Citat:
Ursprungligen postat av
MrBixxx
Och TATP är hemkokbart, va?
Yep, fast förenat med stor risk. Bara våghalsar befattar sig med skiten.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrBixxx
Typ av sprängämne är utbytbart, men tesen är att någon tagit i betydligt mer än tänkt i vad som i sådan rimligen blir ett pojkstreck för årtionden framåt. ^^
Inte helt otroligt faktiskt. Den sista sprängladdningen jag drog av fick saker att trilla ned från folks bokhyllor 6km bort och den bomben var inte större än att den rymdes i handflatan. Därefter slutade jag bygga "smällare". That last one scared the fuck out of me.
Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Jag håller med här. Känns snarare som att någon hornalist har suttit och läst här i tråden där folk spekulerar vilt i allt mellan HA/Bandidos, drönarattacker, meteoritnedslag och King Kong - och konstaterat att kriminella MC-gäng skulle vara det som säljer flest klick...
Uppgifterna kan komma från Polisen också. De har visserligen en designerad presstjänst men det läcker ju fortfarande oinformerade spekulationer från diverse fotpersonal lite då och då ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
santos_deville
Det kan ju vara så att snubben som sprängde inte visste vad han höll på med och trodde det bara skulla förstöra den utpekade personens lägenhet och balkong.
Whatever his intentions så kan man med säkerhet i så fall säga att "it blev up in his face" ändå.