Jag har alltid vetat att du är en gammal tant, förlåt äldre kvinna.
Jag googlade på Nannerl Mozart. Det finns inte en enda melodi hon bevisligen skrivit. Men varje dag på Kvinnodagen så poppar hon upp i artkilar i västerländska tidningar som Geni eftersom ni kvinnor måste ha lite lektyr på kvinnodagen. Kvinnor är verkligen naiva. Det är gulligt. Tills ni stänger ner kärnkraften, lurar hit 160.000 MENA, och 4000 tiggare som alla styrs av maffian.
Jag ger dig 1,5 rätt. Ett för att jag har ett jobb (sedan nästan 40 år tillbaka). Ett halvt för att jag är äldre. Könet gissade du fel på.
Det är bara ungdomar under 30 år som kallar äldre människor 50 + för ”gamla tanter” och ”gamla gubbar”. Du har just avslöjat din verkliga åldersgrupp. Mellan 20 och 30 år. Så nån gammal gubbe, förlåt äldre man, är du inte.
Du måste vara jävligt dålig på att googla på Nannerl Mozart eller så är ditt sökfilter inställt på att sålla bort alla seriösa artiklar om kvinnliga genier. Annars hade du inte missat denna artikel som jag länkade till i föregående inlägg:
Tydligen tog dina argument slut eftersom du inte kunde komma på något vettigt att bemöta min kommentar med eftersom du plötsligt rapade upp en massa innehållslöst och icke-relevant trams (i fet stil). Väldigt barnsligt formulerat av en som påstår sig vara född 1962.
Jag ger dig 1,5 rätt. Ett för att jag har ett jobb (sedan nästan 40 år tillbaka). Ett halvt för att jag är äldre. Könet gissade du fel på.
Det är bara ungdomar under 30 år som kallar äldre människor 50 + för ”gamla tanter” och ”gamla gubbar”. Du har just avslöjat din verkliga åldersgrupp. Mellan 20 och 30 år. Så nån gammal gubbe, förlåt äldre man, är du inte.
Du måste vara jävligt dålig på att googla på Nannerl Mozart eller så är ditt sökfilter inställt på att sålla bort alla seriösa artiklar om kvinnliga genier. Annars hade du inte missat denna artikel som jag länkade till i föregående inlägg:
Tydligen tog dina argument slut eftersom du inte kunde komma på något vettigt att bemöta min kommentar med eftersom du plötsligt rapade upp en massa innehållslöst och icke-relevant trams (i fet stil). Väldigt barnsligt formulerat av en som påstår sig vara född 1962.
Ja, absolut! Kvinnor känner i genomsnitt mindre behov av att prestera för att imponera på män. För män dejtar inte så gärna kvinnor som är intelligentare, mer välutbildade eller tjänar mer än de själva. Enligt den rådande könsmaktsordningen ska män vara bättre än kvinnor i precis allt. Även i ”grenar” där kvinnor är signifikant överlägsna.
Kvinnor är inte heller lika benägna att ställa upp i en massa mer eller mindre meningslösa eller livsfarliga tävlingar och mäta sina krafter mot andra kvinnor och män också för den delen. Det är därför du nästan aldrig ser kvinnor ägna sig åt livsfarliga aktiviteter där risken att omkomma är överhängande. Män riskerar glatt sina liv endast för att både imponera på kvinnor och stiga i respekt hos andra män.
Ja, det är testosteronet som talar. Och det förklarar även alla skillnader mellan män och kvinnor som nämns i den här tråden. Det feminister och du kallar "strukturer" och "nertryckta" är i själva verket ett antal naturliga kemikalier i våra hjärnor. När du insett det så kan du sluta bevisa något som inte kan bevisas, och inte behöver bevisas. Acceptera att män är män så kan du gå vidare i ditt liv.
Jag har faktiskt träffat på tanter som lupac i arbetslivet. Statlig eller kommunal tjänst eller likvärdig som SAS eller Swedbank, har suttit "för evigt" på samma arbetsplats med samma uppgifter. Glada och trevliga. Gör sitt arbete i yttersta detalj. Papiljotthår, kort, gamla damskor, rivig röst. På rätt plats oersättlig. Tar gärna och "mammar" de nyanställda yngre killarna. Har usel lön och barnbarn.
