2019-06-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Enligt Sh.Holmes anmäldes SD av LW för att även glo i hennes fönster och att det ska vara bekräftade uppgifter!! Så nu undrar jag:

1) Är detta den enda anledningen till att många syftar på att SD var svartsjuk och kontrollerande mot LW?
Eller finns det andra bekräftade uppgifter som stärker teorin att SD var svartsjuk?? Vad i så fall?

2) Hur kan SD vara svartsjuk och kontrollerande och samtidigt tacka nej till att fika med LW?
Eller hände dessa kontrollerande ofreanden utanför fönstret mycket lång tid innan LW försökte locka med fika? Någon som vet ungefär i tid detta hände?

3) Och varför skulle man vilja bjuda någon på fika som gång på gång misshandlat och ofredar...eller lockade LW med fika först som han tackade nej till, och sedan började han bli svartsjuk när hon inte var intresserad längre?
Jag får inte ihop detta. Är det någon som förstår och kan få ihop detta till något logiskt i tid och rum?

Jag tror uppgiften om fika var osanning. Ngn fika var aldrig aktuell.
Citera
2019-06-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag svarade på det du skrev om att den som är misstänkt för mord, men inte åtalad, aldrig kan få ut en kopia av någon handling. Och där har du alltså fel.

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
För övrigt avslutades förundersökningen i Kevinfallet inte pga. de misstänktas ålder, utan för att man ansåg sig ha slagit fast att de var gärningsmännen. Någon prövning i domstol (rättegång eller bevistalan) tycks man helt enkelt inte ha velat ha, utan man föredrog (möjligen med anledning av de allvarliga bristerna i utredningen) att driva processen i media. Det är väl inte helt omöjligt att det kan handla om ett försök till liknande förfarande här i Wesström-fallet.

Jo, det var de bådas ålder som gjorde att förundersökningen avslutades. Annars hade det blivit åtal.
Citera
2019-06-04, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
HDs beteende är så konstigt från början till slut att jag inte kan släppa tanken på att hon är inblandad. Inte nog med att hon och LW var "rivaler" i både burkletning och SD, hennes cachande i LWs barndomstrakter och hennes sjukskrivning morddagen är för mycket för en slump. Likaså hennes "flykt" till USA med MGM.
För att vara "offer" är HDs uppträdande synnerligen konstigt. På FAD såg hon förvisso ut som ett jagat djur, men varför följa med och utsätta sig för det?

Nej det var ingen lejd mördare som spanade eller sköt LW genom fönstret, den enda som stalkade LW, både spanade och filmade genom hennes fönster är SD, och det finns det bevis på.

Omg LW blev dessutom skjuten genom fönstret, av SD!!! Med vad för vapen undrar jag????

Återigen varför ville LW fika med en sån som SD efter allt han gjort? Och var alla dessa tokigheter SD utsatte LW för ren skär svartsjuka? Det där kallar ingen normal för kärlek hoppas jag!? Antingen är SD sjuk, jag menar riktigt psykiskt sjuk av ..eller är det rädsla och kontrollbehov???

Skjuta någon genom ett fönster låter liksom som skrämseltaktik, fast beror förstås på vad för vapen han använde?? Slangbella eller vattenpistol i ett öppet fönster? Tänker att det kanske borde stått revolver om det var ett riktigt vapen?? Och att han åkt in för mordförsök eller åtminstone blivit anmäld för mordförsök tidigare?!

Funderar också över HD märkliga profil..har någon sagt ett ont ord om henne? Hon verkar snarare tafatt och likgiltig och inte göra något större avtryck på något sätt...har hon något att säga till om överhuvudtaget eller är hon kontrollerad av någon/några och därför upplevs som en konstig filur?
Då börjar jag fundera på hur HDs hela familj ser ut...syskon? Har HDs föräldrar eller eventuella syskon något kriminellt förflutet/eller pågående kriminell verksamhet som SD har eller haft samröre med på något vis? Eller tillhör de en knasig sekt som kontrollerar varann??
Kan det vara orsaken till att HD accepterat all otrohet mot henne, att hon accepterar och följer med en misstänkt mördare utomlands? Håller med Sh.Holmes att något är mycket märkligt kring HD, frågan är bara vad, kanske så enkelt svar som att hon är sjuk som det antytts.. Mycket sjuk och varför verkar ingen heller riktigt veta!?

Klart hennes föräldrar hade uppmuntrat henne att ta avstånd från SD om de är normala och om SD är galen?! Jaaa svarar alla som själva har barn, särskilt de som har döttrar!!
Varför satte de inte stopp för SD om det nu var han som var helt fucked up undrar jag??
JA jag spånar...å då spånar jag lite till...vet någon hur länge SD och HD känt varandra?? Varit ett par sen ungdomen?
Och om vi antar att SD inte alls var besatt och svartsjuk på LW och istället ville skrämma/varna LW...så blir bilden en helt annan än ett svartsjukedrama, men fortfarande relationsrelaterat..och då kan man se orsaken till varför LW inte släppte taget om SD och ville få honom ur andras grepp, och anledningen till hennes desperata försök att få alla att tro att hon gått vidare och hittat en ny kärlek eller åtminstone var på jakt efter ny kärlek?!

Och så sista frågan..är det någon som vet om SD alltid haft ett hetsigt humör och svårt att hantera impulser eller om det dykt upp senaste tiden/åren tex pga stress???

Hoppas att ni med faktiskt insyn bland alla berörda, förstår att jag själv inte har en jäkla aning och att jag bara fantiserar fritt för att se om någon av er får en aha-upplevelse!
Citera
2019-06-04, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Beslag skedde från båda, men mest från HDs föräldrars stuga gissar jag. Där bodde dom månader.

Ojoj mystiken tätnar kring HD..tack snälla för svar!!
Citera
2019-06-04, 01:28
Medlem
Citat:
Omg LW blev dessutom skjuten genom fönstret, av SD!!! Med vad för vapen undrar jag????

Återigen varför ville LW fika med en sån som SD efter allt han gjort? Och var alla dessa tokigheter SD utsatte LW för ren skär svartsjuka? Det där kallar ingen normal för kärlek hoppas jag!? Antingen är SD sjuk, jag menar riktigt psykiskt sjuk av ..eller är det rädsla och kontrollbehov???

Skjuta någon genom ett fönster låter liksom som skrämseltaktik, fast beror förstås på vad för vapen han använde?? Slangbella eller vattenpistol i ett öppet fönster? Tänker att det kanske borde stått revolver om det var ett riktigt vapen?? Och att han åkt in för mordförsök eller åtminstone blivit anmäld för mordförsök tidigare?!

Funderar också över HD märkliga profil..har någon sagt ett ont ord om henne? Hon verkar snarare tafatt och likgiltig och inte göra något större avtryck på något sätt...har hon något att säga till om överhuvudtaget eller är hon kontrollerad av någon/några och därför upplevs som en konstig filur?
Då börjar jag fundera på hur HDs hela familj ser ut...syskon? Har HDs föräldrar eller eventuella syskon något kriminellt förflutet/eller pågående kriminell verksamhet som SD har eller haft samröre med på något vis? Eller tillhör de en knasig sekt som kontrollerar varann??
Kan det vara orsaken till att HD accepterat all otrohet mot henne, att hon accepterar och följer med en misstänkt mördare utomlands? Håller med Sh.Holmes att något är mycket märkligt kring HD, frågan är bara vad, kanske så enkelt svar som att hon är sjuk som det antytts.. Mycket sjuk och varför verkar ingen heller riktigt veta!?

Klart hennes föräldrar hade uppmuntrat henne att ta avstånd från SD om de är normala och om SD är galen?! Jaaa svarar alla som själva har barn, särskilt de som har döttrar!!
Varför satte de inte stopp för SD om det nu var han som var helt fucked up undrar jag??
JA jag spånar...å då spånar jag lite till...vet någon hur länge SD och HD känt varandra?? Varit ett par sen ungdomen?
Och om vi antar att SD inte alls var besatt och svartsjuk på LW och istället ville skrämma/varna LW...så blir bilden en helt annan än ett svartsjukedrama, men fortfarande relationsrelaterat..och då kan man se orsaken till varför LW inte släppte taget om SD och ville få honom ur andras grepp, och anledningen till hennes desperata försök att få alla att tro att hon gått vidare och hittat en ny kärlek eller åtminstone var på jakt efter ny kärlek?!

Och så sista frågan..är det någon som vet om SD alltid haft ett hetsigt humör och svårt att hantera impulser eller om det dykt upp senaste tiden/åren tex pga stress???

Hoppas att ni med faktiskt insyn bland alla berörda, förstår att jag själv inte har en jäkla aning och att jag bara fantiserar fritt för att se om någon av er får en aha-upplevelse!

Hold your horses!!! Nu har du tappat greppet om verkligheten!
Några vapen eller kriminella kopplingar har aldrig nämnts i detta fall alls.
Citera
2019-06-04, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Källa på det?

Enligt geologgarna befann sig HD och SD snarare i området kring JG's sommarstuga vid tidpunkten för hemkomsten från deras misslyckade USA-resa i maj 2018.

HD's föräldrars stuga är snarare barnens tillhåll under sommarlovet när föräldrarna är på georesor och -event.

Jahaja HD föräldrar mestadels som tar hand om barnen på sommarlovet...(åtminstone sommmarlovet 2018 gissar jag att du menar) för att HD OCH SD umgås tillsammans på georesor och-event eller var för sig?

De har väl barnen varannan vecka? Då är det väl HD som lämnar barnen till sina föräldrar? Och SD lämnar barnen till sina föräldrar? Eller har de rentav blivit mer sammansvetsade efter mordet att varannan vecka knappt är märkbar längre?
Citera
2019-06-04, 01:51
Medlem
Citat:
Hold your horses!!! Nu har du tappat greppet om verkligheten!
Några vapen eller kriminella kopplingar har aldrig nämnts i detta fall alls.

Jodå Sh.Holmes skrev att SD skjutit på LW, det framkom bara inte med vad så tänkte att det måste vi ta reda på förstås av Sherlock himself!!
Citera
2019-06-04, 02:25
Medlem
Citat:
Jag tror uppgiften om fika var osanning. Ngn fika var aldrig aktuell.

Nej fikan var aldrig aktuell eftersom SD tackade nej eller hur?! Det står om denna fika tillochmed i pressen om du läst kanske????

Jag undrade snarare om varför LW försöker locka honom efter alla tokiga saker som hänt? Och några andra saker jag undrade över också!!! Så varför krångla till det genom att ifrågasätta en fika som aldrig blev av?? Vart vill du komma med det??

Var det själva fikan som var viktig eller något annat hon ville styra upp då tänker jag!? SD kanske gnuggade knogarna i hennes huvud och försökte tvinga henne att förstå att han aldrig mer tänkte fika med henne...dvs låta sig manipuleras??!!
Citera
2019-06-04, 03:45
Medlem
Citat:
Jodå Sh.Holmes skrev att SD skjutit på LW, det framkom bara inte med vad så tänkte att det måste vi ta reda på förstås av Sherlock himself!!

SD hade möjligtvis fotat eller filmat bakom fönstret. Kamera var "vapnet". Det framgick i inlägget.
Citera
2019-06-04, 04:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så kan det säkert vara. Men frågan till EGT gällde ju (som jag förstod det) specifikt vilka grejer man tagit/återlämnat till SD.

Kan ni inte tala klartext i stället för ur skägg? Så att vi trögtänkta också kan begripa.😐

Nej, det är emot forumets regler.
Citera
2019-06-04, 06:42
Medlem
Citat:
SD hade möjligtvis fotat eller filmat bakom fönstret. Kamera var "vapnet". Det framgick i inlägget.

Remark var i texten står det att SD filmat bakom fönstret? Och var står det att SD sköt LW med en kamera?? Är du snurrig eller är du bara ute efter att förvirra??

Ursprungligen postat av Sh.Holmes
HDs beteende är så konstigt från början till slut att jag inte kan släppa tanken på att hon är inblandad. Inte nog med att hon och LW var "rivaler" i både burkletning och SD, hennes cachande i LWs barndomstrakter och hennes sjukskrivning morddagen är för mycket för en slump. Likaså hennes "flykt" till USA med MGM.
För att vara "offer" är HDs uppträdande synnerligen konstigt. På FAD såg hon förvisso ut som ett jagat djur, men varför följa med och utsätta sig för det?
Citera
2019-06-04, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Egentligen bryr jag mig inte om såna dumheter som hon skriver, men när andra verkar ta det som sanning och då väva in det i sina förväntningar om SD så förvrängs bilden och diskussionen.

Jag VET inte, men har hyfsad koll på kriterierna och hur många larm polisen har för att dela ut. Vi har kvinnor som blivit misshandlade, mordhotade och är på flykt som inte får larm. "Nja, men då vet han ju inte var kvinnan är, så då behövs inte larm".... Sorgligt men inte ovanligt. Givetvis finns det distrikt med betydligt bättre tillmötesgående, men lätt är det inte.
Ni står det dessutom i TiNi:s meddelande (jag tolkar det så) att det var flera som fick larm...

Skulle inte förvåna mig om hen ringer till polisen och säger att hen jobbar i närheten av HD och hen tycker det är SÅ jobbigt. Operatören säger lite förstående "Om nått händer så ring 11414 och meddela". Nu känner hen sig viktig och fått ett nummer att ringa om nått händer...
Lite ironiskt, men inte lika långt ifrån sanningen som att dom skulle fått larm.

Sen vad ni väljer att tro och bygga era referensramar kring, det är ert eget beslut.
Varför skulle arbetskamraterna "känna sig viktig" för att ha fått ett telefonnummer som är allmänhetens nummer att ringa (11414) om något händer som inte är riktigt akut?

Det som jag också minns från denna tid var att någon riktigt otrevlig postare här i tråden (som försvann lika fort som hen kom in så var ett tjat en natt... otaliga postningar (har för mig att det var under tiden eventet i Sundsvall pågick) om att TiNi skulle svara. Det var riktigt otrevligt!

Kanske någon kommer ihåg vad det gick ut på. Kan tänka mig att TiNi kände sig hotad då...
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-06-04 kl. 06:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in