2019-06-08, 19:48
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
...
Vad har situationen att två lika meriterade personer söker samma jobb att göra med att det finns kvinnor som är mer meriterade än män? Förutom naturligtvis att den ena situationen aldrig händer (jag skulle tro att du inte kan hitta två personer med exakt samma meriter, det är alltid ungefärligt, speciellt ju mer välmeriterad man är och ju mer avancerat yrket man söker är), och att det andra är väldigt odefinierat - menar du att det finns kvinnor som är mer meriterade än alla män, eller en grupp av män? För om det är det sistnämnda så är det ju självklart. Varför ens nämna det?
För att du inte har egentliga argument? Jo kanske. Det du kallar "måttfull kvotering" innebär, precis som all kvotering, att man inofficiellt tar med personens kön som en merit. Och eftersom kvotering oftast används när det gäller mansdominerade yrken anses alltså det vara en merit att vara kvinna.
Vilket leder oss till att kunna anta att för någon viss position inom mansdominerade yrken så är personen som sitter där mindre meriterad om denna är kvinna. Eller åtminstone mindre skicklig på sitt faktiska arbete. Och just så är det ju, i genomsnitt vill säga.

Jag skrev faktiskt att s k måttfull kvotering tillämpas när man har två sökanden som har samma meriter och kompetenser. Inte exakt samma utan liknande. Man använder kön som ett slags utslagsfaktor, dvs man väljer den sökande som tillhör den underrepresenterade gruppen. Det finns män som tillhör en underrepresenterad grupp, t ex bland sjuksköterskor. Könet är alltså ingen merit som du har fått för dig. För om det finns en sökande oavsett kön som är mer meriterad än den andra personen som tillhör den underrepresenterade gruppen, då väljer man naturligtvis den som har bäst meriter.

Kvinnor som är utbildade inom mansdominerade yrken som ingenjörer, programmerare, fysiker eller matematiker är varken mindre meriterade eller mindre skickliga än sina manliga kollegor. Den enda skillnaden är att andelen kvinnor inom dessa yrken är mycket mindre än andelen män. För hundra år sedan fanns mycket få kvinnliga läkare, arkitekter, tandläkare, jurister och veterinärer. Nu idag är kvinnorna i majoritet inom flertalet av akademiska yrken. Anser du dem vara mindre skickliga än män, bara för att de knaprat in på mansdominansen och visat att de är en stark resurs på arbetsmarknaden och fullt jämbördiga män ifråga om kompetens och skicklighet?

Citat:
Hmm, du säger "En mycket kompetent kvinnor kan tilldelas simplare arbetsuppgifter som är långt över hennes kapacitet", jag tror att jag faktiskt håller med om det uttalandet! Kvinnor som, i genomsnitt för kvinnor, är att anses som kompetenta kan tilldelas simpla arbetsuppgifter och dessa visar sig ofta vara just över hennes kapacitet. Och det är ju just för att "kompetenta" kvinnor väldigt ofta inte är det. De är kompetenta för att vara kvinnor, men när det gäller att verkligen göra något så... Ja.

Fattade du inte att det var en felskrivning från min sida? Jag menar naturligtvis att det finns kvinnor som är överkvalificerade och får arbetsuppgifter som är långt under deras kapacitet. T ex en kvinnlig programmerare med examen och toppbetyg från KTH som får sortera och kopiera dokument istället för att arbeta med den sortens arbetsuppgifter hon är utbildad för.

Citat:
Slateds undersökning visar på ganska konstiga tolkningar av de resultat de presenterar. T.ex. #2 att manliga och kvinnliga regissörer får ungefär samma avkastning på sina filmer (i genomsnitt per film per investerad peng). Jovisst är det så, det är ett naturligt resultat av hur ekonomi fungerar. De säger ju själva att det finns jämförelsevis få kvinnliga regissörer.
Men man kan ju dra exakt samma parallell mellan vilka två grupper som helst (som är tillräckligt stora). Räkna efter själv så får du se. Snarare är den mindre mängden kvinnliga regissörer just ett bevis på att de (i genomsnitt) inte är lika bra, eftersom bara de bästa (av kvinnorna) får större kontrakt, precis som bara de bästa (av männen) får det. Vilket då betyder att det finns färre kvinnor som platsar bland "de bästa".
Resten av artikeln är liknande, men jag vill även tala om slutsatsen. Där listar man "myterna" (som inte är myter) och nämner sedan att fler män blir återanställda. Istället för den naturliga slutsatsen att män återanställs för att de gör ett bättre jobb så hoppar man utan förklaring till att "man måste göra bättre ifrån sig" genom att anställa flera kvinnor - utan att en enda gång nämna att en så stor investering som en film görs bäst på personbasis, inte på könsbasis.

