2019-06-09, 10:42
Medlem
Man undrar ju lite hur GM tänkte, kl 9 på morgonen drar han av en laddning som rimligtvis borde varit på mellan 5-10 kg dynamit av skadorna att döma, hur fan tänkte han. Det var bara en jäkla slump att ingen befann sig i närheten och dödades.
Citera
2019-06-09, 10:43
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det är precis den här typen av försommar som sprider rädsla i vårt samhälle, det finns inget som tyder på att detta skulle vara Mellanöstern relaterat, men du tänker att det är det, och inte bara det,du tycker att vi som inte tänker det är lite korkade.

Allt har med inavlade afrikaner och mellanöstern folk att föra i detta land.
Dom är för lågbegåvade för att kunna bete sej i ett civiliserat samhälle.
Vi vita i europa se på vad vi skapat.
Kolla sen på Afrika och mellanöstern bara skit.
Citera
2019-06-09, 10:47
Medlem
Gängledare hit och gängledare dit.
Citera
2019-06-09, 10:49
Medlem
Då vart det dags för GW att syna vad som hänt i Linköping.. tv4 nyhetsmorgon.
Tv4 är helt inne på spåret Bandidos, så låt oss höra vad GW tror om detta!!
Citera
2019-06-09, 10:50
Medlem
Citat:
Det är precis den här typen av försommar som sprider rädsla i vårt samhälle, det finns inget som tyder på att detta skulle vara Mellanöstern relaterat, men du tänker att det är det, och inte bara det,du tycker att vi som inte tänker det är lite korkade.

Det spelar ingen roll vem som ligger bakom i just det här fallet. Gängkrigen har tagit våldet i Sverige till en ny nivå. Det är bara ett under att ingen blev skadad i det här fallet. Jag kände ett par som umgåtts i kretsarna runt svartenbrandt och de var väl f.d. förhärdade brottslingar, men de hade ändå någon form av tjuvheder. Att smälla stora bomber bland dagis, butiker och familjebostäder en vanlig förmiddag är något nytt. Att spränga bilar med hela familjer i är något nytt. Att kasta in handgranater i rum där barnen ligger och sover är något nytt. Clark och Olsson må ha varit hänsynslösa, men inte på det här viset. Inte ens Baader och Meinhof höll på med attacker som träffade så slumpmässigt.
Citera
2019-06-09, 10:50
Medlem
tomyhockeys avatar
Tycker polisen går ut i media och blå ljuger om att de handlar om mc kriminella .

Polisen har ingen koll vilka som har kommit in i landet de senaste åren .

Nej jag är ingen sdare men gäller det kriminella så brukar dem söka upp varandra och göra upp avrätta mm .

Det här var terror dåd men polisen är politiskt styrda och får ljuga som politiker gör .
Citera
2019-06-09, 10:51
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Allt har med inavlade afrikaner och mellanöstern folk att föra i detta land.
Dom är för lågbegåvade för att kunna bete sej i ett civiliserat samhälle.
Vi vita i europa se på vad vi skapat.
Kolla sen på Afrika och mellanöstern bara skit.

Jo jo, för allt tyder ju på att du tillhör den vita begåvningresursen.

Jag tänker att denna bomb var ganska avancerad brottslighet, även om man snattar dynamit från ett bygge som någon skrev, är det ju inte direkt som att snatta på Ica. Det krävs en del för att komma över alla delar som behövs och montera hop och placera ut.

Min teori är en så länge att den var välplanerad, att GM viste vad den skulle orsaka och att den var för att skrämma någon.

Jag är dock helt redo att förkasta min teori om det kommer fram bevis som talar för något annat.
Citera
2019-06-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Tycker polisen går ut i media och blå ljuger om att de handlar om mc kriminella .

Polisen har ingen koll vilka som har kommit in i landet de senaste åren .

Nej jag är ingen sdare men gäller det kriminella så brukar dem söka upp varandra och göra upp avrätta mm .

Det här var terror dåd men polisen är politiskt styrda och får ljuga som politiker gör .

När det gäller Linköpings mc-kriminella ska du nog inte förutsätta att motorcykeln är speciellt viktig. Så polisen kan trots allt hävda att det handlar om "mc-gäng" även om de åker dekaltrimmad BMW.
Citera
2019-06-09, 10:56
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det spelar ingen roll vem som ligger bakom i just det här fallet. Gängkrigen har tagit våldet i Sverige till en ny nivå. Det är bara ett under att ingen blev skadad i det här fallet. Jag kände ett par som umgåtts i kretsarna runt svartenbrandt och de var väl f.d. förhärdade brottslingar, men de hade ändå någon form av tjuvheder. Att smälla stora bomber bland dagis, butiker och familjebostäder en vanlig förmiddag är något nytt. Att spränga bilar med hela familjer i är något nytt. Att kasta in handgranater i rum där barnen ligger och sover är något nytt. Clark och Olsson må ha varit hänsynslösa, men inte på det här viset. Inte ens Baader och Meinhof höll på med attacker som träffade så slumpmässigt.

Jag vet att våldet blivet grövre, och vanligare. Vad som talar emot din teori lite var att igår sa media att detta var den näst största bomben i svensk historia. Att bara en varit större, för 20 år sedan i Huddinge. 20 år sedan, ganska mycket under den tiden då du och många talar förskönade om svensk tjuvheder.
Citera
2019-06-09, 10:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Man undrar ju lite hur GM tänkte, kl 9 på morgonen drar han av en laddning som rimligtvis borde varit på mellan 5-10 kg dynamit av skadorna att döma, hur fan tänkte han. Det var bara en jäkla slump att ingen befann sig i närheten och dödades.
Det kan ju vara så att bomben var så pass amatörmässigt konstruerad att den var tänkt att sprängas nattetid, men att den på något vis låg och "pyrde" fram till kl 9 på morgonen. Gärningsmännen vågade självklart inte gå fram & kolla det som dom trodde var en blindgångare.

Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Då vart det dags för GW att syna vad som hänt i Linköping.. tv4 nyhetsmorgon.
Tv4 är helt inne på spåret Bandidos, så låt oss höra vad GW tror om detta!!
När TV4 säger något så kan man oftast anta att sanningen är den motsatta. Man bör alltid betrakta TV4:s uppgifter som lögn, tills motsatsen har bevisats.
Citera
2019-06-09, 11:02
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Jag vet att våldet blivet grövre, och vanligare. Vad som talar emot din teori lite var att igår sa media att detta var den näst största bomben i svensk historia. Att bara en varit större, för 20 år sedan i Huddinge. 20 år sedan, ganska mycket under den tiden då du och många talar förskönade om svensk tjuvheder.
"...igår sa media..."
Citera
2019-06-09, 11:05
Medlem
Citat:

Jag tror att det var mer än 20 år sedan den eventuella "tjuvhedern" försvann. Avrättningen av två poliser vid malexander efter rånet i Kisa är exempel på att tre svenskar kunde vara minst lika hänsynslösa redan för 20 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in