2019-06-08, 23:12
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Titta på denna igen: https://pbs.twimg.com/media/D8cZAFdW4AUBmh7.jpg

Ser ni att både skylten och fönsterkarmar lutar i samma riktning, precis som att tryckvågen kommit uppifrån.

Det finns heller ingen krater på marken, det ser ut som tryckvågen kommer från ca 50 grader om man sätter en 180-graders gradskiva på marken.
Om tryckvågen kommit uppifrån hade fönsterkarmarna tryckts in i nederkant.
Det finns en krater.
Citera
2019-06-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Jag känner till fler fall av svennebönder genom historien som sprängt tändhattar eller dynamit i för stora proportioner. Försöker du leda våra misstankar åt annat håll kanske?

Säkert är det som du säger att en och annan svensk har begått något sprängdåd de senaste 1000 åren. Sverige har dock förändrats på senare tid till följd av våra gäster som flyttat hit och mycket kriminalitet har ökat. Det har du missat helt eller bara valt att ignorera?
Citera
2019-06-08, 23:16
Medlem
Solenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Helt klart en viktig uppgift. Framförallt åklagaren har säkert fiender i den ”undre världen” och om cykelskjulet verkligen var epicentrum tyder det på att det inte är någon som bor på adressen som är GM.
En åklagare som bor i ett cykelskjul? 🤔
Citera
2019-06-08, 23:18
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Polisen måste lösa detta. Detonationerna i Sverige börjar bli allvarliga...
Storleken på explosionen i Linköping är sjuk och förbryllande.
Citat:
Ursprungligen postat av fentahorsen
robert är i oh for sig en hotad person för ett gammalt missyckat guldrpn och det lilla byta han fick med sig behöll han själv...

men jag är fortfarande inne på att det är en garantrad en hämd av xteam/bandidos som anlita skäggetbarnen/bergafolket för att få bort Surrernder MC (gamla black cobra) med Mansour i som ledare för dom 2 luffar gängen!

Tänk på att merdan vart skjuten i benet utanför berga centrum för typ 2 månader sen. Så det här är en granterad hämnd!
Du kan skrinlägga MC-spåret. Han du menar från No Surrender MC har knappast med denna operation att göra.

Citat:
Jag känner till fler fall av svennebönder genom historien som sprängt tändhattar eller dynamit i för stora proportioner. Försöker du leda våra misstankar åt annat håll kanske?
Svennebönder som i svennenassar? I så fall kan du vara rätt ute...
Citera
2019-06-08, 23:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Såg Ni på Expressen för några minuter sedan. Där fanns en bild på 29-åringen och jag satte groggen i halsen. Bilden visar en neger....och han ser ut som en bodybuilder. Vad FAN är detta?

Han kan inte ha varit måltavlan. Det måste vara någon åklagare, domare eller polis som en kriminell organisation vill markera mot. Man gör det på ett konstigt sätt, det är märkligt.

Men hur kunde 29-åringen vara en neger, det borde väl inte finnas negrer i motorcykelgäng eller är jag helt ute och cyklar? Detta blir mer och mer mystiskt.

Det hade inte varit fel om du läst den artikel som du valt att kommentera här på sidan. Vi behöver inte mer desinformation i tråden.
Citera
2019-06-08, 23:23
Medlem
Boonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fentahorsen
Tänk på att merdan vart skjuten i benet utanför berga centrum för typ 2 månader sen. Så det här är en granterad hämnd!

Mardan blev skjuten av en granne, inte gängrelaterat.

Absolut kan han vara involverad i detta, precis som mycket annat som sker i Linköping. Men just den skjutningen är inte kopplad hit.
Citera
2019-06-08, 23:25
Medlem
Citat:

Ok, när rev detta ner en del av Linköping senast (var hände detta)?
Citera
2019-06-08, 23:30
Medlem
Det lär krävas en del för att toppa det här i den hämndaktion som väntas. Kötta på med en stridsvagn?
Citera
2019-06-08, 23:33
Medlem
Kan det vara så att bomben var avsedd för någon inom rättsväsendet.? Media skrev ju att det bor folk inom rättsväsendet där.

Vet vi vad inom rättsväsendet dom jobbar med? Såg någon skrev polis lr om det var åklagare.

Men kan det vara så att någon av dom jobbat med någon utredning, mot te x ett mc gäng lr någon annan dåre. Som kanske sedan inte varit helt nöjd. Och kommit på briljanta idén att göra en bomb.

Barbro Jönss*n råka ju utför det. Hon hade hand om en rättegång/utredning mot just mc gäng.

Men kan ju också vara så att det är riktat mot 29 åringen. Även om den såkallade presidenten avvfärdar.

Jag menar. Vilka mc gäng skulle säga att jo, så är det i media?

Men teorin känns lite långsökt. Ville dom åt någon i byggnaden. Borde man ju agerat annorlunda/smartare. Lagt bomben utanför dennes dörr lr så.
Citera
2019-06-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Spotta ut groggen och läs artikeln igen.

OK ursäkta, jag såg fel. Negern var visst högsta hönset och det var inte 29-åringen. Men jag är ändå förvirrad. SKUMT!
Citera
2019-06-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det hade inte varit fel om du läst den artikel som du valt att kommentera här på sidan. Vi behöver inte mer desinformation i tråden.

Jag ber om ursäkt. Jag snubblade i informationen. Jag vill ju helst undvika både Expressen och Aftonhoran.
Citera
2019-06-08, 23:37
Avslutad
Mini kort sammanfatning. Bombförslagen är TNT bomb eller amoniumnitrat bomb a 5-6kilo.
Bild på kratern. (Från annan medlem i tråden).

https://minfil.com/9f0658uen0/Krater_2019-06-08_232445_png

Vid Zoomning av kratern ser Ni den lilla röda spaden och papperspåsarna som bevisen troligen lämnas i.

Länk för den som är freak på bomber.

http://kemilektioner.se/wp-content/uploads/2016/04/Hur-fungerar-bomber.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in