Dina ”vetenskapliga förklaringar” är inte vatten värda. Jag förlitar mig hellre på seriösa forskares vetenskapligt belagda fakta än på avundsjuka kvinnohatares ”naturliga slutsatser”.

För över 400 år sedan var gemene mans ”naturliga slutsats” att solen roterar runt jorden, innan Galileo Galilei bekräftade empiriskt att jorden snurrar runt solen. Du får ursäkta mig att jag ställer mig högst skeptisk till dina ”naturliga slutsatser”.

http://fortune.com/2015/10/06/women-directors-hollywood/ med en länk till själva studien.

Citat:
Nej, inte varje gång. Bara när det är befogat, vilket det nästan alltid är. Inte alltid. Nästan alltid.

Jodå, faktiskt varje gång. Och det är aldrig befogat med barnsliga bortförklaringar. Nämn ett fall där en kvinna erhållit en topptjänst på en mer kompetent mans bekostnad.
Citera
2019-06-08, 20:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Oj oj oj då, vad ovanligt misogyn du är idag! Är det nån av de riviga ”gamla tanterna” som har satt dig på plats igen?

Du ska veta att massor av kvinnor under 1800-talet försökte ta för sig mer, t ex genom att kämpa för rösträtt och rätten att utbilda sig på universiteten och yrkesarbeta på samma villkor som män. Googla själv eller besök närmaste bibliotek så får du se. Men så hjälpsam som jag är bjuder jag dig på en länk till en artikel från Populärhistoria som handlar om kvinnokamp och frigörelse:

https://popularhistoria.se/politik/kvinnokamp/den-nya-kvinnan

Din tes om kvinnans naturliga uppgift att lyda och göra som hon blir tillsagd är tydligt influerad av Arthur Schopenhauer i vars uppsats "Om kvinnor" hävdade att "kvinnor är menade av naturen att lyda." Fast till skillnad från dig påstår han att kvinnor har ett sundare beslutande än män.

Var du den österrikiske filosofen Otto Weininger i ett tidigare liv? Han ville i likhet med dig mota bort kvinnorna från det offentliga livet. Det är helt uppenbart att du beundrar hans tankar och därför har honom som en av dina främsta inspirationskällor. Du är i gott sällskap med August Strindberg, som hyllade Weininger för att förmodligen ha löst "kvinnoproblemet".

Weiningers nedanstående citat är som direkt hämtat från dina inlägg:

John Stuart Mill var en engelsk filosof vars skrift ”Kvinnans underordnade ställning” (1869) jag rekommenderar dig att läsa. Han jämförde kvinnans situation i dåtidens samhälle med slavars villkor i historien och ansåg att kvinnoförtrycket var det främsta hindret för mänsklighetens utveckling.

Ett av männens vanligaste argument mot kvinnor på arbetsmarknaden för över hundra år sedan var att kvinnor ansågs vara naturligt skvalleraktiga och pladdriga. Liksom idag uppfattades konkurrensen från de kvinnliga kollegorna som ett hot av många män. Den typiskt manliga motoffensiven är även i vårt tidevarv att hon är olämplig som yrkesmänniska. Läs bara alla bortförklaringar och ifrågasättanden från avundsjuka och bittra snubbar i det här forumet.

Forskning visar att förvärvsarbetande, välutbildade mödrar drabbas i mindre utsträckning än hemarbetande mödrar av depressioner. Särskilt bra är det för flickorna att deras mödrar förvärvsarbetar. Enligt en studie från University College i London är det idealt för barnens emotionella utveckling att båda föräldrarna jobbar, dock under förutsättningen att den dagliga frånvaron från hemmet inte blir alltför lång.

Hemmafruar med barn är mer deprimerade, argare och ledsnare än förvärvsarbetande mödrar. En gallup-undersökning från 2012 verifierar detta faktum:

https://www.metroparent.com/daily/parenting/parenting-issues-tips/stay-home-moms-depressed-angry-sad-study-says/

Det är framför allt kvinnor inom de offentliga sektorerna skola, vård och omsorg som drabbas av psykisk ohälsa. Mer om det kan du läsa i den här artikeln(länk), i vilken forskare lägger fram förklaringar till de ökande sjukskrivningstalen. Män som jobbar inom dessa kvinnodominerade organisationer är sjukskrivna lika mycket som kvinnor.

