2019-06-07, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmosad
Carlson är en osjälvständigt tänkande cuck. Hade han kunnat hålla igen med spriten hade han fortfarande varit en belåten påläggskalv åt Karlsson.

Det var inte hans eget fel att han fick gå. Det vet alla. Han är en mycket skicklig retoriker och med rätt utbildning.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordelf
Senast det var nån ordning på staden var väl under Dulny?

Blir du inte utesluten nu för att du hyllar Dulny?
Citera
2019-06-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordelf
Åhmengulledå. Tack! Men du hedrar mig på tok för mycket. Imho. Känner att jag är alldeles för cynisk och taskig ibland för att förtjäna ett sånt fint omdöme, tyvärr.

Men blotta tanken värmer.

....

Tror f. ö. att Wallmark är klart mer populär i verkligheten än i den här tråden. Och jag fattar att det är så. Senast det var nån ordning på staden var väl under Dulny?

Det finns en jävla massa människor som inte gör så mycket mer än att sitta och tycka saker (och jag säger inte att jag själv inte kan räknas dit). Finns lika många såna inom varje parti som det finns plastpåsar på Konsum. Så nån som gör mer än att snacka kan vara guld värd.
Sluta prata skit precis hela tiden. Sluta låtsas att du är dummare än du faktiskt är. Du vet lika mycket som vi andra att att Bieler är en mytomanisk, nymfomanisk, grandios borderlinedvärg som kan kasta vem som helst i duschen med gas (allra mest du) för karriärens skull. Men du tycker att detta är upphetsande har vi förstått.

I SD av idag måste en potentiell medlem vara minst tre av följande:

1. missbrukare 2. mentalsjuk 3. socialfall 4. kriminell 5. antingen en psykopat eller en masochist som tycker om psykopater för att godkännas som medlem.

Så denne Wallmark kommer in som handen i handsken. Han kommer sannolikt befordras till riksdagsman när Henrik Vinge tar över.

Överdriver inte en smula alls utan är allvarlig som graven. Titta bara på vilka det är som står ut inom detta parti. Då stämmer dessa kriterier väl in på minst tre fjärdedelar av partiet, inklusive de som ej är verksamma som politiker. Framgångsrika eller bara normala hederliga svenssons tröttnar eller utesluts och trotjänare kastas åt vargarna (vissa herrar som får saftigt betalt för att spela nationalistiskt ”alibi” åt Cuckdemokraterna räknas inte).

Tänka sig att en talför och (över)kvalificerad hedersmänniska som Bo Ulvesten erbjöd sig att bli ordförande. Hur många utomordentliga politiker har inte passerat bara detta distrikt, inom loppet av en handfull år? Hässelbäck, Ulvesten, Nordmark, Per-Gunnar (trots att han var en manipulerad pjäs i Karlssons fula spel), båda Madeleine, Björnefors, Haglund, Leijon, Sjunnesson, Hahne, Stigermark, Abelin, Dulny, Bengtsson, Lindström, Malmgren, Larsson, Sefastsson, Hedelin, Åkesson. Listan kan göras avsevärt längre. Det har handlat om affärsmän, militärer, akademiker, jurister, läkare och advokater med mera. Hur många framgångsrika människor med egen livserfarenhet och kunskap har inte detta distrikt erbjudits? För att karaktärsmördas ute i det offentliga som tack? SD-svinen har inte ens dragit sig för att söka upp personers affärsvänner och arbetsgivare, sådant som annars bara kommunistslödder som AFA brukar göra.

Mattias Karlsson föredrar helt enkelt poltiker som är psykopater och ekobrottslingar, eller ”ungsvenska” broilers. Om detta inte är möjligt, så premieras döda sillar som David Lång, vars penningpung Karlsson bekvämlighet nog styr över.

Som skänkt partiet denna chutzpah som ”Nordelf” formulerar.

Nu har de interna environgerna lugnat sig något eftersom den likbleke galjonsfiguren Åkesson suttit kvar men hela saken handlar egentligen om att Henrik Vinge ska ta makten efter Åkesson. Detta är Karlssons plan. SD Stockholm under Wallmark gör allt och litet mer för att detta ska bli verklighet.

