2019-06-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Man ser ju på bilderna att explosionen skett inuti huset. Och folk här yrar om metroitnedslag.
Inuti? nu yrar du i nattmössan.
Citera
2019-06-07, 13:38
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Vem är han den tatuerade med pattarna i ljusblå T-shirt, andra från höger i bild, på presskonferensen?
Tjänsteman i beredskap på Region Östergötland presenterade han sig som.
Citera
Medlem
B3rt3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Polis på plats på US för att skydda de skadade, enligt presskonferensen.
Då måste det finnas en hotbild. Polis dementerar det dock.
Citera
Medlem
Lösningen ligger ju förmodligen i vilka som bor eller jobbar i området. Att det är en sprängladdning är väl mycket sannolikt. Bomb som gått av för tidigt eller att sprängkraften blivit för stor. Match på Friends ikväll? Eller utpressning mot person eller företag/lokal i närheten.
Citera
2019-06-07, 13:39
Medlem
Den här tattueringsstudion som ska ha fått skador.
Vad är det för några som driver den?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Man ser ju på bilderna att explosionen skett inuti huset. Och folk här yrar om metroitnedslag.

Då har du väldigt dålig syn, man ser att smällen har varit långt ner då de övre balkongerna är krängda uppåt men hade det varit inomhus med en så där stor smäll som allt pekar mot (då ena sidan av huset bokstavligen har flyttat på sig) så skulle vi se betydligt större skador på huset där smällen var, så pass stora att vi troligen skulle se ett stort hål i husväggen.
Citera
Medlem
Har förmodligen inget med detta o göra men var det inte en kvinna, IS återvändare som var påväg till linköping med familj ? Någon som vet om hon faktiskt bor i Linköping nu?
Citera
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Förkastning i jordskorpan/jordbävning eller ett slukhål som håller på att bildas?
Jag håller fast vid min hypotes att det var en katt som självantände och sprang in i ett explosivt buskage planterat på innergården. Allt annat än en uppgörelse inavelsskadade muslimer emellan, det vore ju POLITISKT OMÖJLIGT!
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Hade det varit Brejvik nummer två så hade det varit ett betydligt högre skadeutfall. Varje gång det är en vit terrorist så blir det många fler dödade, eftersom de är bättre på att planera och genomföra sina attentat jämfört med inkompetenta araber.

Vilket vi ska vara jävligt tacksamma för, att de suger på sin uppgift och istället står där med sina rykande bombryggsäckar -hostattacksvarning!
Men 9/11 var undantaget som bekräftade den "regeln" big time!!!
Citera
Medlem
Meteorit borde ge skador och att den borde ligga kvar.
Meteorit borde ha många vittnesmål som sett ljusskenet samt svans över himlen vilket inte är fallet så det är ett dött påstående.
Citera
Medlem
Jag noterar sammanträffandet att detta skett i Mjölbys grannkommun. Samma Mjölby där det bor hundratals uzbeker och är mer känt som den ”svenskuzbekiske metropolen”

https://www.expressen.se/nyheter/shirinov-jag-utesluter-inte-en-tredje-part-is-brukar-ta-pa-sig-sina-dad/

Jag hade varit på min vakt ikväll om jag
bodde i Linköping.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Inuti? nu yrar du i nattmössan.

På vilket sätt yrar jag syns ju tydligt på bilderna att rutorna tryckts utåt inte inåt hur skulle det ha skett annars menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in