Citat:
Ursprungligen postat av
Litehemlig
Håller helt med dig.
Mina 5 cent lutar åt 50kg, give or take.
Oslo 2011 gissade jag på +500kg direkt vid smällen och fick nästan rätt. Men den gången var jag bara 350m från regjeringskvartalet.
Ja, där ligger vi nog närmare sanningen. Dom flesta har lite svårt att greppa vilka mängder det krävs för att få till den här typen av skador om detonationen skett utomhus. T.om. balkongerna längst upp är bra tilltufsade, det krävs en laddning utöver det vanliga. Bara att man har den mängden av sprängämne till sitt förfogande är anmärkningsvärt.
Antingen någon med tillgång till civilt sprängämne eller någon form av importerad historia. Vi får väl se, om nu polisen klarar av att lösa detta. Märkligt, hade haft mer förståelse om t.ex. kronofogden haft sina lokaler där eller någon annan myndighet som tenderar att dra på sig ovänner..Kan tänka mig att statens drängar svettas något nu i Linköping, farbror staten lär ligga på hårt och vilja se en lösning på detta omgående. Det ser helt enkelt inte bra ut i välfärdslandet Sverige att man skall behöva oroa sig för att få sitt boende sprängt numera.