2019-06-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hm..skulle väl vara om han misshandlat HD (fysiskt eller psykiskt) och hennes arbetskamrater försökt hjälpa henne och han inte gillar att de stöttat henne kanske? Typ något sånt men bara en gissning. Men någon kanske vet vad det faktiskt handlar om.
Sexuella förslag till grannfruarna, frågan blir om han menar allvar med dom förslagen eller om det kan vara en del av den psykiska misshandel och makt och kontroll som det stinker av kring honom?

Anser du det bekräftat att han har skickat några sådana SMS till grannfruarna?
Borde ju finnas ett gäng skitsura granngubbar i så fall.
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-06-01 kl. 23:14.
Citera
2019-06-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Anser du det bekräftat att han har skickat några sådana SMS till grannfruarna?
Borde ju finnas ett gäng skitsura granngubbar i så fall.

Nej jag svarade bara why123 och spånade givetvis, jag har knte sett något som bekräftat att han gjort så mot grannfruarna. Ja självklart borde det finnas många sura gubbar i så fall..såvida de inte är vana sen lång tid tillbaks att han periodvis gör så...blir normaliserat på något vis i så fall. Men jag spånar bara som sagt utifrån vad jag läst här.
Citera
2019-06-01, 23:31
Medlem
Citat:
Nej jag svarade bara why123 och spånade givetvis, jag har knte sett något som bekräftat att han gjort så mot grannfruarna. Ja självklart borde det finnas många sura gubbar i så fall..såvida de inte är vana sen lång tid tillbaks att han periodvis gör så...blir normaliserat på något vis i så fall. Men jag spånar bara som sagt utifrån vad jag läst här.

Ok, jag tycker det låter sagolikt, om inte annat så borde det innebära betydande
risker vad gäller den egna hälsan.
Citera
2019-06-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om SD har tagit kontakt med HD:s arbetskamrater, så gör han nog ändå inte om det. Jag har svårt att tro att han skulle ha hotat någon, men kan tänka mig att de som eventuellt kontaktades inte uppskattade det och upplevde det som hot.

När det gäller GM , oavsett vem det är, så lever närstående riskfyllt och kanske de som medvetet eller omedvetet pressar GM. Det är en mycket stor riskfaktor att mördaren är fri.

Så om vi antar att SD faktiskt kontaktat HD arbetskamrater som sant, att han dessutom misshandlat LW och hon sagt till polisen att hon var rädd att det skulle förvärra situationen, samt att hon bytt lås på sin ytterdörr...så framstår SD som en väldigt oberäknelig och nyckfull person som har svårt att hantera sina impulser.
Citera
2019-06-01, 23:45
Medlem
why123s avatar
Citat:
Hm..skulle väl vara om han misshandlat HD (fysiskt eller psykiskt) och hennes arbetskamrater försökt hjälpa henne och han inte gillar att de stöttat henne kanske? Typ något sånt men bara en gissning. Men någon kanske vet vad det faktiskt handlar om.
Sexuella förslag till grannfruarna, frågan blir om han menar allvar med dom förslagen eller om det kan vara en del av den psykiska misshandel och makt och kontroll som det stinker av kring honom?

Citat:

Nu säger du att spånar men i inlägget ovan är du med och bygger upp den personligheten SD ska ha. Dina 100 inlägg är inte mycket, men tråden är baserad mycket på elakt (i bästa fall obetänksamt) spekulativt trams som tillsammans gör SD till en demon trots att vi inte vet mycket om honom. Och fortfarande vet vi absolut inget om hans skuld.

Varför skulle han ta kontakt med HD:s arbetskompisar? Det är en som har skrivit det i tråden, som förövrigt verkar ordentligt förvirrad. Om SD gjort hälften av allt det påstås i denna tråd hade han suttit på psyk för länge sedan..
Senast redigerad av why123 2019-06-01 kl. 23:54. Anledning: ..
Citera
2019-06-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ok, jag tycker det låter sagolikt, om inte annat så borde det innebära betydande
risker vad gäller den egna hälsan.

Haha absolut men du vet det finns faktiskt män som anser sig vara oövervinnerliga alphahannar och som älskar att leva just farligt, som ständigt lever på gränsen för att de njuter av det.
Citera
2019-06-01, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
[/b]

[/b]

Nu säger du att spånar men i inlägget ovan är du med och bygger upp den personligheten SD ska ha. Dina 100 inlägg är inte mycket, men tråden är baserad mycket på elakt (i bästa fall obetänksamt) spekulativt trams som tillsammans gör SD till en demon trots att vi inte vet mycket om honom. Och fortfarande vet vi absolut inget om hans skuld.

Men han är fortfarande misstänkt av polisen eller är han avskriven kanske?
Citera
2019-06-01, 23:55
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
[/b]

[/b]

Samtidigt är dessa spekulationer precis det normala i grannskapet och umgängeskretsen kring de inblandade, glöm inte all den rädsla som också gror där. Det är ett stort ansvar som vilar på polisen, att snabbast möjliga utreda vad som hänt, vas som är sant och plocka bort alla som inte är misstänkta. Dessutom tycker jag att kommunen, kyrkan och alla andra fria krafter i området behövde mobiliseras för att snabbt få fram sanningen men också lufta rädslan, oron och ilskan.
Citera
2019-06-01, 23:56
Medlem
Halli-hallå, Det finns alltså fortfarande tankar på att vi skulle fått larm? Ni tänker inte kanske om ifall någon eller flera av oss skulle känt oss hotade så till den milda grad att vi fått larm av polisen, skulle det då inte finns någon anmälan som ni tramsare eller journalister skulle ha snappat upp? Nu är jag ju inte jurist, men det skulle väl då bli ett helt separat fall och inte skyddas av sekretessen i mordutredningen?
Citera
2019-06-01, 23:58
Medlem
why123s avatar
Citat:
Men han är fortfarande misstänkt av polisen eller är han avskriven kanske?

Ja, och vi är några som är förundrade över att han fortfarande är skäligen misstänkt.

Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Samtidigt är dessa spekulationer precis det normala i grannskapet och umgängeskretsen kring de inblandade, glöm inte all den rädsla som också gror där. Det är ett stort ansvar som vilar på polisen, att snabbast möjliga utreda vad som hänt, vas som är sant och plocka bort alla som inte är misstänkta. Dessutom tycker jag att kommunen, kyrkan och alla andra fria krafter i området behövde mobiliseras för att snabbt få fram sanningen men också lufta rädslan, oron och ilskan.

Håller med dig till 100%. Det är katastrof att polisen inte uttalar sig mer. De borde släppa misstanken på SD. De tjänar inget på att ha honom som skäligen misstänkt. Om den dagen kommer att de har tillräckligt för att häkta honom på sannolika skäl ska de göra det.
Senast redigerad av why123 2019-06-02 kl. 00:09. Anledning: .
Citera
2019-06-02, 00:00
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Halli-hallå, Det finns alltså fortfarande tankar på att vi skulle fått larm? Ni tänker inte kanske om ifall någon eller flera av oss skulle känt oss hotade så till den milda grad att vi fått larm av polisen, skulle det då inte finns någon anmälan som ni tramsare eller journalister skulle ha snappat upp? Nu är jag ju inte jurist, men det skulle väl då bli ett helt separat fall och inte skyddas av sekretessen i mordutredningen?

Nej, det var en förvirrad själ som skrev att ni fick larm. Tyvärr är det så att även om det är osannolikt så ligger det liksom och pyr i tråden.och är ännu ett bevis för SD:s otillräknelighet.. Det visar bara hur lätt det är att plantera något. Jag har aldrig trott på det och orsaken skriver du själv ovan
Senast redigerad av why123 2019-06-02 kl. 00:11. Anledning: .
Citera
2019-06-02, 00:13
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac

Vad bra att du skriver på svenska nu.

Arbetskamraterna kanske inte gjort anmälan, men polisen har sett till att de ska känna sig trygga? Har de fått visa eller lämna in sina mobiler, så ligger informationen hos utredarna i FU.
Senast redigerad av Honan6 2019-06-02 kl. 00:27. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in