Citat:
Ursprungligen postat av
Tobbebobbe0
Det finns empirisk forskning baserat på storstäder som visar att rasism baseras på just okunskap och rädsla.
Rasister är alltid rädda för främlingar, och den rädslan beror på att de helt enkelt inte känner till främlingarna. Alltså brist på utbildning. Storstadsbor med hög utbildning i bagaget är nästan aldrig rasister, medan stenkorkade och bakåtsträvande lantisar ofta är det.
Du är tramsig minst ut sagt. Jag bor i Sthlms innerstad, har hög utbildning och har i hela mitt arbetsliv jobbat i internationella företag med kontor på många platser i världen och kunder i många fler. Jag har jobbat med väldigt många skickliga människor med ursprung utanför Sverige. MEN det är inte samma sak som att jag tycker att vi skall ta emot medelålders analfabeter som aldrig kommer att bidra till samhället. Det gör mig inte till rasist utan till realist.
Självklart kommer notan i form av höjda avgifter och skatter som ett brev på posten.
Vill bara påminna om hur tex S har svängt.
Tage Erlander sa följande: ”Enligt vad som erfarits har det cirkulerat ryktet, att flyktingar i Sverige åtnjuta fritt uppehälle och dessutom erhålla pengar, utan att behöva prestera något som helst arbete.
Det torde icke vara något som helst tvivel om, att detta och liknande rykten i hög grad bidragit till att ett relativt stort antal mindervärdiga element sökt sig till Sverige. Dylika förespeglingar locka givetvis framför allt arbetsovilliga, arbetsodugliga och i övrigt mer eller mindre asociala stundom även kriminella element."
S var också extremt duktiga på tvångssterilisering, något som man behöll till de borgerliga tog bort det vid maktskiftet 1976. Då lät det så här (1941): “imbecilla, undermåliga individer, idioter, fallandesjuka (epileptiker), tattare, sinnesslöa, personer med lösaktigt sexualliv, homosexuella” och många andra för att skydda den svenska folkstammen och folkhemmet från degeneration.
Ja jag vet att det blev lite OT mot slutet men att vi har det skattetryck vi har idag beror inte på en ökad offentlig service, det beror på att fler kostar mer än vad de stoppar in till systemet. Tro mig det kommer att bli många, många skatte- och avgiftshöjningar de kommande åren + förmögenhetsskatt, gåvoskatt, arvskatt, fastighetsskatt mm mm