2019-06-05, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag ringde TR den 29:e och blev kopplad till Rotel 7 som tydligen inte hade tid att svara. Eftersom jag inte hade tid/möjlighet att ringa TR igen när jag jobbade, bad jag tråden följa upp detta vidare. Jag hade tyvärr ingen möjlighet att kolla igår heller p g a arbete.

Killen på TR (i onsdags) hade inga dialektala begränsningar och han var förvånad att ingen anteckning gjorts för den 27 maj då TR skulle ha fått besked från åklagaren. Därför kopplade han mig vidare till Roteln.

Har du gjort några nya försök med TR?
Citera
2019-06-05, 15:34
Medlem
Sorry for delay in reply. I have not been contacted by SD, and I think noone here has. Noone talks about it at least since there is no things to talk about.
Citera
2019-06-05, 15:52
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Sorry for delay in reply. I have not been contacted by SD, and I think noone here has. Noone talks about it at least since there is no things to talk about.

Oh, so now you are back to English again? I feel it’a easier to understand what you want when you write in Swedish. What was it you wanted to say about being in contact with SD?
Citera
2019-06-05, 16:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Here? Förtydliga gärna vad/var du menar med "här".
Citera
2019-06-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nej, det är emot forumets regler.

Ok. Inte för att jag riktigt förstår vad det hintas om men givetvis skall reglerna respekteras.
Citera
2019-06-05, 21:22
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Halli-hallå, Det finns alltså fortfarande tankar på att vi skulle fått larm? Ni tänker inte kanske om ifall någon eller flera av oss skulle känt oss hotade så till den milda grad att vi fått larm av polisen, skulle det då inte finns någon anmälan som ni tramsare eller journalister skulle ha snappat upp? Nu är jag ju inte jurist, men det skulle väl då bli ett helt separat fall och inte skyddas av sekretessen i mordutredningen?
Du bekymrar dig över något som "sekretess" i en mordutredning ?
Nej spräng luftslottet eller något
Citera
2019-06-05, 22:52
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Halli-hallå, Det finns alltså fortfarande tankar på att vi skulle fått larm? Ni tänker inte kanske om ifall någon eller flera av oss skulle känt oss hotade så till den milda grad att vi fått larm av polisen, skulle det då inte finns någon anmälan som ni tramsare eller journalister skulle ha snappat upp? Nu är jag ju inte jurist, men det skulle väl då bli ett helt separat fall och inte skyddas av sekretessen i mordutredningen?
Om någon kan behöva ett överfallslarm, tror du polisen skulle låta NÅGON få veta vem som har och vem som inte har fått larm. Det vore lite kontraproduktivt. Ingen normal journalist skulle heller vilja ha någons liv på sitt samvete för att få skriva att hen inte har nått larm.
Citera
2019-06-06, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok. Inte för att jag riktigt förstår vad det hintas om men givetvis skall reglerna respekteras.

Det som antyds är att det skulle leda till åtal och snar dom mot regel 1.06 om
det skulle talas klarspråk.
Då får du nog ihop det.
Citera
2019-06-06, 14:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vem har skrivit att det inte är sant?
Ingen har skrivit att det inte är sant. Det notknapparen menar är väl bara att ingenting av det här verkar vara bekräftat.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Att det kanske inte är relevant är en annan fråga.
Klart att det är relevant. Det här är ju sådant som (om det nu stämmer alltså) talar för att SD kan ha haft något med LW:s försvinnande och död att göra.
Citera
2019-06-06, 15:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Here? Förtydliga gärna vad/var du menar med "här".

Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Oh, so now you are back to English again? I feel it’a easier to understand what you want when you write in Swedish. What was it you wanted to say about being in contact with SD?

Det blir ju lite svårbegripligt med engelskan som inte är den bästa. Det blir inte lättare att hänga med i svängarna när inläggen liksom blir lita hängande i luften för sig själva, långt från sitt sammanhang.

Kan det vara så att Potomac fortfarande är "kvar" på avdelningen där HD jobbar? För en tid sedan kom temat upp åter om TinnaNinnas inlägg om de larm några i personalen fått på avdelningen med anledning av sms från SD. Det är väl antgligen det som Potomac fortfarande snackar om.

Så jag tror att:
Here=HDs avd på sjukhuset.
Noone= none= ingen.

Ett inlägg av Potomac okt-18:

Citat:
Thank you Rubar for reading...

We (the staff) almost never talk about this at work, but I think we are several who read here. I do not think TiMi is working with us. We have no one who writes so badly, but maybe that person uses the same technique like me, but twice? But TiMi lies mostly about Hanna. And she talked in a little past about our arbetsledare, and we actually have noone

Hanna works really hard every day. She is the one I would like to take care of my relatives when they get sick
Citera
2019-06-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det som antyds är att det skulle leda till åtal och snar dom mot regel 1.06 om
det skulle talas klarspråk.
Då får du nog ihop det.

Ja det är ju minsann en bekväm hållning du tyr dig till: att hävda att man begriper något men att man tyvärr inte kan redogöra för det med hänvisning till risk för 'åtal'.
Så får jag ihop det.
Citera
2019-06-06, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det är ju minsann en bekväm hållning du tyr dig till: att hävda att man begriper något men att man tyvärr inte kan redogöra för det med hänvisning till risk för 'åtal'.
Så får jag ihop det.

Du skulle väl gärna se att jag gav en utförlig förklaring förstår jag fast
jag känner mig inte så där jättesugen på "semester" just nu.

Om du backar tillbaka till där resonemanget började så tror jag du förstår.
Å jag försöker inte jävlas med dig på något som helst vis nu.

Kan ju lägga till att du inte missar några större väsentligheter, inget
som skulle knäcka fallet i alla fall, långt där ifrån.
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-06-06 kl. 16:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in