2019-06-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Det är B12 som är veganernas enda problem. Vi människor har förlorat möjligheten att syntetisera B12 efter årtusenden av köttätande. Den förmågan har blivit bortrationaliserad. Skörbjugg kommer av brist på C-vitamin.

De som stöder Greta över hela världen är inte skrämda utan arga.

Men vad/vem är de arga på?
På mamma och pappa som har en bil och en tvättmaskin?
På att de har mat för dagen och rena kläder på kroppen?
På att de har skolskjuts och inte behöver promenera kilometervis till skola/jobb?
Hur långt ska vi alla behöva gå för att stoppa den undergång som Greta Kristus förutspår? Återgå till stenåldern?
Vilken snorunge i Gretas ålder är villig att ge upp sin iPhone/Samsung och iPad/laptop?

Frågorna hopar sig. Greta har inga svar.
2019-06-07, 00:20
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Än värre är att man får nervskador, om man inte äter B12 separat.

Köttindustrin är matindustrins värsting. Djur som aldrig ser solen och som antagligen är mentalt nedbrutna och uppfödda med diverse kemikalier, blir till festmåltider kring grillarna. Och bidrar alltmer till utsläppet av de växthusgaser som hotar mänsklighetens framtid.
Hur ska du få i dig B12 då?
2019-06-07, 00:21
Medlem
Citat:
Än värre är att man får nervskador, om man inte äter B12 separat.

Köttindustrin är matindustrins värsting. Djur som aldrig ser solen och som antagligen är mentalt nedbrutna och uppfödda med diverse kemikalier, blir till festmåltider kring grillarna. Och bidrar alltmer till utsläppet av de växthusgaser som hotar mänsklighetens framtid.

Du beskriver köttindustrin i Sverige nu eller?
2019-06-07, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Men vad/vem är de arga på?
På mamma och pappa som har en bil och en tvättmaskin?
På att de har mat för dagen och rena kläder på kroppen?
På att de har skolskjuts och inte behöver promenera kilometervis till skola/jobb?
Hur långt ska vi alla behöva gå för att stoppa den undergång som Greta Kristus förutspår? Återgå till stenåldern?
Vilken snorunge i Gretas ålder är villig att ge upp sin iPhone/Samsung och iPad/laptop?

Frågorna hopar sig. Greta har inga svar.
Nej, hon vet inte om hennes generation är villig att avstå från lyxkonsumtion, men hon uppmanar alla att använda sin konsumentmakt för att försöka verka för deras släktes framtid.

När jag var ung hade vi inte slit och slängsamhället. Min generation har konsumerat bort framtiden. Därför är de arga.
2019-06-07, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Hur ska du få i dig B12 då?
Genom att efterfråga B12, så produceras B12. Det är inte billigt, men nödvändigt.
2019-06-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Du beskriver köttindustrin i Sverige nu eller?
Locka mig inte att bli ironisk.
2019-06-07, 00:28
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Genom att efterfråga B12, så produceras B12. Det är inte billigt, men nödvändigt.
Ett läkemedelsföretag som tillverkar syntetiskt B12 i en fabrik. Känns det naturligt?
2019-06-07, 00:30
Medlem
Rabarberpaj1066s avatar
Greta utnyttjas av onda krafter som använder hennes funktionsnedsättning till att vilseleda nya generationer av" troende" inom "klimatsekten" som skapats under FN och deras ägare olje-oligarken Rockefeller och bank/olje-oligarken Rothschild som i huvudsak är Frimurare.

Klimatslavarna ska bli villiga att betala allt de äger och tjänar i "klimatskatt" kallad "klimatkompensation" för att slippa "doomedagen" av CO2 som behövs för att livet skall kunna blomstra på jorden.

I slutändan kommer alla att vara klimatslavar (utom en teknokratisk styrd elit) under den nya påhittade religionen för ateister och andra som kommer att vara totalt ansiktsövervakade slavar dygnet runt var dom än befinner sig.
2019-06-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ett läkemedelsföretag som tillverkar syntetiskt B12 i en fabrik. Känns det naturligt?
Det är en möjlighet och ett alternativ till den vedervärdiga köttproduktionen. Om det finns människor i framtiden så kommer de att tvingas äta vad de kan finna.

Greta och hennes medkämpar är medvetna om problemen och diskuterar rewilderness som en lösning.
Senast redigerad av lehs 2019-06-07 kl. 00:34.
2019-06-07, 00:38
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Det är en möjlighet och ett alternativ till den vedervärdiga köttproduktionen. Om det finns människor i framtiden så kommer de att tvingas äta vad de kan finna.
Finns många idag som äter vad dom kommer över. Veganism är bara för dom som har det gott ställt. Många skulle svälta ihjäl om dom inte åt kött, t.ex naturfolk, som enuiter. Greta har det gott ställt och mamma köper hem vegetabilier från hela världen så att hon får i sig allt. Dock inte B12 som nån fabrik får spotta ur sig
2019-06-07, 00:41
Bannlyst
Citat:
Vi är alla olika. När vissa ser Jimmie Å så ser de en ledare, när jag ser honom ser jag en liten hatisk person med en idévärld som liknar en soptipp.

När jag ser Greta så ser jag en ledare.

Jag tror du missförstår mig, miljödebatten bryr jag mig inte om, detta är inte Greta bashing av politiska syften utan jag tycker bara genuint att hennes blick när hon håller tal är obehaglig. Sen kollade jag lite vanliga intervjuer med henne nu nyss och när hon pratar normalt i en konversation verkar hon jättegullig.

Sen kan jag förstå om du blir lite irriterad på mig då det kanse inte är helt i smak att skriva de jag skrev om en 16 åring, men hon är en kändis och vi är på flashback
2019-06-07, 00:41
Medlem
Citat:
Finns många idag som äter vad dom kommer över. Veganism är bara för dom som har det gott ställt. Många skulle svälta ihjäl om dom inte åt kött, t.ex naturfolk, som enuiter. Greta har det gott ställt och mamma köper hem vegetabilier från hela världen så att hon får i sig allt. Dock inte B12 som nån fabrik får spotta ur sig
Ungefär så. Men du verkar ha glömt sammanhanget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in