Tyvärr är det alltför många inkompetenta män som blir chefer. Varför det är så förklaras utförligt i den här artikeln från VA.

Din tes att procentandelen kvinnliga höga chefer och elit-schackspelare kommer att minska i framtiden är bara din våta dröm om ett samhälle där kvinnor inte har någon rösträtt, förbjuds att delta i det offentliga livet dit endast män har tillträde, har ingen rätt att utbilda sig utom i hemkunskap och husmorslära, ska endast vara omhändertagande samt lyda mannen och göra som hon blir tillsagd av honom.

Jag förstår att du längtar tillbaka till 1800-talets patriarkala samhälle där kvinnorna var underordnade männen, var förtryckta och behandlades som lägre stående varelser. Så varför får du inte ändan ur vagnen och börjar konstruera en tidsmaskin som kan ta dig till 1800-talet? Jag är övertygad om att du kommer att trivas i detta århundrade, tillsammans med djupa tänkare som Arthur Schopenhauer, Otto Weininger och August Strindberg, som är helt i din smak.

Förresten så finns östrogen även hos män, och för låga halter av detta kvinnliga könshormon försämrar spermieproduktionen.

Du har nog kommit till vägs ände med dessa herrar. De vill och tycker en massa, de loopar och upprepar samma floskler om och om igen. De vill så gärna ha bekräftelse, de påminner mig om en kompis i tonåren som var ätstörd, bekräftelsebehovet var som ett stort svart hål som aldrig gick att fylla. Likadant är det med dessa herrar de fäktar, river och klöser så desperat efter att få tolka omvärlden efter sitt förakt och sitt godtyckliga tyckande. Egenkära och uppblåsta är de, du kommer aldrig nå fram, deras förakt är gränslöst.

Förutom när det kommer till frun och de eventuella döttrarna då vågar de inte säga ett pip skenheliga som de är. De skulle nog inte stå ut med sig själva om de krossade sina egna döttrar med "kvinnor är sämre och duger bara till max två saker" - snacket. Egentligen skulle de börjat psyka sina egna döttrar redan i barndomen så att de senare inte fick för sig "att de är något". Men de är ihåliga hycklare.
Senast redigerad av Jenny9 2019-06-08 kl. 20:39.
Citera
2019-06-08, 22:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Oj oj oj då, vad ovanligt misogyn du är idag! Är det nån av de riviga ”gamla tanterna” som har satt dig på plats igen?

Du ska veta att massor av kvinnor under 1800-talet försökte ta för sig mer, t ex genom att kämpa för rösträtt och rätten att utbilda sig på universiteten och yrkesarbeta på samma villkor som män. Googla själv eller besök närmaste bibliotek så får du se. Men så hjälpsam som jag är bjuder jag dig på en länk till en artikel från Populärhistoria som handlar om kvinnokamp och frigörelse:

https://popularhistoria.se/politik/kvinnokamp/den-nya-kvinnan

Din tes om kvinnans naturliga uppgift att lyda och göra som hon blir tillsagd är tydligt influerad av Arthur Schopenhauer i vars uppsats "Om kvinnor" hävdade att "kvinnor är menade av naturen att lyda." Fast till skillnad från dig påstår han att kvinnor har ett sundare beslutande än män.

Var du den österrikiske filosofen Otto Weininger i ett tidigare liv? Han ville i likhet med dig mota bort kvinnorna från det offentliga livet. Det är helt uppenbart att du beundrar hans tankar och därför har honom som en av dina främsta inspirationskällor. Du är i gott sällskap med August Strindberg, som hyllade Weininger för att förmodligen ha löst "kvinnoproblemet".

Weiningers nedanstående citat är som direkt hämtat från dina inlägg:

John Stuart Mill var en engelsk filosof vars skrift ”Kvinnans underordnade ställning” (1869) jag rekommenderar dig att läsa. Han jämförde kvinnans situation i dåtidens samhälle med slavars villkor i historien och ansåg att kvinnoförtrycket var det främsta hindret för mänsklighetens utveckling.

