2019-06-08, 08:51
Medlem
utforskarens avatar
Gissar på dynamit eller gödselbomb ála Breivik.
Citera
2019-06-08, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Det talas om 25 skadade människor. Vet man vilka typer av skador de fått?

splitterskador och sårskador. Ingen verkar dock, mirakulöst nog, vara allvarligt skadad.
Citera
2019-06-08, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Problemet är att hudfärgen kommer bli hinder oavsett eftersom den övervägande majoriteten av all grov brottslighet idag är brun till sin natur. Vilket såklart betyder att allt hårt som polisen använder kommer uppmärksammas som rasism och angrepp på "invandrare" i "utsatta områden". Hela samhällsapparaten är vänd mot sig själv.
Ibland får man ta tuffa beslut och nu är det i sådant läge att regeringen med dess apparat får ta det oavsett vad inga ringa del av befolkningen tycker. Detta är en sk krigshandling mot svenska samhället och då får man acceptera faktum.
Citera
Medlem
Det här är inte första gången mc-gäng, om det nu är det, drar av en sprängladdning mot motståndare utan konsekvenstänk.

Googla på mc-bomb i Drammen 1997.

Den här gången ligger nog dåren som smällde av bomben även illa till internt.

Belöningen blir nog ingen ny väst med ”fina” märken utan mer gruppstryk

Dom slår nog ihjäl fanskapet innan polisen hittar honom. Sedan blir det tyst ett tag i mc-svängen.

Det här var nog för grovt även för dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
splitterskador och sårskador. Ingen verkar dock, mirakulöst nog, vara allvarligt skadad.

Permaneta hörselskador var något jag funderade över. Undrar hur dessa Svenssons har röstat genom åren.
Citera
2019-06-08, 08:55
Medlem
antoneriks avatar
En sak är säker: det blir nog skadeståndskrav i hästväg om dom får fast en gärningsman. Visserligen helt ointressant eftersom (troligtvis) han aldrig kommer att kunna betala.
Citera
2019-06-08, 08:56
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Det mest logiska måste väl vara att man förvarat något där, kanske i en moped i skulet, som nog mest troligt skulle leveras någon annanstans, men att någon klåpare lyckats att få till mixen till att vara instabil så det gick av.

Kytem brukar väl vara att levera det som ska explodera "på dörrhandtaget" till den som ska få överraskningen så att det inte råder några tvivel om vem mottagaren är...
Citera
2019-06-08, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har det kommit filmer på när det sprängdes? Ljud eller något?

Är man helt säkra nån placerat bombem utanför?
Ingen i huset som mixtrat och kastat ut den?

Långsökt jag vet men det händer ju att såna som bygger bomber spränger sig själva.
Jag är impad över dessa som gjort bombem hur fan dom törs frakta dit den, för jag antar det är i en bil dom själva suttit i därför är jag skeptisk till om det verkligen är nåt hemmagjort.
Mer att det är nåt militärt eller dynamit.
Sprängdeg tex hur stor skada hade sånt gjort?
Dynamit?

Sitta med en sådan här stor jävla bomb med låt säga fjärrutlösare fyfan den bilen hade aldrig jag kört kan jag säga.
Citera
2019-06-08, 08:58
Medlem
okok1s avatar
Tänk om en hel familj valde att gå förbi där? Då skulle det kunna vara 3-6 döda istället.
Citera
2019-06-08, 08:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Jag tror inte på teorin med MC-klubbar, det känns inte som den typen av GM. När kriget mellan HA och Bandidos rasade för ett stort antal år sedan sköts det iof ett pansarskott mot en lokal men då var den riktad mot en klubblokal.

Att bomben skulle vara riktad mot en enskild person i huset känns också märkligt. Varför då inte helt enkel skuta personen, varför dra av en bomb utanför huset som i värsta fall kunnat döda ett stort antal oskyldiga.

Slutsats: Jag tror att polisen är helt fel ute när man pratar mc-gäng.
Jag tvivlar också men anser inte att den här tråden ska finnas i Olyckor och katastrofer. Hade det varit en olycka eller katastrof så hade det framgått redan.
Citera
2019-06-08, 09:04
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetten
Ibland får man ta tuffa beslut och nu är det i sådant läge att regeringen med dess apparat får ta det oavsett vad inga ringa del av befolkningen tycker. Detta är en sk krigshandling mot svenska samhället och då får man acceptera faktum.
Självklart. Men, som sagt. Problemet är att samhällsapparaten pga allmämnt pk klimat tillsammans med massmedial pk hets av är för svag för att ta den striden och det är där man redan har kapitulerat.
Citera
2019-06-08, 09:06
Medlem
antoneriks avatar
Det är helt ologiskt att spränga en hyreslänga i luften. Säkert var det ursprungliga syftet kriminellt, men konstruktionen har kanske varit så instabil att den har exploderat av misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in