2019-06-07, 00:44
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Ungefär så. Men du verkar ha glömt sammanhanget.
Vad menar du? Jag säger att alla kan inte bli veganer. Många skulle svälta ihjäl.
2019-06-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Jag tror du missförstår mig, miljödebatten bryr jag mig inte om, detta är inte Greta bashing av politiska syften utan jag tycker bara genuint att hennes blick när hon håller tal är obehaglig. Sen kollade jag lite vanliga intervjuer med henne nu nyss och när hon pratar normalt i en konversation verkar hon jättegullig.

Sen kan jag förstå om du blir lite irriterad på mig då det kanse inte är helt i smak att skriva de jag skrev om en 16 åring, men hon är en kändis och vi är på flashback
Nej, jag tror inte att jag missförstår dig så mycket. Jag tycker att hennes framträdanden inför publik är fascinerande.
2019-06-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Vad menar du? Jag säger att alla kan inte bli veganer. Många skulle svälta ihjäl.
Många kan bli veganer. De vars köttätande är moraliskt tveksamt och ett klimatproblem.
Bannlyst
Citat:
Nej, jag tror inte att jag missförstår dig så mycket. Jag tycker att hennes framträdanden inför publik är fascinerande.

Du viftar med näbbar och klor mot alla som uttrycker minsta kritik mot henne. Så ville förklara att jag inte är en politisk motståndare till dig utan en människa som gjort en visuell observation.

Sen får du naturligtvis vara fascinerad av hennes framträdanden, det är jag också men av en helt annan anledning (hennes dödsblick)
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Det är så sekter skapas.
2019-06-07, 00:50
Medlem
Citat:
Du viftar med näbbar och klor mot alla som uttrycker minsta kritik mot henne. Så ville förklara att jag inte är en politisk motståndare till dig utan en människa som gjort en visuell observation.

Sen får du naturligtvis vara fascinerad av hennes framträdanden, det är jag också men av en helt annan anledning (hennes dödsblick)
OK! Du är bara en Flashbackmobbare.
2019-06-07, 00:51
Bannlyst
Citat:
OK! Du är bara en Flashbackmobbare.

Att kalla det mobbning är väl ändå att ta i? Nu får du ju lugna dig
2019-06-07, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Det är så sekter skapas.
Det är en ungdomsrörelse med den fräscha uppgiften att försöka rädda en framtid genom en sundare livsstil.

Din sekt vill storkonsumera och offra ungdomarnas framtid till Mamon.
2019-06-07, 00:56
Medlem
Citat:
Att kalla det mobbning är väl ändå att ta i? Nu får du ju lugna dig
Jag är nästan lika lugn som Greta.
2019-06-07, 01:00
Medlem
Antag att de forskare som Greta säger att vi ska lyssna har fel, det blir ingen klimatkatastrof. Tro mig ingen skulle vara gladare än jag om detta var fallet.
Men. Olja och kol tar slut förr eller senare vad händer då? Kommer vi säga: ”oj oljan tog slut var ska vi få energin i från nu?”
Är det inte bättre att jobba på ett energiskifte redan nu?
2019-06-07, 01:21
Medlem
Utan tvivel håller hon fantastiska tal. Innehållet, rösten, rakheten, utan sentimentalitet men med känsla. Och åhörarna jublar fast hon läxar upp dem.

Men visst ser hon märklig ut. Blicken söker hela tiden en snabb kontakt med folk i publiken och växlar lika snabbt mellan sympati och stränghet. Och ibland ett, som det verkar, ironiskt leende. Det är som att hon möter publiken "man mot man" medan hon talar. Och ingen får henne på fall eller får henne att tappa fattningen. Hon vet att hon har ett viktigt budskap och att de vuxna i publiken har olika svårt att följa med.

När man ser en profet, så ser man Gud.
2019-06-07, 01:22
Medlem
Rabarberpaj1066s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Antag att de forskare som Greta säger att vi ska lyssna har fel, det blir ingen klimatkatastrof. Tro mig ingen skulle vara gladare än jag om detta var fallet.
Men. Olja och kol tar slut förr eller senare vad händer då? Kommer vi säga: ”oj oljan tog slut var ska vi få energin i från nu?”
Är det inte bättre att jobba på ett energiskifte redan nu?

Olja, vatten och kärnkraft är dom enegiresurser som krävs för att ett land med en massiv "välfärdsstat" skall kunna överleva i längden.

Billig och tillförlitlig energi är helt avgörande för ett lands framtid. I nuläget kommer Sverige gå in i en enorm energikris som skapats av Sociadlemokraterna, Miljöpartiet och Centern som avvecklat kärnkraften utan ett seriöst alternativ, kommer människor att få frysa ihjäl i "välfärdslandet" Sverige.

Väljarna av dom partierna ovan som svikit vet det inte just nu, men kommer att bli varse om sveket när temperaturen går nedåt och dom inte längre har råd att värma sitt hus på den låga pension dom har och istället kommer att frysa ihjäl i den Socialdemokratiska regins namn till förmån för en ökad invandring.

Greta är en fake-nutida Jesus/Jungfru Maria skapad av globalistmedia. Så pinsamt och tragiskt att det förslår.
Senast redigerad av Rabarberpaj1066 2019-06-07 kl. 01:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in