnet "när allt lugnat ner sig" några dagar senare och blåser dom på betalningen för "gigget".

3 gången (mordförsöket på Adrian Kastrati) så har Makonnen redan bränt alla sina potentiella engångsanvändbara medhjälpare så han ber Dodou lösa resten med lokala förmogor. Det försöket misslyckas dock totalt.

Summa sumarum så har Makonnen varit hjärnan bakom utförandet, även om den hjärnan inte verkar ha varit väldigt stor.

Om man vänder på frågan, hur har det bevisas rent tekniskt att de visste att den bilen som de skulle brännas användes till ett mord? Eller vapnet det tjejerna forslade bort var ett mordvapen? Det är ju mest antaganden från Polisens sida om man läser FUP. Skulle säga att det finns en del hel rimligt tvivel kring åklagarens syn på händelseförloppet och roller. Antalet kontakter mellan MGM är en sak, men även vilka gemensamma personer de haft kontakt med. Samt kontakten mellan de misstänkta anstiftarna i utredningen och MGM. Det skulle kunna påvisa hur tighta banden mellan de MGM, men även deras relation till de misstänkta anstiftarna. Polisen har punktmarkerat grabbarna från Biskåp ett tag och har haft span/avlyssning på Jobe & Co och Makonnen, men antar att man inte vill syna hela sin hand när det kommer till det spaningsaktiviteter som Polisen i Göteborg har, och har därav inte har slängt in den typen av kontext i FUP för den utredningen från Polisen i Stockholm.

Bra sammanfattning av vad som hänt. Det där med Mike "mm vi skulle ba bränna en bil typ" Berg och Lisa "asså ärligt talat bara logiskt tänkande!" Pettersson och vad som talar för att de visste att morden skulle begås, det jag syftar på är att båda använder deras ovetskap angående mordet som en förmildrande omständighet i polisförhören, vet ej om dem andra gjorde liknande för jag hann bara kolla på deras förhör, men när dom väl är i rätten så undrar jag hur deras påståenden kommer bevisas. Nu råkar det vara så att jag inte kollade igenon FUP:en tillräckligt mycket för att se vilken typ av kontakt förövarna haft på mobil, men jag såg dock någon Insta PM-konversation där Lisa och någon blatte (tror det var 007gomorrah?) bråkar, och där verkar det som att båda har någon sorts syn i vädret vad som verkligen hänt.

Om vi säger såhär; jag, personligen, tycker att alla ska få det högsta straff de kan få med tanke på deras ålder. Även om man inte förstår att ett mord kommer begås så visar det här att man är villig att ta en summa för att begå ett brott, och nu när alla involverade är insmetade i brottslighet på ett eller annat sätt, så är jag näst intill säker på att i princip alla kommer fortsätta på denna bana i livet.

Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Kommer han få sitta på sexbunkern om han döms för barnvåldtäkten?

Det där hade jag ingen aning om. Finns det någon tråd om våldtäkten?
Senast redigerad av SanningensProfet 2019-06-10 kl. 07:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in