2019-05-14, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det går bra nu.

https://www.expressen.se/dinapengar/tech/obama-och-greta-thunberg-talar-pa-svenskt-supermote/
En svensk klimatprofet och en hawaiiansk husneger på samma gala. För speciellt inbjudna. Undrar vad det ska eskalera till i framtiden. Greta med i nästa terminator kanske. Där hon och Schwarzenegger räddar klimatet tillsammans. Eftersom han hyllar Greta.

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/greta-thunberg-ska-till-stjarnans-klimatmote/

”Jag älskar att se någon som inte bara klagar utan faktiskt gör någonting åt saken. Du inspirerar mig”
Senast redigerad av Mentapesola 2019-05-14 kl. 08:57.
2019-05-14, 09:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Ezra Levant är en fjollvariant av en rightwing-pajas. Nästan i klass med vissa extremhögerfigurer vi har i Sverige och runtom i Europa.

Trams och fake news - kan det som Levant levererar om Thunberg sammanfattas med.
Du får helt enkelt lista upp vad han ljuger om.
2019-05-14, 13:52
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tur att det finns såna som du och Greta som "vet" då.
Nej, det Greta vill ha kan vara det absolut värsta för klimatet. Vi vet inte och en dum unges idéer ska aldrig vara vägledande.
Det här är vad som tydligen är kärnan i kritik mot Greta. Den finns inte.

Istället för att lägga fram påståenden som hon gjort och kontra dessa, som en normal människa gör, så blir det "Hon vet inte!".

Okej? Vad är det hon inte vet? Lägg nu fram ett påstående och kontra det, som det är tänkt.

Och förresten, har det undgått dig att den överväldigande majoriteten av mänsklighetens energi består av fossila bränslen? Vår ekonomi är beroende av den, så självklart kommer stora problem att uppstå när man som vi nu gör, tvingas sluta använda den. Nej, det existerar inga lika energirika alternativ, än iaf. Men det finns all möjlighet att helt enkelt börja leva som man kanske gjorde på 60-talet, för då åt vi fortfarande kött, körde (en del), och flög någon gång per årtionde, om man var rik.

Det låter inte dumt i mina öron, men tydligen verkar människor vara otroligt bortskämda att "sånt är omöjligt".
2019-05-14, 16:12
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Men det finns all möjlighet att helt enkelt börja leva som man kanske gjorde på 60-talet, för då åt vi fortfarande kött, körde (en del), och flög någon gång per årtionde, om man var rik.

Det låter inte dumt i mina öron, men tydligen verkar människor vara otroligt bortskämda att "sånt är omöjligt".
Ja varsågod och lev så.
2019-05-14, 16:14
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Ja varsågod och lev så.
Du är även välkommen att skriva inlägg lika långa som det fetade i det här, tro att du åstadkommer något, för att sedan försvinna ur diskussionen tills du väljer att skriva igen.
2019-05-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
16-åriga Greta Thunberg, dotter till operasångerskan Malena Ernman, skolstrejkar för klimatet, har aspberger syndrom och berättade nyligen i Skavlan att hon har förbjudit hela familjen att flyga och köpa presenter, samt att mamma Malena har tvingats sluta turnera för dotterns klimatångest.

Media och PK-Sverige hyllar Greta som en Gud och försöker vinna billiga poäng på hennes sjukliga "engagemang" för klimatet. Hon blir inbjuden till FN, klimatmöten, hyllas av Bono o.s.v.

Är hennes beteende friskt?

hennes mamma har sagt att hon är psyksjuk, hon har någon symptom. det finns ett fel i detta med hennes "argumentation". om man slutar ta in en massa islamister, kriminella och andra som hatar vita och som inte vill bidra utan leva på bidrag så kommer miljön att ta mer stryk. det behöver man inte ens vara normalintelligent för att fatta det sambandet. men jag antar att hon ska sälja böcker och annat, att det är anledningen till att hon drar igång något som det är uppenbart tankefel i.
2019-05-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longballhitter
hennes mamma har sagt att hon är psyksjuk, hon har någon symptom. det finns ett fel i detta med hennes "argumentation". om man slutar ta in en massa islamister, kriminella och andra som hatar vita och som inte vill bidra utan leva på bidrag så kommer miljön att ta mer stryk. det behöver man inte ens vara normalintelligent för att fatta det sambandet. men jag antar att hon ska sälja böcker och annat, att det är anledningen till att hon drar igång något som det är uppenbart tankefel i.
Va?
1. Var har hennes mamma sagt att hon är psyksjuk?
2. Menar du att klimatet blir bättre (du skriver miljön) om folk inte ut- eller invandrade, oavsett orsak? Du är lite otydlig. Eller så är jag inte normalintelligent.
2019-05-14, 20:03
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Du är även välkommen att skriva inlägg lika långa som det fetade i det här, tro att du åstadkommer något, för att sedan försvinna ur diskussionen tills du väljer att skriva igen.
Lever du som dom gjorde på 60-talet?
2019-05-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Va?
1. Var har hennes mamma sagt att hon är psyksjuk?
2. Menar du att klimatet blir bättre (du skriver miljön) om folk inte ut- eller invandrade, oavsett orsak? Du är lite otydlig. Eller så är jag inte normalintelligent.

hennes mamma har sagt att hon har en "symptom", att du tolkar in att hon är psyksjuk får du stå för.
2) Du får tolka det som jag är "bred". jag är lite upptagen, Milosevic. Ta någon annan på deras inlägg.
2019-05-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longballhitter
hennes mamma har sagt att hon har en "symptom", att du tolkar in att hon är psyksjuk får du stå för.
2) Du får tolka det som jag är "bred". jag är lite upptagen, Milosevic. Ta någon annan på deras inlägg.
Nja. Det var ju du som skrev psyksjuk inte jag.

Okej... Jag lägger till något passande ord här och där så blir det... något begripligt som går att tolka.
2019-05-14, 20:35
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Ezra Levant är en fjollvariant av en rightwing-pajas. Nästan i klass med vissa extremhögerfigurer vi har i Sverige och runtom i Europa.

Trams och fake news - kan det som Levant levererar om Thunberg sammanfattas med.

Precis som Greta själv då, med andra ord.
2019-05-14, 20:51
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Lever du som dom gjorde på 60-talet?
JA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem