2019-06-09, 00:28
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Att vanligt folk är en skock får utan egen förmåga att tänka igenom sakerna fråntar dem inte från ansvar. De är myndiga och har rösträtt och då får de också ta konsekvenserna. Det är bra att de drabbas.

Att vara medlem i svenska kyrkan är frivilligt. Det är en skatt du välja om du vill betala eller inte. På samma sätt bör man få välja om man vill betala invandring eller inte. Invandringens totala kostnad, utslaget per invånare uppgår till cirka 40.000-50.000 kr/år. Jag väljer då att inte betala detta och istället få cirka 3500 kr extra i min plånbok varje månad.
Citera
2019-06-09, 00:31
  #242
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Att vara medlem i svenska kyrkan är frivilligt. Det är en skatt du välja om du vill betala eller inte. På samma sätt bör man få välja om man vill betala invandring eller inte. Invandringens totala kostnad, utslaget per invånare uppgår till cirka 40.000-50.000 kr/år. Jag väljer då att inte betala detta och istället få cirka 3500 kr extra i min plånbok varje månad.

Man kan välja och jag har redan gjort det valet, jag kommer inte att betala. Det är dock lättare rent praktiskt om man är ekonomiskt oberoende så övriga får väl slicka i sig och gilla läget.
Citera
2019-06-09, 00:36
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Man kan välja och jag har redan gjort det valet, jag kommer inte att betala. Det är dock lättare rent praktiskt om man är ekonomiskt oberoende så övriga får väl slicka i sig och gilla läget.

Trevligt att du är ekonomiskt oberoende, det är inte jag. Gott ställt har jag, men jag måste fortfarande arbeta och betala skatt. Om jag nu en vacker dag blir det, så lovar jag dig att jag kommer undvika betala skatt så gott det går.
Citera
2019-06-09, 00:37
  #244
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Det behövs ingen skattehöjning. Sittande och föredetta politiker betalar underskott från deras lön. Om inte detta täcker underskottet får de använda deras egen bostad som bank.

Stefan Löfven, Gustav Fridolin, Åsa Romson, Isabella Lövin, Fredrik Reinfeldt, Erik ”pallen” Ullenhag, Annie Lööf, Jan Björklund & Jonas Sjöstedt för att nämna några i den politiska eliten.

Nämner några från kändiseliten också, ni vet hashtag #vadsomhelstförutomSD#.

Henrik Schyffert, Kjell Bergqvist, Lisa Nilsson, Helena af Sandeberg, Börje Salming, Ernst Billgren, Özz nujen, Jan scherman, joel Kinnaman, zara Larsson osv osv.

Utöver dessa har vi en bra bit över 1 miljon väljare som röstar åt vänster (FI, MP, V, S) och dessa väljare kan betala några tusen extra årligen. Ett så kallat ”invandringsbidrag”.

Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Bra Det behövs dåliga tider, det är de som skapar starka män..vi har haft det för bra ett tag nu. Vår mentalitet måste sättas på spel

WW2 shit. Vita män som krigar ner Nazisterna i smulor
Citera
2019-06-09, 00:40
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Det här var nästan värre att höra än larmrapporterna, som man tänkte kunde ha en positiv bieffekt i det att vi måste strama upp invandringen rejält.

Men du menar att så inte är fallet? Att ekonomin inte kommer krascha trots att invandringen fortsätter ominskad takt? Åtminstone inte de närmsta åren/decennierna?

Fy fan vad obehagligt allt är. Jag kan knappt andas. Och jag vågar inte vara glad längre, för jag vet att glad = naiv!

Lever man i verkligheten så lever man i en depression tyvärr. Ja, så är det, man måste tvinga ner sig själv i en depression för att ens kunna komma i kontakt med verkligheten.

Mår man normalt som tidigare, så kan man nästan undermedvetet känna hur naiv man är.

Masspsykos är rätt ord. Hur sjukt är det inte när man är rädd för att känna trygghet, därför man vet att trygghet är en lögn som inte innehåller någon substans, det är tomt begrepp bara.

Läskigt är bara förnamnet.

Föreställ dig hur landet är om ett år, om 5 år, om 20 år. Usch och fy fan.

I torsdags såg jag en tant (afrikan) som pissade(!!) utanför en mataffär. Hur kan man ens kommentera det. Lutade sig fram, lyfte på tjolen och pissade mot fasaden, med angränsande parkering och svenskar som bara gick förbi på väg in i mataffären.

SÅ. JÄVLA. SKRÄMMANDE.

De där små tecknen liksom, man bävar för framtiden.


Det handlar inte om en "masspsykos", folk är precis så här korkade och för min egen del så finner jag allt ganska underhållande.

Bara tanken på detta:

"Herr och fru Johansson med sina 2 tonåringar (pojke och flicka) äger idag ett hus värderat till 7 miljoner kr. Både mannen och kvinnan jobbar och har en medelinkomst på 60-70 000kr tillsammans.

