Citat:
Ursprungligen postat av
Pulzer
Boende i centrum som jag ringde för att kolla om han/hon var OK innan jag visste vart explosionen var eftersom jag kände den själv någon kilometer bort. Han/hon sa då att han/hon såg leveranser av gasolflaskor till verksamheter nere på gatan vid sin lägenhet.
Är din polare hundra på att gasolflaskorna levererades till just det hus där det small ?
Inte mycket som stämmer här, vi vet nu att Bandidos hyrde lokal i huset och att det fanns några boendes som hade klippkort hos Tingsrätten. Men om man ville blåsa Bandidos lokal hade denna då satt laddningen nära denna lokal och inte utanför huset. Bandidos själva vill nog knappast spränga sin egen lokal heller.
Det här pekar bara i en riktning just nu, Bandidos har ev fått leverans av diverse gasflaskor i skumma syften. Någon klåpare hos Bandidos har sen på morgonen lastat ut från lokalen till "cykelstallet" för vidare transport någonstans när denna "moddade p11" smäller av .
Det pekar allt mer på just moddad p11 flaska och en fumlig bandidosmedlem som utfört årets fuckup. Men det betyder också att vi har fler sådana smällar att se fram emot framöver någonstans.
Någon som vet om Bandidos har medlemmar från Syrien ?