2019-06-08, 20:18
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Men dåså nya uppslag behövs, No Surrender har tagit avstånd från händelsen och då måste det väl vara så? ;-)

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/no-surrender-ledaren-det-ar-inte-en-attack-mot-oss
Citera
2019-06-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Om nu bandidos inte skulle spränga såhär, därför att det misskrediterar dom, var är då deras dementi?
Jösses, på vilken planet bör du?
Hur många gånger har du sett att BMC, eller för den delen HA, går ut och dementerar eller bekräftar något?
Det man kan säga med säkerhet är att de ALLTID håller käften.
Ett MC gäng gör saker som är kirurgiskt riktade mot målet och den enda som får reda på vad och varför är målet självt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
En person vad jag kan se. R*bert M*usa.
En trappa upp, första dörren till vänster. Sannolikt med balkong mot cykelskjulen.

Enligt AB nu bor det en åklagare och en polis också i fastigheten.
Citera
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
https://www.expressen.se/nyheter/29-aringens-kopplingar-till-ganget-nu-svarar-ledaren/

No Surrender dementerar om "29-åringen".
Absurt nog litar man mer på hans ord än media, polis och politiker.

Det går inte riktigt ihop varken med mc-gäng eller vanliga babbeluringgäng. Sen är väl tidpunkten väldigt udda? Det är ju fullt dagsljus vid den tiden och normalt en hel del folk ute.
Citera
2019-06-08, 20:22
Moderator
rancors avatar
Borde det inte finnas en krater av något slag om det small på marken? Ingen avbilderna visar någon skada på marken.

Med tanke på att takpannorna har blivit förflyttade borde det varit något riktigt kraftfullt om smällen skedde på marken eftersom takpannorna inte ligger direkt i tryckvågens "riktning", förutom om inte båda husen "studsade" till med sådan kraft att dem slogs loss.

P-skylten som vi ser på bild ser ut att blivit träffad mitt på av tryckvågen, alltså kanske 2 meter upp i luften.
Citera
2019-06-08, 20:25
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Se där ja. Då är det väl bara att kolla in domar och annat, för att sedan plocka in dom i skonummer en efter en.

Själv tycker jag att varenda polis och folk i rättsväsendet borde ha sin adress kopplat till arbetet.
Varför måste exempelvis kriminella veta var dessa bor ?
Citera
2019-06-08, 20:26
Medlem
Erik Östs avatar
"Polisen: Flera personer är intressanta i utredningen" = Vi har inte en susning!
Citera
2019-06-08, 20:27
Medlem
Mitt första inlägg men kan bomben ha slängts ut ifrån någon av lägenheterna om den nu inte smällt på marken? Om några nu säger att det bor en del kriminella i huset?
Citera
2019-06-08, 20:28
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

Mer än jag vet. Men ja, det är inget traditionellt ghetto-hus.
Citera
2019-06-08, 20:31
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Hade han varit där när det small hade han ju varit stendöd.
Ja och alla andra också. Det är min poäng.
Citera
2019-06-08, 20:32
Medlem
Kan det handla om en provsprängning? Kanske var laddningen ämnad för annan plats? Hur mycket mer sprängmedel förfogar gärningsmännen över? Hur finansieras dylikt?
Citera
2019-06-08, 20:34
Moderator
rancors avatar
Titta på denna igen: https://pbs.twimg.com/media/D8cZAFdW4AUBmh7.jpg

Ser ni att både skylten och fönsterkarmar lutar i samma riktning, precis som att tryckvågen kommit uppifrån.

Det finns heller ingen krater på marken, det ser ut som tryckvågen kommer från ca 50 grader om man sätter en 180-graders gradskiva på marken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in