En person som googlar en timme för att kunna skriva 10 inlägg om "Nannerl Mozart" , som inte gjort någonting och anse henne vara ett exempel på att kvinnor är bättre än män, och sedan inte fatta varför ingen håller med henne med "du har ju rätt!" måste man tycka lite synd om. Den världsbilden är otroligt udda.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-07 kl. 21:42.
Enligt statistik är onsdag den dag då flest personer kommer försent till jobbet.
Det kan naturligtvis stämma då en stor andel av de slarvande såspropparna till män sjukskriver sig på måndag morgon för att slippa åka till jobbet kl 7:30 både bakfull och sömnig. Efter att ha sovit ut ordentligt piggnar de till så pass att de blir helt återställda på onsdag samma vecka. Då tar de sina hostande skrotbilar och täpper till trafiken under morgonrusningen. Följden blir att deras annars punktliga medtrafikanter kommer för sent till jobbet.
Nu har du förklaringen till varför flest människor kommer för sent ill jobbet på onsdagar. Måndagsmorgnar är dock värst på annat sätt. Det är då många dras med baksmälla. Särskilt unga män med både bristande impulsivitet och dåligt konsekvenstänk.
Ja, det är testosteronet som talar. Och det förklarar även alla skillnader mellan män och kvinnor som nämns i den här tråden. Det feminister och du kallar "strukturer" och "nertryckta" är i själva verket ett antal naturliga kemikalier i våra hjärnor. När du insett det så kan du sluta bevisa något som inte kan bevisas, och inte behöver bevisas. Acceptera att män är män så kan du gå vidare i ditt liv.
Män med lägre testosteronhalter finns både bland de med mycket låg IQ och mycket hög IQ. Har du aldrig lagt märke till att nobelpristagare och andra extremt intelligenta män är i snitt mer feminina i sin framtoning, både kroppsligen och psykologiskt? Om det inte vore för skägg, mustascher och kort hår skulle de lätt ha kunnat tas som kvinnor.
Medelmåttigt intelligenta män (IQ 85-115) har däremot högst halter av det manliga hormonet. Dessa brukar häcka i stora horder bland exempelvis fotbollshuliganer, våldsbrottslingar, ”rednecks” och våghalsar. De har ett mer typiskt maskulint utseende med kraftigare käkparti och mer muskulös kropp. Dessutom är de aggressivare och mer antisociala än sina mindre testosteronstinna medbröder. De blir inte framstående inom intellektuellt sofistikerade och kreativt krävande aktiviteter som vetenskap, matematik, poesi, nationalekonomi och filosofi för att nämna några områden. De bygger inga civiliserade samhällen och för inte mänskligheten framåt. Istället raserar de genom krigföring med rivaliserande stammar eller gangsterligor.
”...our ancestors only started looking—and behaving—like modern humans after experiencing a dip in testosterone.
Lead author Cieri and his colleagues claim that the blossoming of culture dovetailed with a period of physical change during which humanity developed a shorter and more rounded face with a less pronounced brow ridge. These increasingly “feminine” features indicate a reduction in testosterone, a male hormone also associated with aggression and antisocial behavior. As testosterone decreased, humans may have evolved a more agreeable disposition and begun working together to build sophisticated societies. “The modern human behaviors of technological innovation, making art and rapid cultural exchange probably came at the same time that we developed a more cooperative temperament,” Cieri said in a Duke University press release. “The key to our success is the ability to cooperate and get along and learn from one another.”
...”
Människan hade aldrig lämnat grottan om endast testosteronstinna alfahannar med enormt våldskapital och antisocial personlighet hade existerat. För de saknade förmågan att samarbeta och komma överens och lära av varandra. De startade hellre blodiga stamkrig där de dödade sina fiender och våldtog deras kvinnor. Inte ett särskilt civiliserat beteende, eller hur?
Skillnaden mellan män och kvinnor i fråga om risktagande är främst att kvinnor generellt tar mer kalkylerade och mindre dumdristiga risker än män.
Jag behöver inte bevisa något här. Den biten sköter vetenskapen så bra. Vad du behöver göra är att acceptera alla vetenskapligt väl underbyggda fakta som jag presenterat i massvis av inlägg. Sedan kan du själv gå vidare i ditt liv. Du har ju statistiskt sett mer än halva livet framför dig.
