2019-06-07, 20:48
Medlem
Mortarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Humor, grande.... För du är väl ironisk....?

Han tror ju uppenbarligen att hans 8 år gamla BenQ matchar Apples nya proffskärm. Var så klart väntat att hatarklubben skulle fokusera på stativet när skärmen i sig anses bra och datorn får positiva omdömen även där Apple-datorer normalt inte står högt i kurs.
Citera
2019-06-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Våga inte lägga ut halmgubbe, vi pratar om skärmhållare, inte skärmar (se trådstart). Plastbit för 100kr (kvalificerad gissning) är lika funktionellt som ditt runkobjekt till Apple Pro 999$ skärmhållare.

Du kan såklart visa oss serösa tester på din plastbit som du gissad är lika bra som Apples helalustöd...? För du sitter väl inte och gissad helt i blindo utan relevanta kunskaper i det du försöker diskutera och ha åsikter om...?
Citera
2019-06-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortarion
Han tror ju uppenbarligen att hans 8 år gamla BenQ matchar Apples nya proffskärm. Var så klart väntat att hatarklubben skulle fokusera på stativet när skärmen i sig anses bra och datorn får positiva omdömen även där Apple-datorer normalt inte står högt i kurs.

Lägg inte ord i min mun, jag sa Benq stativ mot Apples 999$ stativ, jag sa aldrig benq skärm mot apple skärm. Ni håller förlora argument så ni lägger ut halmgubbar och byter ämne från stativ till 5000$ skärm.
Citera
2019-06-07, 20:57
Medlem
Citat:
Du kan såklart visa oss serösa tester på din plastbit som du gissad är lika bra som Apples helalustöd...? För du sitter väl inte och gissad helt i blindo utan relevanta kunskaper i det du försöker diskutera och ha åsikter om...?

Du skrev:

Citat:

Apples stöd ska sannolikt tåla mer vikt än den armen du visar, den har också snabbläste, den kan höjas/sänkas vinklas utan verktyg och stannar i lämna läge utan att låsa nåt. Det kräver rätt avancerade leder och jox och är alltså inte bara en vanlig bit Alu med vanligt gångjärn i var ände. Utan den lilla Alu-biten mellan stöd och skärm är full med sinnrik finmekanik för att få detta att fungera som tänkt och hålla många år. Dessutom kan skärmen vridas från landskapslagen till porträttläge.

Allt detta sammantaget visar att det handlar om betydligt mer än bara ett enkelt statiskt stöd av enklare snitt och material.

som jag visade dig i videon där min 8år gammal skärmhållare klarade allt du skrev i ditt inlägg som jag citat dig. Nu blev ni paffa.
Citera
2019-06-07, 21:00
Medlem
Mortarions avatar
Citat:
Lägg inte ord i min mun, jag sa Benq stativ mot Apples 999$ stativ, jag sa aldrig benq skärm mot apple skärm. Ni håller förlora argument så ni lägger ut halmgubbar och byter ämne från stativ till 5000$ skärm.

Menar du att BenQ-skärmen är sämre!? Den är ju bara åtta år gammal! Alla vet väl att en PC för tio procent av priset som en mac-dator kostar springer i cirklar kring den senare...?
Citera
2019-06-07, 21:03
Medlem
Citat:
Menar du att BenQ-skärmen är sämre!? Den är ju bara åtta år gammal! Alla vet väl att en PC för tio procent av priset som en mac-dator kostar springer i cirklar kring den senare...?

Du bara fortsätter pratar om skärmar, skärmar, skärmar, ingenting om skärmhållare som är trådens ämne för du vet du är besegrad och har inget att komma så du lägger ut halmgubbar.
Citera
2019-06-07, 21:06
Medlem
Nimars avatar
Citat:

Citat:
Menar du att BenQ-skärmen är sämre!? Den är ju bara åtta år gammal! Alla vet väl att en PC fö
Hur tänker ni när ni försvara ett jävla stativ för nästan 10.000? Ni får gilla Apple hur mycket ni vill men prissättningen är helt sjuk. Det där stativet kostar inte ens 100kr att tillverka.
Det är inte ens snyggt.
Senast redigerad av Nimar 2019-06-07 kl. 21:08.
Citera
2019-06-07, 21:07
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Våga inte lägga ut halmgubbe, vi pratar om skärmhållare, inte skärmar (se trådstart). Plastbit för 100kr (kvalificerad gissning) är lika funktionellt som ditt runkobjekt till Apple Pro 999$ skärmhållare.

