Citat:
Ursprungligen postat av
Belavia
Det här var nästan värre att höra än larmrapporterna, som man tänkte kunde ha en positiv bieffekt i det att vi måste strama upp invandringen rejält.
Men du menar att så inte är fallet? Att ekonomin inte kommer krascha trots att invandringen fortsätter ominskad takt? Åtminstone inte de närmsta åren/decennierna?
Fy fan vad obehagligt allt är. Jag kan knappt andas. Och jag vågar inte vara glad längre, för jag vet att glad = naiv!
Lever man i verkligheten så lever man i en depression tyvärr. Ja, så är det, man måste tvinga ner sig själv i en depression för att ens kunna komma i kontakt med verkligheten.
Mår man normalt som tidigare, så kan man nästan undermedvetet känna hur naiv man är.
Masspsykos är rätt ord. Hur sjukt är det inte när man är rädd för att känna trygghet, därför man vet att trygghet är en lögn som inte innehåller någon substans, det är tomt begrepp bara.
Läskigt är bara förnamnet.
Föreställ dig hur landet är om ett år, om 5 år, om 20 år. Usch och fy fan.
I torsdags såg jag en tant (afrikan) som pissade(!!) utanför en mataffär. Hur kan man ens kommentera det. Lutade sig fram, lyfte på tjolen och pissade mot fasaden, med angränsande parkering och svenskar som bara gick förbi på väg in i mataffären.
SÅ. JÄVLA. SKRÄMMANDE.
De där små tecknen liksom, man bävar för framtiden.
Det handlar inte om en "masspsykos", folk är precis så här korkade och för min egen del så finner jag allt ganska underhållande.
Bara tanken på detta:
"Herr och fru Johansson med sina 2 tonåringar (pojke och flicka) äger idag ett hus värderat till 7 miljoner kr. Både mannen och kvinnan jobbar och har en medelinkomst på 60-70 000kr tillsammans.
Livet är fantastiskt! Äger den där båten, två fina bilar och en enthusiastbil/motorcykel. Sommarstuga/Husbil, ny pool, bastu och ett nytt fräscht kök! Livet är underbart! Och vi vet ju alla att huset kommer bara öka i värde så man kan gott belåna det ytterliggare. Det är kallt om vintern och det vore nästan brottsligt att inte unna sig två veckor i spanien.
Men så en dag ringer polisen, kalle har bragts om livet och greta har blivit bestialiskt gruppvåldtagen och hennes liv hanger på en skör tråd.
Herr Johansson jobbar inom transport. Tyvärr måste Johansson gå pga skattehöjningar gått upp alldeles för mycket = går inte att motivera hans anställning när det inte finns några pengar kvar.
Fru Johansson jobbar på kommunhuset, tyvärr så finns det inte utrymme för en anställd med hennes kvalifikationer. Man behöver ekonomer och revisorer, inte någon som sköter LSS ärenden, dom pengarna är slut och fru Johansson får gå även hon.
Nu sitter Herr och Fru Johansson med en död son och en förstörd dotter. Banken tar tillbaka huset, båten, bilarna och betalar en spottstyver för detta då herr och fru Johansson inte är ensamma i detta avlånga land. Det som har hänt dessa två "vinnare" händer i hela landet, Med andra ord så är deras kåk som en gang var värderad 7 miljoner nu bara värd 150 000kr.
Men! Med alla huslån så hamnar notan på 11 miljoner och har dom tur så kanske dom lyckas skala bort 600-700 000kr.
Det var iaf skönt i spanien… "
Seriöst! Jävligt underhållande!