Livet är fantastiskt! Äger den där båten, två fina bilar och en enthusiastbil/motorcykel. Sommarstuga/Husbil, ny pool, bastu och ett nytt fräscht kök! Livet är underbart! Och vi vet ju alla att huset kommer bara öka i värde så man kan gott belåna det ytterliggare. Det är kallt om vintern och det vore nästan brottsligt att inte unna sig två veckor i spanien.


Men så en dag ringer polisen, kalle har bragts om livet och greta har blivit bestialiskt gruppvåldtagen och hennes liv hanger på en skör tråd.

Herr Johansson jobbar inom transport. Tyvärr måste Johansson gå pga skattehöjningar gått upp alldeles för mycket = går inte att motivera hans anställning när det inte finns några pengar kvar.

Fru Johansson jobbar på kommunhuset, tyvärr så finns det inte utrymme för en anställd med hennes kvalifikationer. Man behöver ekonomer och revisorer, inte någon som sköter LSS ärenden, dom pengarna är slut och fru Johansson får gå även hon.


Nu sitter Herr och Fru Johansson med en död son och en förstörd dotter. Banken tar tillbaka huset, båten, bilarna och betalar en spottstyver för detta då herr och fru Johansson inte är ensamma i detta avlånga land. Det som har hänt dessa två "vinnare" händer i hela landet, Med andra ord så är deras kåk som en gang var värderad 7 miljoner nu bara värd 150 000kr.

Men! Med alla huslån så hamnar notan på 11 miljoner och har dom tur så kanske dom lyckas skala bort 600-700 000kr.

Det var iaf skönt i spanien… "




Seriöst! Jävligt underhållande!
Citera
2019-06-09, 00:50
  #246
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Man kan välja och jag har redan gjort det valet, jag kommer inte att betala. Det är dock lättare rent praktiskt om man är ekonomiskt oberoende så övriga får väl slicka i sig och gilla läget.

Men 1,1 miljoner röstade mot detta i senaste val och får ändå en accelererande utsugning av deras inkomster med an avveckling av välfärd samtidigt. De flesta kan inte välja som du. Kanske en miljon hamnar i misär fast de försökt rösta bort detta.
Citera
2019-06-09, 00:53
  #247
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Men 1,1 miljoner röstade mot detta i senaste val och får ändå en accelererande utsugning av deras inkomster med an avveckling av välfärd samtidigt. De flesta kan inte välja som du. Kanske en miljon hamnar i misär fast de försökt rösta bort detta.

Nej det är tough luck men det är så det fungerar. Man får ta konsekvenserna av sina grannars agerande oavsett om man gillar det eller inte, såvida man inte har möjligheten byta grannar vill säga.
Citera
2019-06-09, 01:01
  #248
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det är tough luck men det är så det fungerar. Man får ta konsekvenserna av sina grannars agerande oavsett om man gillar det eller inte, såvida man inte har möjligheten byta grannar vill säga.

Så du bryr dig inte om Sverige eller svenskar? Ditt fosterland är där du personligen tjänar mest på det? Är inte det definitionen av en globalist i motsats till en nationalist? En "Anywhere" i motsats till en "Somewhere"?
Citera
2019-06-09, 01:02
  #249
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Men 1,1 miljoner röstade mot detta i senaste val
En halv miljon (bra precis!) av dem avstod från att rösta i EU-valet. Sådant är engagemanget. Orkade inte gå till vallokalen. Vad gör man inte för sitt samhälles framtid? Ja inte det, tydligen.
Citera
2019-06-09, 01:06
  #250
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Så du bryr dig inte om Sverige eller svenskar? Ditt fosterland är där du personligen tjänar mest på det?

Jo jag agerar emot detta men när inte det hjälper får alla som inte kan undkomma ta konsekvenserna. Jag känner inget medlidande med dem som aktivt har röstat fram detta vansinne men däremot med övriga som gjort motstånd men inte kan undkomma effekterna.
Citera
2019-06-09, 01:10
  #251
Medlem
PlagueIsSpreadings avatar
Blattarna kostar, var nu givmilda era dumma fanskap, ni har röstat för skiten Sverige.
Citera
2019-06-09, 01:17
  #252
Medlem
Sverige är ju globalisternas experiment. De behöver data för att kunna planera nästa i steg i globaliseringen, det vill säga att få bort nationerna. Det är därför Sverige förstörs som nation. De kommer sedan implementera detta i alla länder så att mångkulturen förstör all nationalism och tanken om ett eget hemland. Det kommer vara kaos i dessa länder p.g.a kulturer som bråkar med varandra. Då kommer dom ta tillfället i akt och erbjuda "lösningen" med ett enda globalt organ som styr över alla människor. Läs globalisternas egna böcker och artiklar för fan! De går ju själva ut med informationen redan nu. Ni kan ju börja med att läsa Agenda 2030..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in