Jag vet ju att ”Nordelf” har svårt för att tänka men detta innebär alltså att din kvinnliga favoritpsykopat kommer att snuvas på ledartröjan som hon anser som sin självskrivna.

Fundera på det en smula om du kan.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruina.Imperi
Det var inte hans eget fel att han fick gå. Det vet alla. Han är en mycket skicklig retoriker och med rätt utbildning.
Få människor som någonsin varit i SD är sådana urtyper av en lismande karriärist som denne Viktor. Hans enda retoriska ”knep” är att försöka överrumpla den han pratar med genom att brusa upp och skälla som en liten hund. Utöver det kan han bara floskler. Vet du hur många gånger Viktor kritiserade Karlsson innan han kom på kant med paret Vinge? Noll och intet.

Att han försökt lisma otaliga gånger för partistyelsen i Alternativ för Sverige förändrar ingenting utan han är sig lik.

Kappvändare behövs inte fler.
Senast redigerad av Rotmosad 2019-06-07 kl. 14:45.
Citera
2019-06-07, 16:26
Medlem
Citat:
Få människor som någonsin varit i SD är sådana urtyper av en lismande karriärist som denne Viktor. Hans enda retoriska ”knep” är att försöka överrumpla den han pratar med genom att brusa upp och skälla som en liten hund. Utöver det kan han bara floskler. Vet du hur många gånger Viktor kritiserade Karlsson innan han kom på kant med paret Vinge? Noll och intet.

Att han försökt lisma otaliga gånger för partistyelsen i Alternativ för Sverige förändrar ingenting utan han är sig lik.

Ja, han var karriärist under ett par månader. Men har bett om ursäkt och visad bot och bättring.
Mycket bra fråga förresten. Varför blev han inte riksdagskandidat för Afs?
Citera
2019-06-08, 13:06
Medlem
Citat:
Tänka sig att en talför och (över)kvalificerad hedersmänniska som Bo Ulvesten erbjöd sig att bli ordförande. Hur många utomordentliga politiker har inte passerat bara detta distrikt, inom loppet av en handfull år? Hässelbäck, Ulvesten, Nordmark, Per-Gunnar (trots att han var en manipulerad pjäs i Karlssons fula spel), båda Madeleine, Björnefors, Haglund, Leijon, Sjunnesson, Hahne, Stigermark, Abelin, Dulny, Bengtsson, Lindström, Malmgren, Larsson, Sefastsson, Hedelin, Åkesson. Listan kan göras avsevärt längre. Det har handlat om affärsmän, militärer, akademiker, jurister, läkare och advokater med mera. Hur många framgångsrika människor med egen livserfarenhet och kunskap har inte detta distrikt erbjudits? För att karaktärsmördas ute i det offentliga som tack? SD-svinen har inte ens dragit sig för att söka upp personers affärsvänner och arbetsgivare, sådant som annars bara kommunistslödder som AFA brukar göra.
.

Är inte säker på om jag håller med vad du säger. Jag blev medlem och var på mitt första medlemsmöte då Maggi Haglund hade hand om mötena och det är natt och dag i jämförelse med hur det är nu.
Jag kommer ihåg att Maggi Haglund först presenterade sig väldigt högfärdigt som Vice ordförande Maggi Haglund och man fick känslan av att man nästan skulle buga eller kyssa hennes hand när man stod där i dörren. När hon sen vänder sig om så hade hon några beigeaktiga byxor på sig med en stor kissfläck i baken. Jag kommer ihåg att jag tänkte när jag hängde av mig jackan att vad är det för dårhus man har kommit till. Sen på det mötet så var det i stort sett bara gubbar och Maggi Haglund. Maggi sprang runt och servade dessa män med kaffe. Flera av de namn du nämnder är just dessa gubbar.
En gammal höna med bara massa tuppar omkring sig är väl det bästa sättet att beskriva det, sen var det aldrig något direkt möte som det hade skickats ut om till medlemmarna. Mest massa småprat där Maggi åmade sig för gubbarna där vissa slickade sig om munnen och hoppades på mer, och kanske fick så också vad vet jag. Gick aldrig på något möte sen på några år. Som möten hölls på den tiden där syftet (min personliga åsikt) var att ge Maggi Haglund uppmärksamhet sänkte verkligen partiet helt. Som mötena hålls nu är det en helt annan sak och alltid väldigt mycket folk så helt klart så gör ju Wallmark mycket bra saker för Stockholm.
Senast redigerad av Bio-graf 2019-06-08 kl. 13:08.
Citera
2019-06-19, 13:58
Medlem
Fyra ledamöter uteslutna 3 ordinarie och en ersättare.

