2019-06-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hon är ju nekrofil. Precis som att en pedofil kan vara det utan att ha blivit åtalad för det. Det är två psykiska åkommor, eller läggningar om du vill kalla det så. Man blir inte mindre nekrofil eller pedofil för att man inte är åtalad eller dömd för det. Det är dragningen som avses och inte en fällande dom.

Jo men nu menar ju dialekten att man inte ska skriva om sådant. Så jag undrar varför denne gör det. Det verkar bero på andra.
Citera
2019-06-05, 23:10
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag förstår din fråga. Är själv av åsikten att ifall man påstår något så bör man också kunna verifiera det man påstår. Jag kommer senare att publicera mera ingående saker, så jag tror ingen behöver fundera på om detta verkligen stämmer eller inte. Men den som är intresserad att dubbelkolla saken redan nu, kan kontakta Runar Sögaard, Emilio Ingrosso eller Andreas Kleerup. De är alla tre medlemmar.

Inom kort kommer jag att avslöja fler medlemmar, och vad de sysslar med för att tysta sina kritiker.

admin
Researchgruppen, socialdemokratiska partiet är ingen long shot. De har lite mer muskler än en lavemangssex-grupp på fejjan kan man tänka.
Citera
2019-06-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkwingdDuck
om a12 får bestämma internetkörkort med särskild utbildning

https://imgur.com/iGwcLao
Har han någon personlig vendetta med nämnda ISP? Oavsett det så kan han ju välja att flytta till exempelvis Kina. Det är dit han verkar vilja komma med sin insats.
Citera
2019-06-05, 23:31
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Är Aschberg med?
Han jobbar stenhårt för att det fria ordet inte skall vara fritt.
Han har medel till sådana här otäckheter också då farfar Obadias Tsarguld aldrig sinar när Stasiliknande verksamheter som Expo o dyl skall finansieras.
S och deras sveavägens elit tänkte jag först, sen har jag för mig att politiska ungdomsförbund (tror jag) som prata om att infiltrera Flashback... Expo kändes också rätt och Aschberg...

Men ju mer man läser in sig på tråden så förstår man att det finns fler som ogillar fria forum där man kan diskutera lite mer seriöst och djupt och anonymt. För det är väl inte alltid folk vill diskutera intressanta frågor helt öppet som här,det gör ju att Flashback är speciellt och bör skyddas för oss medlemmar.
skall bli intressant att följa tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av zerblatt67
Och nu hämtar jag en hink popcorn och ett 6-pack bira!
Lär bli lång natt...
Men lite så blir det, fast jag kör med peppar salami till ölen.
Citera
2019-06-05, 23:36
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Att det finns hatare på Flashback måste vara årets stora nyhet!
Citera
2019-06-05, 23:38
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Kära läsare, ni som inte är medlemmar men läser här, det är till er jag vill säga i ärlighetens namn vad som är rätt och vad som är fel i den här striden. Du ska få välja själv vilken sida du kommer stå efter jag uttalat.

Vi har en grupp som kallar sig för SIG, en av gruppmedlemmens mejl blev hackad av medlemmar här på flashback, allt som fanns i mejlet la man ut här, så varenda person som besökte flashback kunde läsa det. Nu frågar jag dig kära gäst som läser här, om ditt mejl hackas och läggs ut här, är det fria ordet eller som admin kallar; yttrandefrihet på riktigt? Vem har gjort fel, dom som hackat, har gjort fel, den som låter sånt material postas har gjort ännu större fel, och den personens nick heter admin här. Kära gäster som läser här, nu kan ni själva göra en bedöming.

Admin påstår att SIG gruppen har hotat journalister och Google- anställda, admin pratar alltid i plural när det gäller andra, hans fiender. Har vi någon polisanmälan på det admin, någont åtal som väckts? Eller så tror admin att vi lever i något land som Mexiko där man inte vågar anmäla en vanlig person? Här i Sverige anmäler vi MC- gäng för utpressning om det behövs men du admin lever säkert i Colombia är då förstår jag dig!
Jag fortsätter om hotet mot journalister, jag vill att ni ska minnas att det samordnades hot från flashback mot Aftonbladets VD Jan Helin när man hemsökte honom. Det var inte den omtalade personen som admin skyller på. Admin kunde stoppat den tråden men lät det gå. Kanske i yttrandefrihetens namn? Men jag är en av dom som inte delar den yttrandefriheten.

