2019-06-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Hörde att det surrades om Bandidos. De har inte varit vita på 20 år.

Du har helt rätt, Bandidos är ett blattegäng
Citera
2019-06-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hade det varit han som vDar målet så hade BOMBEN behövt vara dubbelt så stor.

Ja så ser han ut. Detta ärende blir svårutrett.
Citera
2019-06-09, 11:19
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
"...igår sa media..."
Jag hänvisade till en skadeverkningar en bomb åstadkom i Sverige, men om du sitter på annan information om bomber och dess skadeverkningar i sverige, så känn dig fri att dela med dig.
Citera
2019-06-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Man undrar ju lite hur GM tänkte, kl 9 på morgonen drar han av en laddning som rimligtvis borde varit på mellan 5-10 kg dynamit av skadorna att döma, hur fan tänkte han. Det var bara en jäkla slump att ingen befann sig i närheten och dödades.

Om en grupp förskolebarn gått förbi för en utflykt i näraliggande skogsområde i försommarvärmen.
En förskola ligger en bit ifrån attentatsområdet.
Men sånt tänker inte detta importerade avskrap på alls, det ser vi ju i Mellanöstern där barnen får sätta livet till i tusentals och åter tusentals för hämndaktioner och klankrig.
Citera
2019-06-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag vet att våldet blivet grövre, och vanligare. Vad som talar emot din teori lite var att igår sa media att detta var den näst största bomben i svensk historia. Att bara en varit större, för 20 år sedan i Huddinge. 20 år sedan, ganska mycket under den tiden då du och många talar förskönade om svensk tjuvheder.

Stämmer det här verkligen, är ingen expert på sprängämnen men både bomben i skatteskrapan och fountain bleu borde väl rimmligen ha varit kraftigare än både den här och den i Huddinge? Finns säkert fler exempel

https://www.expressen.se/nyheter/krim/halva-hoghuset-sprangdes-vaknade-av-kraftig-small/
hittade ingen bild av skatteskrapan men vill minnas att det var en rejäl smäll som fått hela väggarna att flyga ut på delar av våningen där bomben var placerad
Citera
2019-06-09, 11:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Stämmer det här verkligen, är ingen expert på sprängämnen men både bomben i skatteskrapan och fountain bleu borde väl rimmligen ha varit kraftigare än både den här och den i Huddinge? Finns säkert fler exempel

https://www.expressen.se/nyheter/krim/halva-hoghuset-sprangdes-vaknade-av-kraftig-small/
hittade ingen bild av skatteskrapan men vill minnas att det var en rejäl smäll som fått hela väggarna att flyga ut på delar av våningen där bomben var placerad
Hade bomben i Linköping varit placerad inne i huset så vore skadorna mycket större. Med flertalet döda.
Citera
2019-06-09, 11:24
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror att det var mer än 20 år sedan den eventuella "tjuvhedern" försvann. Avrättningen av två poliser vid malexander efter rånet i Kisa är exempel på att tre svenskar kunde vara minst lika hänsynslösa redan för 20 år sedan.

Fy det är skrämmande vad åren går, du har rätt i att det var kanske 40 år sedan svarten var verksam.
Jag tänker då att mycket har ändrats i samhället på dessa år. Det kanske finns fler påverkansfaktorer på brottsligheten än ökad invandring.
Nu var det ju inte du som hänvisade till den som GM här, utan du är ju en av de få som är fri nog att tänka på alternativa GM och måltavlor.
Citera
2019-06-09, 11:24
Medlem
Citat:
Jag tror att det var mer än 20 år sedan den eventuella "tjuvhedern" försvann. Avrättningen av två poliser vid malexander efter rånet i Kisa är exempel på att tre svenskar kunde vara minst lika hänsynslösa redan för 20 år sedan.

Svensk? Fan du vet mycket du. Det var Jackie Arklöv som avrätta snuten.
Underligt hur en från Liberia krigar för nationalister(kroater) i forna Jugoslavien mot kristna Serber och muslimer, helt sjukt att ingen kan dra paralleller med Libanon, Jugoslavien och det som kommer att komma i Norden.

Här har du din svenne.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jackie_Arkl%C3%B6v
Senast redigerad av Slitosleng 2019-06-09 kl. 11:38.
Citera
2019-06-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hade bomben i Linköping varit placerad inne i huset så vore skadorna mycket större. Med flertalet döda.

Ja delar av huset hade raserat med största sannolikhet, det här är en smäll på betydligt mer än 5-10kg som vissa försöker påtala.

Som någon har skrivit innan 20-40kg.
Senast redigerad av Slitosleng 2019-06-09 kl. 11:30.
Citera
2019-06-09, 11:27
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Nu var det ju en neger som avrättade poliserna i Malexsander. De som ligger bakom detta lär ju vara blattar enligt statistiken..
Citera
2019-06-09, 11:27
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak

Jag vet inte om det stämmer, det var därför jag hänvisade till att media sa det.

Jag vet heller igentligen inte hur man räknar, stor som i antal skador, eller stor som i materiella skador. Eller stor som i volym på bomb. Den i Huddinge hade vägt 40 kilo om jag minns rätt.
Citera
2019-06-09, 11:28
Avslutad
Polisen meddelar att man inte varit inne i lägenheterna som är värst drabbade. Man inväntar besiktning av dessa lägenheter för att det inte är säkert att gå in där. Skadeverkningarna är givetvis värst närmast där detonationen skedde. Så fastigheten Ådalagatan 1 har polisen tydligen inte gjort någon undersökning av lägenheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in