2019-06-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Befolkade med svartmuskiga och wt-svennar med andra ord?

Ingen aning, men rykten på byn säger att minst sex av lägenheterna i de hådast drabbade husen var befolkade med folk som är/var kriminella i en eller annan form. Ska även bo någon där som jobbar i domstolen. Så bara att bena ut vem den var ämnad för blir väl marigt.
Citera
2019-06-08, 15:17
Medlem
Varför skulle man låta en laddning gå av på den platsen om syftet är att komma åt någon i huset? Verkar märkligt.
Kanske är det så att någon har förvarat sprängmedel högst tillfälligt i cykelskjulet, kanske någon boende i huset? Eller har någon levererat det dit för att någon annan ska hämta upp det senare? Sen har har det smällt av misstag, statisk elektricitet eller nåt.
Citera
2019-06-08, 15:21
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Mitt i stan. Lungt område med mycket svenskar.

Haha mycket Svenskar? Nu svamlar du allt i nattmössan rejält, bara ta en titt på eniro vilka som bor omkring där..jag såg då inte många Svenska namn.
Citera
2019-06-08, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
När man trodde att det inte kunde bli underligare. Varför skulle Ryssland smälla av en bomb på en random gata i Linköping?
FUD?
Citera
2019-06-08, 15:25
Medlem
Jag tror bomben var menad för något annat men gick av av misstag. Någon placerade den där med koppling till cykel förrådet i inväntan på att förflyttas till annan plats troligtvis av moskén.
Citera
2019-06-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Hur tänker du då..?
Vissa medlemmar i vissa mc-klubbar och invandrargäng har sprängt och skjutit mer på avsevärt kortare tid än vad du och jag har tillsammans på våra liknande utbildningar.
Jodå... dom kan ställa till det mer än vad vi i värsta scenario ens kan ana oss till.

Det betvivlar jag starkt : )

Jag vidhåller att ett dåd som det här är inte något signum för mc-gäng. Media är, som vanligt, helt ute och cyklar. Hade misstankarna funnits hade vi nog vid det här laget sett ett antal razzior mot mc-klubbar det kan vi nog vara säkra på. Jag tror vår kära poliskår inte har en aning om vad som har hänt och varför (som vanligt)
Senast redigerad av femtaliess 2019-06-08 kl. 15:27. Anledning: tillägg
Citera
2019-06-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Det betvivlar jag starkt : )

Jag vidhåller att ett dåd som det här är inte något signum för mc-gäng. Media är, som vanligt, helt ute och cyklar. Hade misstankarna funnits hade vi nog vid det här laget sett ett antal razzior mot mc-klubbar det kan vi nog vara säkra på. Jag tror vår kära poliskår inte har en aning om vad som har hänt och varför (som vanligt)

Med tanke på att polisen som tog hand om presskonferensen vad en kvinna med hbtq-band runt halsen så får vi nog anta att de inte ens vill att allmänheten ska få reda på vad som hänt och varför. Viktigare att signalera feminism och bög-tolerans i TV.
Citera
2019-06-08, 15:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
I så fall har de gjort resten av den undre världen en stor otjänst, eftersom de nu visat att Sveriges tungkriminella är ett betydligt större militärt hot emot Sveriges Folk än vad den samlade återstående IS-skaran är.
Visst är det en otjänst. Dessa gossar är nog inte så populära bland övrigt bus.
Citera
2019-06-08, 15:38
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
De bilderna är från 2014 skrev någon. Det var länge sedan google var i Sverige och tog bilder...

Såg både en google-bil och en snubbe med googlekamera i ryggsäck i lkpg så sent som för 3-4 veckor sedan. Sen kan såklart bilden som diskuteras vara gammal ändå.
Citera
2019-06-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny-Sumo
Varför skulle man låta en laddning gå av på den platsen om syftet är att komma åt någon i huset? Verkar märkligt.
Kanske är det så att någon har förvarat sprängmedel högst tillfälligt i cykelskjulet, kanske någon boende i huset? Eller har någon levererat det dit för att någon annan ska hämta upp det senare? Sen har har det smällt av misstag, statisk elektricitet eller nåt.

Explosionen skedde inte i cykelskjulet utan mitt på gången in mot huset nära trottoaren. Konstigt ställe att lagra något.

Vid ringen här:

https://ibb.co/252gtWL
Citera
2019-06-08, 15:42
Medlem
RonnyKålmans avatar
Varför snackar ni om mc-gäng och att de skulle / inte skulle va GM.
Det sades väl inte att mc killen var den som smällde av bomben utan att han själv möjligtvis var måltavlan.

Hur ni får till att det per automatik skulle va ett annat mc-gäng (rival) fattar jag ej.

Vad är det som säger att det inte va ett babbegäng som ville klippa mc killen då?
Citera
2019-06-08, 15:43
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det är möjligt att din och min definition av vad som utgör "mitt emot dörren" skiljer sig något, men mer konkret är centrum på kratern (om det nu ÄR en krater) 3cm till höger om cykelskjulets ben i den här vyn:

https://www.google.com/maps/@58.4085252,15.6320242,3a,47.5y,356.1h,68.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5ZO0vNTARrqn2ZkxWwuYYw!2e0!7i1 3312!8i6656

Jag har inte Aspergers syndrom, så det behöver inte vara rätt på millimetern. Jag räknade marksten och då var bomben placerad ungefär vid framhjulet på mopeden. Sedan är det bara att räkna marksten framför dörren och då ser man att det är ungefär mitt framför dörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in