2019-06-07, 16:03
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Meteorit, gasoltub, elcykel eller varför inte "sprängämne som självantänder vid 25 grader". Återigen påminner Flashback om att forumets innehåll gått från intressanta och initierade källor till svagbegåvade fantasier från kids i högstadieåldern. Man får ju bättre information från gammelmedia nu för tiden. Tråkigt.

Det mesta tyder väl på en vanlig enkel bomb. Det är inte svårt att tillverka en kraftig bomb av ingredienser som kostar kanske 500 kr och som ger så stora skador.
Citera
2019-06-07, 16:04
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men det var då det, och nu är nu..

Var kan man se presskonferensen ?

Det har inte börjat än.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/kraftig-explosion-i-linkoping
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaweed
Blattegäng? Bandidos?
Ja, blattegäng. Bandidos är i huvudsak en samling blattar med några få undantag. De svenskar som finns i gänget är så pass trasiga och blattefierade att jag räknar in dem bland djuren.
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Sjukt off topic men David Boati är duktig!

Men på tal om verksamheten i huset. Flyttade ifrån kommunen för ett par år sen. Men vet ju att krogvärlden var riktigt infekterad av kriminalitet under den perioden jag bodde där. Kan det finnas koppling till beskyddarverksamhet..?
Citera
Medlem
ducky123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men det var då det, och nu är nu..

Var kan man se presskonferensen ?
https://corren.se/nyheter/linkoping/explosion-i-centrala-linkoping-om6149726.aspx
Citera
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det var/är ju oftast med tunga stridsvagnsminor eller modifierade grova artillerigranater på 50+ kg stycket som de använder sig av. Inte att de sitter och blandade ihop egen sprängsoppa i getskjulet.

Jodå, P11-flaskor som delvis töms och får annan gas i sig som mixas = flytande trotyl, sen har dom då svetsat på fenor, sen stoppar de dessa i avloppsrör och skjuter hej vilt runt Aleppo, bara att kolla på tuben, en p11 kan ibland få en 7 vånings kåk att rasa om den träffar rätt.
Citera
2019-06-07, 16:05
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Att ge sig på oskyldiga är en läskig utveckling.

Ja, numera kan man ju både få IS-terrorister och annat trevlig som grannar. Då får man räkna med att ens lägenhet kan sprängas bort.

Fullt normalt i moderna Sverige.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Ja, blattegäng. Bandidos är i huvudsak en samling blattar med några få undantag. De svenskar som finns i gänget är så pass trasiga och blattefierade att jag räknar in dem bland djuren.

Återigen, det ska vara utför mot en MC-klubb. Inte av.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Det var/är ju oftast med tunga stridsvagnsminor eller modifierade grova artillerigranater på 50+ kg stycket som de använder sig av. Inte att de sitter och blandade ihop egen sprängsoppa i getskjulet.
Du pratar. Googla runt lite så ser du hur enkelt det är.

Kolla bara på hjälten Breivik, den bomben var mycket kraftigare och löjligt enkel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Var kan man se den?

Verkar som om SVT2 sänder just nu.
Citera
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nej den är i samma kåk.

Bra, då är babbe-trafikskolan det hetaste spåret nu antar jag?
Man kan ju undra vad du har för agenda egentligen som är inne och sprider desinformation i tråden?
Citera
2019-06-07, 16:06
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBixxx
Och TATP är hemkokbart, va?

Yep, fast förenat med stor risk. Bara våghalsar befattar sig med skiten.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBixxx
Typ av sprängämne är utbytbart, men tesen är att någon tagit i betydligt mer än tänkt i vad som i sådan rimligen blir ett pojkstreck för årtionden framåt. ^^

Inte helt otroligt faktiskt. Den sista sprängladdningen jag drog av fick saker att trilla ned från folks bokhyllor 6km bort och den bomben var inte större än att den rymdes i handflatan. Därefter slutade jag bygga "smällare". That last one scared the fuck out of me.

Citat:
Jag håller med här. Känns snarare som att någon hornalist har suttit och läst här i tråden där folk spekulerar vilt i allt mellan HA/Bandidos, drönarattacker, meteoritnedslag och King Kong - och konstaterat att kriminella MC-gäng skulle vara det som säljer flest klick...

Uppgifterna kan komma från Polisen också. De har visserligen en designerad presstjänst men det läcker ju fortfarande oinformerade spekulationer från diverse fotpersonal lite då och då ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det kan ju vara så att snubben som sprängde inte visste vad han höll på med och trodde det bara skulla förstöra den utpekade personens lägenhet och balkong.

Whatever his intentions så kan man med säkerhet i så fall säga att "it blev up in his face" ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in