Män med lägre testosteronhalter finns både bland de med mycket låg IQ och mycket hög IQ. Har du aldrig lagt märke till att nobelpristagare och andra extremt intelligenta män är i snitt mer feminina i sin framtoning, både kroppsligen och psykologiskt? Om det inte vore för skägg, mustascher och kort hår skulle de lätt ha kunnat tas som kvinnor.
IQ och testosteron hör inte ihop. Men vi diskuterade ju precis, på ditt initiativ, varför kvinnor inte tog för sig på 1800-talet. Och där är det testosteron och östrogen som talar.
Att kvinnor numera tar för sig skulle jag själv påstå är mot kvinnors natur (de är omhändertagande och vill inte sticka ut), vilket förklarar varför fler kvinnor än någonsin är sjuka, mår psykiskt dåligt, blir sparkade som chefer pga inkompetens. Anledningen till att kvinnor tar för sig mer än vad de tål är åter igen östrogenet, som gör dem till lydig boskap för t.ex feministisk agenda som är emot kvinnans natur. En kvinna har i sina gener att göra som hon blir tillsagd. Detta är utnyttjat under årtusenden av män. Och nu till slut av kvinnor, som har som ideal att kvinnor tar för sig som män.
Om denna min sista teori stämmer så kan vi mycket väl ha nått peak-kvinnlig-chef redan. Det är mycket som talar för det. Procenten kvinnliga höga chefer eller elit-schackspelare kan minska i framtiden, och vi kommer aldrig att komma till 50/50. Men den blir inte heller 0%, variationen inom grupperna män och kvinnor är stor, även variationen av olika kemikaliska substanser.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-08 kl. 09:12.
IQ och testosteron hör inte ihop. Men vi diskuterade ju precis, på ditt initiativ, varför kvinnor inte tog för sig på 1800-talet. Och där är det testosteron och östrogen som talar.
Att kvinnor numera tar för sig skulle jag själv påstå är mot kvinnors natur (de är omhändertagande och vill inte sticka ut), vilket förklarar varför fler kvinnor än någonsin är sjuka, mår psykiskt dåligt, blir sparkade som chefer pga inkompetens. Anledningen till att kvinnor tar för sig mer än vad de tål är åter igen östrogenet, som gör dem till lydig boskap för t.ex feministisk agenda som är emot kvinnans natur. En kvinna har i sina gener att göra som hon blir tillsagd. Detta är utnyttjat under årtusenden av män. Och nu till slut av kvinnor, som vill vara män.
Om denna min sista teori stämmer så kan vi mycket väl ha nått peak-kvinnlig-chef redan. Det är mycket som talar för det. Procenten kvinnliga höga chefer eller elit-schackspelare kan minska i framtiden, och vi kommer aldrig att komma till 50/50.
Så är det. Testo och vinnarskalle gör det mer. För varje framgångsrik man finns det en miljon som har sprungit in i väggen försökandes.. Eller t.o.m. lyckats lagom för att se till att maskineriet snurrar på. Av någon anledning skänks det inte mycket tankar där från feministerna..
Jag har faktiskt träffat på tanter som lupac i arbetslivet. Statlig eller kommunal tjänst eller likvärdig som SAS eller Swedbank, har suttit "för evigt" på samma arbetsplats med samma uppgifter. Glada och trevliga. Gör sitt arbete i yttersta detalj. Papiljotthår, kort, gamla damskor, rivig röst. På rätt plats oersättlig. Tar gärna och "mammar" de nyanställda yngre killarna. Har usel lön och barnbarn.
En person som googlar en timme för att kunna skriva 10 inlägg om "Nannerl Mozart" , som inte gjort någonting och anse henne vara ett exempel på att kvinnor är bättre än män, och sedan inte fatta varför ingen håller med henne med "du har ju rätt!" måste man tycka lite synd om. Den världsbilden är otroligt udda.
Så du erkänner att du har blivit rejält ”mammad” av en äldre kvinna på din praktikplats, ett vårdboende. Visst har du lite bittra erfarenheter av ”gamla tanter med papiljotthår, gamla damskor och rivig röst”. Kanske vägrar hon ge dig en fast anställning efter avslutad praktikperiod med motiveringen att du är en lat odåga som alltför högljutt ventilerar misogyna åsikter för de manliga anställda under fikapauserna.