Ett av männens vanligaste argument mot kvinnor på arbetsmarknaden för över hundra år sedan var att kvinnor ansågs vara naturligt skvalleraktiga och pladdriga. Liksom idag uppfattades konkurrensen från de kvinnliga kollegorna som ett hot av många män. Den typiskt manliga motoffensiven är även i vårt tidevarv att hon är olämplig som yrkesmänniska. Läs bara alla bortförklaringar och ifrågasättanden från avundsjuka och bittra snubbar i det här forumet.

Forskning visar att förvärvsarbetande, välutbildade mödrar drabbas i mindre utsträckning än hemarbetande mödrar av depressioner. Särskilt bra är det för flickorna att deras mödrar förvärvsarbetar. Enligt en studie från University College i London är det idealt för barnens emotionella utveckling att båda föräldrarna jobbar, dock under förutsättningen att den dagliga frånvaron från hemmet inte blir alltför lång.

Hemmafruar med barn är mer deprimerade, argare och ledsnare än förvärvsarbetande mödrar. En gallup-undersökning från 2012 verifierar detta faktum:

https://www.metroparent.com/daily/parenting/parenting-issues-tips/stay-home-moms-depressed-angry-sad-study-says/

Det är framför allt kvinnor inom de offentliga sektorerna skola, vård och omsorg som drabbas av psykisk ohälsa. Mer om det kan du läsa i den här artikeln(länk), i vilken forskare lägger fram förklaringar till de ökande sjukskrivningstalen. Män som jobbar inom dessa kvinnodominerade organisationer är sjukskrivna lika mycket som kvinnor.

Tyvärr är det alltför många inkompetenta män som blir chefer. Varför det är så förklaras utförligt i den här artikeln från VA.

Din tes att procentandelen kvinnliga höga chefer och elit-schackspelare kommer att minska i framtiden är bara din våta dröm om ett samhälle där kvinnor inte har någon rösträtt, förbjuds att delta i det offentliga livet dit endast män har tillträde, har ingen rätt att utbilda sig utom i hemkunskap och husmorslära, ska endast vara omhändertagande samt lyda mannen och göra som hon blir tillsagd av honom.

Jag förstår att du längtar tillbaka till 1800-talets patriarkala samhälle där kvinnorna var underordnade männen, var förtryckta och behandlades som lägre stående varelser. Så varför får du inte ändan ur vagnen och börjar konstruera en tidsmaskin som kan ta dig till 1800-talet? Jag är övertygad om att du kommer att trivas i detta århundrade, tillsammans med djupa tänkare som Arthur Schopenhauer, Otto Weininger och August Strindberg, som är helt i din smak.

Förresten så finns östrogen även hos män, och för låga halter av detta kvinnliga könshormon försämrar spermieproduktionen.

Jag får en instinktiv känsla av avsky för män när jag läser inlägg likt detta. Och ett visst illamående faktiskt.
Nu vet jag ju att jag gillar män och att de flesta inte är så som du beskriver här, men det faktum att det finns och att det fanns betydligt fler förr kan liksom framkalla känslor av att man aldrig vill se en människa av manligt kön igen.

Vad jag absolut inte kan förstå är hur vissa män kan känna en avsky för kvinnor. Jag har, med tanke på historien, lättare att förstå hatiska feminister. Jag sympatiserar inte med dem överhuvudtaget, och anser dessutom att de gör skada, men jag kan se vart det kommer ifrån.
Mäns hat däremot, njä, väldigt svårt att förstå det.
Citera
2019-06-09, 02:33
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag får en instinktiv känsla av avsky för män när jag läser inlägg likt detta. Och ett visst illamående faktiskt.
Nu vet jag ju att jag gillar män och att de flesta inte är så som du beskriver här, men det faktum att det finns och att det fanns betydligt fler förr kan liksom framkalla känslor av att man aldrig vill se en människa av manligt kön igen.

Vad jag absolut inte kan förstå är hur vissa män kan känna en avsky för kvinnor. Jag har, med tanke på historien, lättare att förstå hatiska feminister. Jag sympatiserar inte med dem överhuvudtaget, och anser dessutom att de gör skada, men jag kan se vart det kommer ifrån.
Mäns hat däremot, njä, väldigt svårt att förstå det.

Därför att vi lever i nuet. Det är idag som mäns och kvinnors relationer är körda i botten, bland annat på grund av feminismens påverkan. Ingen kan ändra på historian - korrekt återgiven eller ej - ej heller ska idag levande utkrävas på ansvar för vad som hände förr i tiden om man inte tror på arvsskuld. Därför bryr sig män i regel inte det minsta när kvinnor pratar om hur "hemskt det var förr", för det är inte hemskt nu.

Jag förstår att vissa män - utifrån personliga erfarenheter och genom att betrakta sin omvärld - utvecklar hat mot kvinnor. Har man aldrig några personliga, positiva erfarenheter av kvinnor och samtidigt betraktar ett land som närmast kan beskrivas som upp-och-ner, där galna kvinnor uppmuntras och slipper ansvar, där man i TV ostraffat får skuldbelägga män som grupp, kvinnor kvoteras, män diskrimineras i lagstiftning etc. så blir det så. Har man dessutom svårt att skilja mellan gruppen "kvinnor" och gruppen "feminister" som inte på något sätt är en undergrupp av "kvinnor" så blir det ännu mer fel.

Män vill dessutom ha en kvinna, är man ensam så blir man förr eller senare frustrerad. Frustrerade män brukar också vara väldigt ytliga, iaf. får jag det intrycket av Flashbacks egna relationsforum och andra forum på nätet + personliga erfarenheter. Resultatet blir att de projicerar galna kvinnors och feministers beteende på kvinnor som grupp för att sedan avfärda hela skiten. Vi pratar inte om "ensamma män som skyller sina egna personliga misslyckanden på kvinnor", vi pratar om frustrerade män som inte vill se kvinnor som en mer nyanserad grupp eftersom det är enklare så, samtidigt som de har få positiva erfarenheter och de som de har kan klassas som undantag.

Jag pratar mycket om egenansvar för alla individer kan göra något för att göra sina liv bättre. Men problemet med mäns och kvinnors urusla relationer är strukturellt och måste behandlas som ett sådant.
Citera
2019-06-09, 02:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Därför att vi lever i nuet. Det är idag som mäns och kvinnors relationer är körda i botten, bland annat på grund av feminismens påverkan. Ingen kan ändra på historian - korrekt återgiven eller ej - ej heller ska idag levande utkrävas på ansvar för vad som hände förr i tiden om man inte tror på arvsskuld. Därför bryr sig män i regel inte det minsta när kvinnor pratar om hur "hemskt det var förr", för det är inte hemskt nu.

Jag förstår att vissa män - utifrån personliga erfarenheter och genom att betrakta sin omvärld - utvecklar hat mot kvinnor. Har man aldrig några personliga, positiva erfarenheter av kvinnor och samtidigt betraktar ett land som närmast kan beskrivas som upp-och-ner, där galna kvinnor uppmuntras och slipper ansvar, där man i TV ostraffat får skuldbelägga män som grupp, kvinnor kvoteras, män diskrimineras i lagstiftning etc. så blir det så. Har man dessutom svårt att skilja mellan gruppen "kvinnor" och gruppen "feminister" som inte på något sätt är en undergrupp av "kvinnor" så blir det ännu mer fel.

Män vill dessutom ha en kvinna, är man ensam så blir man förr eller senare frustrerad. Frustrerade män brukar också vara väldigt ytliga, iaf. får jag det intrycket av Flashbacks egna relationsforum och andra forum på nätet + personliga erfarenheter. Resultatet blir att de projicerar galna kvinnors och feministers beteende på kvinnor som grupp för att sedan avfärda hela skiten. Vi pratar inte om "ensamma män som skyller sina egna personliga misslyckanden på kvinnor", vi pratar om frustrerade män som inte vill se kvinnor som en mer nyanserad grupp eftersom det är enklare så, samtidigt som de har få positiva erfarenheter och de som de har kan klassas som undantag.

Jag pratar mycket om egenansvar för alla individer kan göra något för att göra sina liv bättre. Men problemet med mäns och kvinnors urusla relationer är strukturellt och måste behandlas som ett sådant.

Jag förstår faktiskt inte vart du vill komma. Till att börja med, hur ska vi kunna jobba med detta "strukturellt"?

Sen får du jättegärna komma med siffror som visar hur omfattande kvoteringen av kvinnor i Sverige är?

Gärna också hur omfattande diskrimineringen av män inom rättsväsendet är?
Citera
2019-06-09, 02:57
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag förstår faktiskt inte vart du vill komma. Till att börja med, hur ska vi kunna jobba med detta "strukturellt"?

Sen får du jättegärna komma med siffror som visar hur omfattande kvoteringen av kvinnor i Sverige är?

Gärna också hur omfattande diskrimineringen av män inom rättsväsendet är?

Jag vill förklara för Moment varför vissa män väljer att hata kvinnor. Det är bara svårt att förstå för personer som inte vill förstå.

Nej, jag har inget som helst intresse av att diskutera kvotering eller diskriminering med dig då det inte hör till sakfrågan. Att du svarar så tydligt med taggarna utåt är däremot ett bra exempel på att jag har helt rätt i att relationerna mellan män och kvinnor är körda i botten. Faktum är att inga meningsfulla diskussioner kan äga rum mellan parter som inte respekterar varandra vilket Feminism-forumet är ett tydligt exempel på.
Citera
2019-06-09, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Graviditet/Föda barn?
Citera
2019-06-09, 04:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag vill förklara för Moment varför vissa män väljer att hata kvinnor. Det är bara svårt att förstå för personer som inte vill förstå.

Nej, jag har inget som helst intresse av att diskutera kvotering eller diskriminering med dig då det inte hör till sakfrågan. Att du svarar så tydligt med taggarna utåt är däremot ett bra exempel på att jag har helt rätt i att relationerna mellan män och kvinnor är körda i botten. Faktum är att inga meningsfulla diskussioner kan äga rum mellan parter som inte respekterar varandra vilket Feminism-forumet är ett tydligt exempel på.

Låt säga att många män har som ett skäl att hata kvinnor för att de tror att nästintill alla kvinnor blir kvoterade på männens bekostnad. Hade det då inte varit skönt med lite siffror för att veta hur omfattande problemet var? Annars hatar man ju för hatandets skull.
Senast redigerad av Jenny9 2019-06-09 kl. 04:45.
Citera
2019-06-09, 08:42
Medlem
Flickfotografs avatar
Eftersom det verkar som att ingen längre bryr sig, ville jag påminna om att:
Män hatar inte kvinnor.
Män hatar feminism och vad den gör med kvinnor.
Feminismen vänder kvinnor MOT män och får kvinnor att känna sig som offer.

Sunt?
Inte sundare än någon annan ism med exakt den sortens mål.

Haters gonna hate.
Hur uppslukad av detta hat är du?
Klappmongot är bekräftat, men nu även Jenny9 och Moment med sin kommentar "Jag får en instinktiv känsla av avsky för män".

Mission accomplished.
Väl spelat klappmongo! Trots att vartenda inlägg du skrivit gått att visas innehålla falska påståenden och idel fel, så har dessa honor valt "hat och avsky" mot män som defaultläge.

Jag skyller dock inte på klappmongot. Hen vet inte bättre. hen är programmerad av hela maktetablissemanget i Sverige och väst. Hens enda uppgift här i livet är att predika denna sekts budskap och aldrig ge sig, som vilken fundamental religion som helst.
Så "klappis", du kan inte ens ta äran åt dig för detta. Du är också en bonde på denna spelplan.

Och du vet vad ett bondeoffer är?
Var beredd. Du kommer huggas i ryggen av dina egna förr eller senare.
Citera
2019-06-09, 08:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Jag uppskattar ditt ordentliga svar vill jag börja med att säga.
Jag tänker dock att egenansvar är vad som gäller även när det kommer till mäns och kvinnors privata relationer. Kvotering är jag emot inom det privata näringslivet, och det finns ej heller någon lagstadgad sådan. Om företag sedan väljer att de vill ha 50/50 fördelat mellan könen bland sin personal, oavsett anledning, så är det deras val och bör så förbli.

Jag värnar varje människas rätt att bestämma, anser att individualism är vettigt sålänge det inte går till överdrift. Om jag startar ett företag vill jag bestämma själv vem som ska arbeta där.
Ibland undrar jag om detta med kvotering har blivit något elakt rykte. Bara för att det finns många kvinnor på en normalt mansdominerad arbetsplats eller en kvinna på en hög position måste det inte handla om kvotering!
Kvinnor kan vara precis lika kompetenta som män, eller mer kompetenta inom vissa områden.

Citat:

Absolut, nutidens män eller kvinnor kan inte utkrävas på ansvar för historiens misstag. Vad jag egentligen mest menade när jag skrev inlägget är att det är skrämmande att en del av dessa män finns fortfarande, och egentligen syftar jag mest på män som syns på nätforum likt detta. Men de finns ju någonstans i verkliga livet också, även om de inte är så många totalt sett.

Citat:

Varför historien är ett bekymmer här är därför att det uppenbarligen lever kvar en del föreställningar om hur kvinnor är eller inte är, framförallt vissa mäns behov av att kvinnor ska vara precis så som de vill ha dem. Jag tror att vissa män har en bild av kvinnan som är en ren fantasi faktiskt, en romantiserad bild de diktat upp i sitt huvud. Hon finns antagligen inte.
Och, när kvinnor inte är på det sättet så är det plötsligt kvinnorna det är fel på för att de inte fyller mannens uppdiktade krav (delvis från historien skapad) om hur en kvinna är. Reklam och media påverkar också kraven, vilket jag tror är den största faktorn till att vissa män är missnöjda med hur kvinnor väljer att se ut eller vara idag.

Feminismen är troligtvis inte någon särskilt stor bidragande orsak till just detta, då det feminismen påverkar gällande utseendet och beteende på individnivå är att kvinnan idag känner att hon kan se ut och vara hur hon vill. Vilket är positivt.
Däremot är feminismen när den går till överdrift (som den gjort de senaste 10 åren) väldigt negativ ur aspekten kvinnor och mäns samarbete. Kvinnor och män ska ju inte ställas mot varandra. Samtidigt måste kvinnor få vara sig själva och inte behöva efterfölja vissa ideal skapade av historiens män som sedan skapats i ny tappning av media och reklam.

De unga män och kvinnor av idag som har gått en hatisk ideologi till mötes (gällande det motsatta könet), har uppenbara svårigheter med att skilja på individ och grupp, samt att de intar en offermentalitet som jag inte tror existerade förr på samma sätt. Att se sig själv som ett offer är alltid förödande. Detta kan i sin tur härledas till vårt samhälle och hur detta är utformat idag.

Här finns massor av intressant att diskutera gällande detta, fel tråd kanske...
Senast redigerad av Moment22x22 2019-06-09 kl. 08:52.
Citera
2019-06-09, 08:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Eftersom det verkar som att ingen längre bryr sig, ville jag påminna om att:
Män hatar inte kvinnor.
Män hatar feminism och vad den gör med kvinnor.
Feminismen vänder kvinnor MOT män och får kvinnor att känna sig som offer.

Sunt?
Inte sundare än någon annan ism med exakt den sortens mål.

Haters gonna hate.
Hur uppslukad av detta hat är du?
Klappmongot är bekräftat, men nu även Jenny9 och Moment med sin kommentar "Jag får en instinktiv känsla av avsky för män".
Mission accomplished.
Väl spelat klappmongo! Trots att vartenda inlägg du skrivit gått att visas innehålla falska påståenden och idel fel, så har dessa honor valt "hat och avsky" mot män som defaultläge.
Jag skyller dock inte på klappmongot. Hen vet inte bättre. hen är programmerad av hela maktetablissemanget i Sverige och väst. Hens enda uppgift här i livet är att predika denna sekts budskap och aldrig ge sig, som vilken fundamental religion som helst.
Så "klappis", du kan inte ens ta äran åt dig för detta. Du är också en bonde på denna spelplan.
Och du vet vad ett bondeoffer är?
Var beredd. Du kommer huggas i ryggen av dina egna förr eller senare.

Det verkar snarare som att feminismen vänder män mot kvinnor och får män att känna sig som offer, ifallafall om man ser sig omkring på forumet här.

Det faktum att du utelämnar LundNoGoZones och andra äckligt misogyna svin i ditt inlägg ovan säger allt om dina åsikter dessutom. Du krigar konstant mot fel personer och du begriper det inte ens själv. Det är alltså inte Lupacs inlägg som bidragit till känsla av avsky här utan det är inlägg av just LundNoGoZone och ryggdunkare likt dig själv.

Som tillägg kan jag dock säga att denna "avsky" är begränsad till flashbacks forum. Om jag slutar använda flashback och bara har män i vardagliga livet att referera till så försvinner denna känsla på en dag. Jag har nämligen mest normala, fina och trevliga män i min närhet, så ni kvinnohatande tragiska ursäkter till män raderas snabbt ur mitt sinne om jag inte blir påmind.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-06-09 kl. 09:05.
Citera
2019-06-09, 09:17
Medlem
Erik Östs avatar
Många som blandar ihop riktig kvinnokamp med genus-pseudovetenskap och militant feminism här ser jag.

Underhållande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in