Det skräpiga plastfästet till din BenQ (som jag gissar kostar betydlig mer än 100 kr, snarare en tusenlapp eller mer) lockar inte någon proffsanvändare. Tror du på fullt allvar att någon som betalar 50.000 kr och uppåt för en skärm nöjer sig med ett sådant? Dom användare jag möter i jobbet har en aning högre krav än så.

Apples fäste ser ut att motsvara proffsens krav, men det ska bli intressant att läsa lite tester framöver.
Citera
2019-06-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det skräpiga plastfästet till din BenQ (som jag gissar kostar betydlig mer än 100 kr, snarare en tusenlapp eller mer) lockar inte någon proffsanvändare. Tror du på fullt allvar att någon som betalar 50.000 kr och uppåt för en skärm nöjer sig med ett sådant? Dom användare jag möter i jobbet har en aning högre krav än så.

Apples fäste ser ut att motsvara proffsens krav, men det ska bli intressant att läsa lite tester framöver.

Om någon är tillräckligt dum att betala 50.000kr för en Apple skärm så han köper nog denna 9400kr skärmsstativ.

Citat:
Tror inte att Apple-stativet faktiskt går att runka med så där är BenQ-stativet överlägset, får ta dig på ditt ord där!

Det är ett hål i mitten i Apple-stativ, mac-fanboys har småkuk så med glidmedel det går nog.
Citera
2019-06-07, 21:19
Medlem
Citat:

Då kan väl du som ett litet trevlig avbrott i ditt trollande visa oss en dator som klår en 15” MacBook Pro på alla punkter för en tiondel av priset..? Snabbare/bättre på allt typ..? Eller missade jag att du var ironisk... Ja du hade ju en annan ton tidigare märkte jag nu...

Samtidigt kan du väl visa oss andra stöd för 32” skärmar som har samma funktioner och kvalitet vad gäller material etc som Apples stöd, men kostar väsentligt mycket mindre
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2019-06-07 kl. 21:33.
Citera
2019-06-07, 21:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag menar vad jag skrev; att man betalar stor del av priset för mjukvara. Det är inte så att hårdvaran i en Apple är annorlunda än i en Asus, MSI, Acer eller Dell. Kollar vi enbart prestanda/krona så är Apple sannolikt den sämsta affären du kan göra. Det folk betalar extra för är status, operativsystem och design.

Generellt så kan jag hålla med dig. Men krävs det verkligen "mjukvara"/mjukvarusupport för ett skärmställ?
(Really??)

Några personer med tveksamt omdöme köper säkert produkten. Tror faktiskt inte ens Jobs "himself" hade hittat på något liknande som ett "skärmställ" för motsvarande 10.000 SEK.-Nästa "innovation" från Apple kanske är att sälja "Bokhyllan Billy" specialanpassad för Appleprodukter?
För 10x mer än detta kostar givetvis..

Citera
2019-06-07, 21:26
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Konspirationsteorier...

Du har nu skrivit över trettio inlägg i en tråd med cirka hundra inlägg. Det är en tredjedel av hela tråden, enbart från dig. Alla inlägg har varit magsura, överlägsna och hånat människor som inte håller med dig om att 10000 kr är ett rimligt pris för en bildskärmsfot. Människor skrattar åt dig. Ingen håller med dig. Du replikerar med ännu en kanonad av autistiska inlägg.

Kan du inte bara förstå att det finns fler åsikter än din?

Konspirationsteorier? Videon är ju trots allt fake.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in