Admin har kommit in material, skärmdumpar på vad någon har skrivit om Google, och att man bör införa internetkörkort och skit, jag är förvånad, jävligt förvånad, för jag kan länka här miljoner gånger värre saker som tas upp på flashback, som skrivs på flashback. Jag kan fortsätta skriva hela natten med dåliga saker flashback står för men det ska jag inte nu, jag tycker att ni bör gå in och läsa även på siten som admin har förbjudit att länka till så det inte blir bara ensidig information från admins sida.

Och det här bjuder jag på,

(FB) Förslag på personer som bör bannlysas

Läs svaren också, medlemmarnas reaktion!

Men det stämmer ju att A12/SIG vill sänka Flashback. Huruvida det är omoraliskt att hänga ut någon, eller om det ska vara olagligt att göra det är en fråga som kan diskuteras. Det är förtal att hänga ut folk utan bevis, det kan t.o.m. vara förtal att hänga ut folk trots att man har bevis.

Om du anser att Flashback har gjort något olagligt, har du då polisanmält ägarna och enskilda medlemmar? Om inte, varför?

Om vi tar Helin och media som exempel, så har ju dagspressen i Sverige i decennier hängt ut nazister enbart pga av deras åsikter. Rubrikerna har varit många genom åren. Jag har för mig att det började på 90-talet. Argumentationen från media då, var att uthängningarna hade ett allmänintresse och att nazisterna inte skulle kunna gömma sig, utan "tvingas" stå offentligt för sina åsikter. De förlorade jobb mm. Rätt eller fel? Dock uppenbarligen inte olagligt.

Ibland kör media också listor på de mest eftersökta brottslingarna. Ibland kör de även repotage typ "så lever de idag" där de spårar upp brottslingar och berättar vilka som bytt namn och flyttat utomlands osv. Rätt eller fel? Inte olagligt i alla fall.

Problemet i dag i Sverige i det ruttna samhälle vi lever i, är att brottslingar inte får straff som allmänheten uppfattar som kännbara. Dessutom är det för lätt att fuska och begå brott. Polisen och rättsväsendet måste underkasta sig "demokratiska" liberala spelregler, och därför går även alltför många brottslingar fria. Så upplever många svenskar det. I ett sådant samhälle frodas känslor hos folk att ta ut hämnd på annat sätt i stället.

Om Hagamannen och HIV-mannen hade blivit avrättade för de grova brott de begick, vilket jag kan tycka hade varit rimligt, så hade inget behov funnits att förfölja dem. Om skelettkvinnan blivit tvångssteriliserad och permanent intagen på sluten vårdavdelning så hade litet eller inget behov funnits att diskutera henne.

Uthängningarna av Avpixlats skribenter och Flashbacks medlemmar skedde ju med hjälp av okonventionella metoder. A12/SIG försöker sänka Flashback och admin svarar med samma mynt mot dem. Vad är problemet?
Senast redigerad av BeatriceCenci 2019-06-05 kl. 23:43.
Citera
2019-06-05, 23:49
Medlem
Jag behöver inte ens läsa den här tråden för att jag ska förstå det skarpa läget.
Det finns enorma krafter som verkar för att flashback ska stängas ner i sin nuvarande form.
Bara en sån simpel sak som att aktuella ämnen idag på riktigt konkurrerar med samtliga större mediers löpsedlar.

Lägg till det faktum att anonymiteten i ett hårt Pk psykiskt krig mot åsiktsfrihet och yttrandefrihet inte direkt gynnas av flashback.

Klart att det finns människor och starka krafter som verkar för att flashback ska stängas ner.
Citera
2019-06-06, 00:09
Bannlyst
Detta har dom ju försökt med i evigheter, stänga flashback är ju vänsterns våta dröm. Varför skulle de lyckas denna gång?
Citera
2019-06-06, 00:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Att det finns hatare på Flashback måste vara årets stora nyhet!