För min del räckte max en minuts googling för att skriva ett inlägg om Nannerl Mozart och hennes vetenskapligt bevisade insatser inom musikkomposition. Att misogyna fjantar i det här forumet inte håller med mig bryr jag mig inte ett dugg om, för jag har forskningen på min sida. Fakta är ju fakta och de rubbar man inte så lätt.
Ta på dig hörlurarna och lyssna andäktigt på något av de verken som Nannerl Mozart hade komponerat för att hennes lillebror Wolfgang Amadeus skulle ha något riktigt bra musikstycke att spela piano till.
Så du erkänner att du har blivit rejält ”mammad” av en äldre kvinna på din praktikplats, ett vårdboende. Visst har du lite bittra erfarenheter av ”gamla tanter med papiljotthår, gamla damskor och rivig röst”. Kanske vägrar hon ge dig en fast anställning efter avslutad praktikperiod med motiveringen att du är en lat odåga som alltför högljutt ventilerar misogyna åsikter för de manliga anställda under fikapauserna.
För min del räckte max en minuts googling för att skriva ett inlägg om Nannerl Mozart och hennes vetenskapligt bevisade insatser inom musikkomposition. Att misogyna fjantar i det här forumet inte håller med mig bryr jag mig inte ett dugg om, för jag har forskningen på min sida. Fakta är ju fakta och de rubbar man inte så lätt.
Ta på dig hörlurarna och lyssna andäktigt på något av de verken som Nannerl Mozart hade komponerat för att hennes lillebror Wolfgang Amadeus skulle ha något riktigt bra musikstycke att spela piano till.
Jag har enbart arbetat som datakonsult, ända sedan min första arbetsdag kring 1985. Konsulter mammas aldrig. Men jag har sett många lupac-tanter vyssa de nyanställda 20-åriga valparna som fått sin första anställning. Det är ganska gulligt.
Lite motsägelsefullt "max en minuts googling" och "jag har forskningen på min sida". Nej det har du inte, jag googlade i 2 minuter och vet dubbelt så mycket som du om Nannerl. Hon är ingenting, utom på kvinnodagen när liket luftas lite.
Att kvinnor numera tar för sig skulle jag själv påstå är mot kvinnors natur (de är omhändertagande och vill inte sticka ut), vilket förklarar varför fler kvinnor än någonsin är sjuka, mår psykiskt dåligt, blir sparkade som chefer pga inkompetens. Anledningen till att kvinnor tar för sig mer än vad de tål är åter igen östrogenet, som gör dem till lydig boskap för t.ex feministisk agenda som är emot kvinnans natur. En kvinna har i sina gener att göra som hon blir tillsagd. Detta är utnyttjat under årtusenden av män. Och nu till slut av kvinnor, som har som ideal att kvinnor tar för sig som män.
Om denna min sista teori stämmer så kan vi mycket väl ha nått peak-kvinnlig-chef redan. Det är mycket som talar för det. Procenten kvinnliga höga chefer eller elit-schackspelare kan minska i framtiden, och vi kommer aldrig att komma till 50/50. Men den blir inte heller 0%, variationen inom grupperna män och kvinnor är stor, även variationen av olika kemikaliska substanser.
Oj oj oj då, vad ovanligt misogyn du är idag! Är det nån av de riviga ”gamla tanterna” som har satt dig på plats igen?
Du ska veta att massor av kvinnor under 1800-talet försökte ta för sig mer, t ex genom att kämpa för rösträtt och rätten att utbilda sig på universiteten och yrkesarbeta på samma villkor som män. Googla själv eller besök närmaste bibliotek så får du se. Men så hjälpsam som jag är bjuder jag dig på en länk till en artikel från Populärhistoria som handlar om kvinnokamp och frigörelse:
Din tes om kvinnans naturliga uppgift att lyda och göra som hon blir tillsagd är tydligt influerad av Arthur Schopenhauer i vars uppsats "Om kvinnor" hävdade att "kvinnor är menade av naturen att lyda." Fast till skillnad från dig påstår han att kvinnor har ett sundare beslutande än män.
Var du den österrikiske filosofen Otto Weininger i ett tidigare liv? Han ville i likhet med dig mota bort kvinnorna från det offentliga livet. Det är helt uppenbart att du beundrar hans tankar och därför har honom som en av dina främsta inspirationskällor. Du är i gott sällskap med August Strindberg, som hyllade Weininger för att förmodligen ha löst "kvinnoproblemet".
Weiningers nedanstående citat är som direkt hämtat från dina inlägg:
”Den lägst stående mannen står alltså dock oändligt högt över den högst stående kvinnan – så högt att det knappt kan bli någon rangordning eller jämförelse mellan dem.”
John Stuart Mill var en engelsk filosof vars skrift ”Kvinnans underordnade ställning” (1869) jag rekommenderar dig att läsa. Han jämförde kvinnans situation i dåtidens samhälle med slavars villkor i historien och ansåg att kvinnoförtrycket var det främsta hindret för mänsklighetens utveckling.
”Männen vill inte bara ha kvinnors lydnad, de vill också ha deras känslor. […] De har därför gjort allt för att förslava deras sinnen. Herrarna till alla andra slavar litar för lydnadens upprätthållande till fruktan, antingen fruktan för dem själva eller för högre makter. Kvinnornas herrar önskade sig mer än enkel lydnad och utnyttjade hela uppfostrans makt för att vinna detta syfte.”
Ett av männens vanligaste argument mot kvinnor på arbetsmarknaden för över hundra år sedan var att kvinnor ansågs vara naturligt skvalleraktiga och pladdriga. Liksom idag uppfattades konkurrensen från de kvinnliga kollegorna som ett hot av många män. Den typiskt manliga motoffensiven är även i vårt tidevarv att hon är olämplig som yrkesmänniska. Läs bara alla bortförklaringar och ifrågasättanden från avundsjuka och bittra snubbar i det här forumet.
Forskning visar att förvärvsarbetande, välutbildade mödrar drabbas i mindre utsträckning än hemarbetande mödrar av depressioner. Särskilt bra är det för flickorna att deras mödrar förvärvsarbetar. Enligt en studie från University College i London är det idealt för barnens emotionella utveckling att båda föräldrarna jobbar, dock under förutsättningen att den dagliga frånvaron från hemmet inte blir alltför lång.
Hemmafruar med barn är mer deprimerade, argare och ledsnare än förvärvsarbetande mödrar. En gallup-undersökning från 2012 verifierar detta faktum:
”... And research has found stay-at-home moms more depressed, too. SAHMS might struggle with these feelings more than working moms, according to a Gallup analysis of more than 60,000 U.S. women between the ages of 18 and 64 (before retirement age) interviewed in 2012.
The study discovered that 28 percent of stay-at-home moms reported depression a lot of the day when asked how they were feeling the day before, but only 17 percent of employed moms did.
Of the group, 26 percent of SAHMs said they experienced depression*vs. just 16 percent of working moms.
And 41 percent of the at-homers reported worry, compared to only 34 percent of their counterparts.”
Det är framför allt kvinnor inom de offentliga sektorerna skola, vård och omsorg som drabbas av psykisk ohälsa. Mer om det kan du läsa i den här artikeln(länk), i vilken forskare lägger fram förklaringar till de ökande sjukskrivningstalen. Män som jobbar inom dessa kvinnodominerade organisationer är sjukskrivna lika mycket som kvinnor.
Tyvärr är det alltför många inkompetenta män som blir chefer. Varför det är så förklaras utförligt i den här artikeln från VA.
Din tes att procentandelen kvinnliga höga chefer och elit-schackspelare kommer att minska i framtiden är bara din våta dröm om ett samhälle där kvinnor inte har någon rösträtt, förbjuds att delta i det offentliga livet dit endast män har tillträde, har ingen rätt att utbilda sig utom i hemkunskap och husmorslära, ska endast vara omhändertagande samt lyda mannen och göra som hon blir tillsagd av honom.
Jag förstår att du längtar tillbaka till 1800-talets patriarkala samhälle där kvinnorna var underordnade männen, var förtryckta och behandlades som lägre stående varelser. Så varför får du inte ändan ur vagnen och börjar konstruera en tidsmaskin som kan ta dig till 1800-talet? Jag är övertygad om att du kommer att trivas i detta århundrade, tillsammans med djupa tänkare som Arthur Schopenhauer, Otto Weininger och August Strindberg, som är helt i din smak.
Förresten så finns östrogen även hos män, och för låga halter av detta kvinnliga könshormon försämrar spermieproduktionen.