Citat:
Kommunfullmäktiges kansli i Stadshuset uppger att de ordinarie SD-ledamöterna som utesluts är Jeanette Malmström, Joakim Hedelin och Björn Larsson samt Mona Wallsén, som varit ersättare i fullmäktige för SD

Det är inte så stor vits med att gå fram i ett val om man måste utesluta de som blir valda.

https://www.dn.se/sthlm/sd-utesluter-fyra-medlemmar-i-stockholm/
Citera
2019-06-19, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo

Det är inte så stor vits med att gå fram i ett val om man måste utesluta de som blir valda.

Va bra! Då vet vi var SD står vad gäller fiffel och båg a la Wallmark.
Citera
2019-06-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo

Nej, nu är det bara 4 kvar.
Citera
2019-06-19, 15:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Va bra! Då vet vi var SD står vad gäller fiffel och båg a la Wallmark.

Det är väl ganska tydligt att SD vurmar för fifflare. Det ligger i partiets DNA och att bli utesluten för att man kritiserar stormyglaren Peter Wallmark är så klart en väntad vändning.

Det är inte kul för väljarna att de kandidater de röstar på inte ens ställer upp för partiets fifflarmentalitet utan blir uteslutna.

Wallmarks är en katastrof för SD i Stockholm.
Citera
2019-06-19, 17:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envik
Beng Herkes svartmålning?

Du är ju inte riktig i huvudet.

Det var ju Peter Wallmarks bedrägeri och förfalskning av protokoll och handlingar som fick Bengt Herke att lämna.

Klart som fan att ingen vettig människa kan sitta med ett korrumperat rövarband. Då var det bara att lämna som gällde. Speciellt efter att den ointelligente Peter hade dragit in Herke genom att hävda att han skrivit på handlingar som han inte hade gjort.

Peter är en belastning för partiet. Se bara på denna tråd. Det hade aldrig skrivits så mycket om SD Stockholm Stad om inte peter hade fått husera fritt och förstöra partiet.

Att partiledningen inte förstår det, eller rättare sagt, att partiledningen väljer att inte ingripa är en skandal!

Men när Wallmarkarna ställer till det för sig och när det skrivs om deras eskapader i media så kommer PS inte kunna smita undan då de klart fått veta vad skithög Peter är. Peters framfart är nu även deras ansvar.

Glöm inte Bengt Herke som också fallit på greppet att kritisera storfifflaren Wallmark.
Citera
2019-06-19, 20:35
Medlem
Det här är kanske SDs högsta nivå.

Pajasar.

Fulspel går djupt i blodet på SDare. När nu Vinga blivit gruppledare sätter det väl fingret på vart SD vill gå. Fulspel och intriger. Bedriver man ens politik?

Hur kan man i Stockholm rösta SD?

Frågan är om det är SDs politik som gör Stockholms-SD dåligt eller om det bara råkar var dåliga företrädare?
Finns det någon i SD-tokholm som bryr sig om att göra landet bättre?
Citera
2019-06-20, 00:29
Medlem
Citat:

Jag förstår inte varför du väljer att ge dig på en tämligen kompetent och rekorderlig ung person. Han har utan tvekan gjort mer för Sveriges väl än vad du någonsin har och kommer göra bakom ditt pizzaflottiga tangentbord. Vidrigt att beskåda hur du hoppar på honom, han förtjänar inte det. Lägg ned!!
Citera
2019-06-20, 13:06
Medlem
https://mitti.se/nyheter/hasselby-vallingby-uteslutna/?omrade=vasterort

All heder åt Björn Larsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in