Verkligen. Det finns högerhatare, SD-hatare, polishatare, moderathatare, svenskhatare och pedofilhatare. Det finns mången hatare. Men enbart en typ av hatare tycker denna hatgrupp är jobbigt.
Citera
2019-06-06, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Kära läsare, ni som inte är medlemmar men läser här, det är till er jag vill säga i ärlighetens namn vad som är rätt och vad som är fel i den här striden. Du ska få välja själv vilken sida du kommer stå efter jag uttalat.

Vi har en grupp som kallar sig för SIG, en av gruppmedlemmens mejl blev hackad av medlemmar här på flashback, allt som fanns i mejlet la man ut här, så varenda person som besökte flashback kunde läsa det. Nu frågar jag dig kära gäst som läser här, om ditt mejl hackas och läggs ut här, är det fria ordet eller som admin kallar; yttrandefrihet på riktigt? Vem har gjort fel, dom som hackat, har gjort fel, den som låter sånt material postas har gjort ännu större fel, och den personens nick heter admin här. Kära gäster som läser här, nu kan ni själva göra en bedöming.

Admin påstår att SIG gruppen har hotat journalister och Google- anställda, admin pratar alltid i plural när det gäller andra, hans fiender. Har vi någon polisanmälan på det admin, någont åtal som väckts? Eller så tror admin att vi lever i något land som Mexiko där man inte vågar anmäla en vanlig person? Här i Sverige anmäler vi MC- gäng för utpressning om det behövs men du admin lever säkert i Colombia är då förstår jag dig!
Jag fortsätter om hotet mot journalister, jag vill att ni ska minnas att det samordnades hot från flashback mot Aftonbladets VD Jan Helin när man hemsökte honom. Det var inte den omtalade personen som admin skyller på. Admin kunde stoppat den tråden men lät det gå. Kanske i yttrandefrihetens namn? Men jag är en av dom som inte delar den yttrandefriheten.

Admin har kommit in material, skärmdumpar på vad någon har skrivit om Google, och att man bör införa internetkörkort och skit, jag är förvånad, jävligt förvånad, för jag kan länka här miljoner gånger värre saker som tas upp på flashback, som skrivs på flashback. Jag kan fortsätta skriva hela natten med dåliga saker flashback står för men det ska jag inte nu, jag tycker att ni bör gå in och läsa även på siten som admin har förbjudit att länka till så det inte blir bara ensidig information från admins sida.

Och det här bjuder jag på,

(FB) Förslag på personer som bör bannlysas

Läs svaren också, medlemmarnas reaktion!

Det var ett fascinerande pladder!

Tre enkla frågor till dig som förefaller initierad i frågan:

1) Anser du att det begåtts brott mot Flashbacks regler i något avseende, som inte beivrats?

2) Anser du att det begåtts brott mot svensk lag, som borde beivras?

3) Vilka belägg har du för det du påstår, exempelvis angående hackning och besök hos Jan Helin?

Allmänt känslopjunk tillför knappast tråden något av värde.
Citera
2019-06-06, 00:31
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Jag blev uppmärksammad på den här gruppen för något år sedan då en väninna till mig blev felaktigt uthängd på deras hemsida som kvinnlig modd här på Flashback. Det skapade en del problem för henne då ryktet spreds.

De var extremt stolta över sin research som lett till det här "avslöjandet". Ett avslöjande som alltså var helt falskt. Det visade sig senare att det inte alls byggde på ngt misstag utan var en ren vendetta från en medlem i den här gruppen som hyser personligt agg till min väninna.

Men frågan är om inte det bästa är att tiga ihjäl de här tokarna och rättshaveristerna. De här trådarna på Flashback ger dom bara den uppmärksamhet de suktar efter.
Citera
2019-06-06, 00:34
Medlem
DarkwingdDucks avatar
tuffingen kentastrof
https://imgur.com/pNIMb0j

linnar carlsson falskt konto
https://imgur.com/D5BrLSy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto