2019-06-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Måste fråga varför hon ser helt fullständigt störd ut? Hennes blick är ju helt rubbad. Spänner ögonen frenetiskt på sin omgivning.
Det beror nog på en neurologisk störning.

"Idag är det #AutismAwarnessDay, jag är glad att vara på spektrat.

Och nej, autism (precis som ADHD, ADD, Tourettes, OCD, ODD etc) är inte en 'gåva'. För de flesta så är det en ändlös kamp mot skolor, arbetsplatser och mobbare. Men under rätt förhållanden och med rätt justeringar så KAN det vara en superkraft."
Greta Thunberg
2019-06-06, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Det beror nog på en neurologisk störning.

"Idag är det #AutismAwarnessDay, jag är glad att vara på spektrat.

Och nej, autism (precis som ADHD, ADD, Tourettes, OCD, ODD etc) är inte en 'gåva'. För de flesta så är det en ändlös kamp mot skolor, arbetsplatser och mobbare. Men under rätt förhållanden och med rätt justeringar så KAN det vara en superkraft."
Greta Thunberg

Jag har stött på många människor med autism och då aldrig sett någon med en blick lika mordisk som en frenestisk adolf på högvarv. Hon är faktiskt fruktansvärt obehaglig.
2019-06-06, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Från oljelandet Norge! Jag litar på NASA.
Och här kom det igen: Psykos, döda svenskar. Ännu bara ord för att styrka dåligt underbyggda argument.

Guilt by association så att det visslar om det!

Bara för att han råkar komma från Norge så förtjänar han alltså inte att tas på allvar ..?

*
För femtielfte gången: det spelar ingen roll om Greta har rätt, om Greta råkar kallas för Sveriges mest inflytelserika person, är på alla tidningsomslag eller vad f-n som helst.

Inte så länge Kina ökar sina CO2-utsläpp i närmast exponentiell takt.

Vilket de gör för att landet har blivit allt rikare och vill att befolkningen ska få njuta av sina ansträngningar.

Att ni vuxna människor vägrar att inse en sådan enkel sak är inte särskilt smickrande.

Att ni inte förstår att det är ett problem att Greta skrämmer upp andra barn med att jorden håller på att gå under är f-n ta mig ännu värre.
2019-06-06, 23:48
Medlem
Citat:
Jag har stött på många människor med autism och då aldrig sett någon med en blick lika mordisk som en frenestisk adolf på högvarv. Hon är faktiskt fruktansvärt obehaglig.
Jag tycker du är obehaglig. Du mobbar eller hur?

När hon talar ser det ut som att hon möter publiken och mottar vitt skilda typer av respons från dem hon tittar på, samtidigt som hon håller välartikulerade och känslosamt hållna tal.
Senast redigerad av lehs 2019-06-06 kl. 23:52.
2019-06-06, 23:52
Bannlyst
Citat:
Jag tycket du är obehaglig. Du mobbar eller hur?

När hon talar ser det ut som att hon möter publiken och mottar vitt skilda typer av respons från dem hon tittar på, samtidigt som hon håller välartikulerade och känslosamt hållna tal.

Hon ser fly förbannad ut men inte förbannad på ett vredes sätt utan hon ser ut som att hon hade kunnat mörds stycka och äta upp en hundvalp.
2019-06-06, 23:57
Medlem
Citat:
Hon ser fly förbannad ut men inte förbannad på ett vredes sätt utan hon ser ut som att hon hade kunnat mörds stycka och äta upp en hundvalp.
Vi är alla olika. När vissa ser Jimmie Å så ser de en ledare, när jag ser honom ser jag en liten hatisk person med en idévärld som liknar en soptipp.

När jag ser Greta så ser jag en ledare.
2019-06-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Bara för att han råkar komma från Norge så förtjänar han alltså inte att tas på allvar ..?

*
För femtielfte gången: det spelar ingen roll om Greta har rätt, om Greta råkar kallas för Sveriges mest inflytelserika person, är på alla tidningsomslag eller vad f-n som helst.

Vilket de gör för att landet har blivit allt rikare och vill att befolkningen ska få njuta av sina ansträngningar.

Att ni vuxna människor vägrar att inse en sådan enkel sak är inte särskilt smickrande.

Att ni inte förstår att det är ett problem att Greta skrämmer upp andra barn med att jorden håller på att gå under är f-n ta mig ännu värre.

Stackars alla barn som blir skrämda av Greta till att bli veganer.
Undernärda och med skörbjugg kommer de sitta i en källare och skaka av skräck i väntan på den undergång som den utvecklingsstörda flätungen lurat i dem snart ska komma.
Hm, beskrev jag just en domedagssekt månntro? 🤔
2019-06-07, 00:01
Medlem
Citat:

Utan att vilja diskutera utseende för mycket, pga att det har hon inte valt, så är jag benägen att hålla med dig.
Hon ser otäck ut. Någon vars blick och uppsyn kan ge barn mardrömmar.
2019-06-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

*

Svara mig varför en man från oljelandet Norge skulle komma med bättre analyser än NASA eller IPCC?
I min värld så är det så självklart så jag behöver inte ens läsa vad han skriver. Men det gjorde någon annan och det visade sig att min analys stämde.
Kom inte dragande med fler knepiga forskare från Norge eller Azerbadjan som skriver på egna bloggar och kallar det forskning. Inse fakta vi har ett problem med klimatet!!!!! Punkt.

Den stora frågan är vad gör vi? Något annat finns inte att diskutera.
2019-06-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Stackars alla barn som blir skrämda av Greta till att bli veganer.
Undernärda och med skörbjugg kommer de sitta i en källare och skaka av skräck i väntan på den undergång som den utvecklingsstörda flätungen lurat i dem snart ska komma.
Hm, beskrev jag just en domedagssekt månntro? 🤔
Det är B12 som är veganernas enda problem. Vi människor har förlorat möjligheten att syntetisera B12 efter årtusenden av köttätande. Den förmågan har blivit bortrationaliserad. Skörbjugg kommer av brist på C-vitamin.

De som stöder Greta över hela världen är inte skrämda utan arga.
2019-06-07, 00:08
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Det är B12 som är veganernas enda problem. Vi människor har förlorat möjligheten att syntetisera B12 efter årtusenden av köttätande. Den förmågan har blivit bortrationaliserad. Skörbjugg kommer av brist på C-vitamin.

De som stöder Greta över hela världen är inte skrämda utan arga.
Utan B12 så får man blodbrist. Så varför bli vegan?
2019-06-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Utan B12 så får man blodbrist. Så varför bli vegan?
Än värre är att man får nervskador, om man inte äter B12 separat.

Köttindustrin är matindustrins värsting. Djur som aldrig ser solen och som antagligen är mentalt nedbrutna och uppfödda med diverse kemikalier, blir till festmåltider kring grillarna. Och bidrar alltmer till utsläppet av de växthusgaser som hotar mänsklighetens framtid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in