Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Precis så var mitt alternativtänkande, d v s att JS antyder att det mest är utredare av den mer in-kompetenta sorten som häckar i Örebro polishus. Fast jag ville inte vara så framfusig och göra mitt kritiska tänkande publikt, så jag valde att vara tyst. Man vill ju inte dra på sig misshag.
Men inte verkar arbetsdagarna för de fem heltidsarbetande LW-utredarna vara alltför betungande, åtminstone inte när man får uppgifter från hästens mun i NA:
Hur ser en arbetsdag ut för de här fem utredarna?
– Vissa dagar kan man ha bokat förhör, andra dagar går man igenom material eller protokoll från NFC, Nationellt forensiskt centrum. Eller så har vi möte med hela utredningsgruppen, säger Mikael Nyqvist.
Att gå "igenom material eller protokoll" resp ha "möte med hela utredningsgruppen" låter inte som ett slit på galärerna precis, så de hinner nog med de traditionella pokeraftnarna också. Femkort på fem man.
Tror det dröjer innan vi får se resultat från de fem. Fast titlarna skulle kunna vara säljande. Vad tror du om:
Fem följer ett spår
Fem söker fler spår
Fem jobbar brett
Fem kommer på nya tankar
Jag tror nog de fem skulle kunna hinna skriva fler böcker än så, men det hade kunnat vara en bra början. Så tänker jag.
Har minst sagt svårt å se att det ens finns jobb för fem heltidare i fallet, åtminstone
som vi känner till det.
Pokerafton tror jag att dom hade när dom gav blanka fan i fruktansvärda hemska
kvinnoskrik.
Sannolikt så fick dom in ett samtal om en person som rände omkring
på motorvägen i stort sett samtidigt, två larm på kort tid alltså, å vad gör Örebropolisen, dom
gör absolut ingenting, dom tvärvägrar å lätta på arselet och åka ut å göra sitt jobb, vilka jävla oduglingar.
Samma sak med hur lång tid det tog å hitta LW, mitt förtroende för dom
ligger på minussidan, hoppas verkligen att jag aldrig hamnar i den
sitsen att jag behöver hjälp av Örebropolisen.
Hade ju varit bra om tidningen hade frågat om personen på motorvägen, fast
den frågan kanske va med på frågelistan som dom va tvungna å lämna
in
i förväg
för att ens få till en intervju.
Bra titlar för en ny Enid Blyton å ta upp