Citat:
Ursprungligen postat av
fritt
Kära läsare, ni som inte är medlemmar men läser här, det är till er jag vill säga i ärlighetens namn vad som är rätt och vad som är fel i den här striden. Du ska få välja själv vilken sida du kommer stå efter jag uttalat.
Vi har en grupp som kallar sig för SIG, en av gruppmedlemmens mejl blev hackad av medlemmar här på flashback, allt som fanns i mejlet la man ut här, så varenda person som besökte flashback kunde läsa det. Nu frågar jag dig kära gäst som läser här, om ditt mejl hackas och läggs ut här, är det fria ordet eller som admin kallar; yttrandefrihet på riktigt? Vem har gjort fel, dom som hackat, har gjort fel, den som låter sånt material postas har gjort ännu större fel, och den personens nick heter admin här. Kära gäster som läser här, nu kan ni själva göra en bedöming.
Admin påstår att SIG gruppen har hotat journalister och Google- anställda, admin pratar alltid i plural när det gäller andra, hans fiender. Har vi någon polisanmälan på det admin, någont åtal som väckts? Eller så tror admin att vi lever i något land som Mexiko där man inte vågar anmäla en vanlig person? Här i Sverige anmäler vi MC- gäng för utpressning om det behövs men du admin lever säkert i Colombia är då förstår jag dig!
Jag fortsätter om hotet mot journalister, jag vill att ni ska minnas att det samordnades hot från flashback mot Aftonbladets VD Jan Helin när man hemsökte honom. Det var inte den omtalade personen som admin skyller på. Admin kunde stoppat den tråden men lät det gå. Kanske i yttrandefrihetens namn? Men jag är en av dom som inte delar den yttrandefriheten.
Admin har kommit in material, skärmdumpar på vad någon har skrivit om Google, och att man bör införa internetkörkort och skit, jag är förvånad, jävligt förvånad, för jag kan länka här miljoner gånger värre saker som tas upp på flashback, som skrivs på flashback. Jag kan fortsätta skriva hela natten med dåliga saker flashback står för men det ska jag inte nu, jag tycker att ni bör gå in och läsa även på siten som admin har förbjudit att länka till så det inte blir bara ensidig information från admins sida.
Och det här bjuder jag på,
(FB) Förslag på personer som bör bannlysas
Läs svaren också, medlemmarnas reaktion!
Men det stämmer ju att A12/SIG vill sänka Flashback. Huruvida det är omoraliskt att hänga ut någon, eller om det ska vara olagligt att göra det är en fråga som kan diskuteras. Det är förtal att hänga ut folk utan bevis, det kan t.o.m. vara förtal att hänga ut folk trots att man har bevis.
Om du anser att Flashback har gjort något olagligt, har du då polisanmält ägarna och enskilda medlemmar? Om inte, varför?
Om vi tar Helin och media som exempel, så har ju dagspressen i Sverige i decennier hängt ut nazister enbart pga av deras åsikter. Rubrikerna har varit många genom åren. Jag har för mig att det började på 90-talet. Argumentationen från media då, var att uthängningarna hade ett allmänintresse och att nazisterna inte skulle kunna gömma sig, utan "tvingas" stå offentligt för sina åsikter. De förlorade jobb mm. Rätt eller fel? Dock uppenbarligen inte olagligt.
Ibland kör media också listor på de mest eftersökta brottslingarna. Ibland kör de även repotage typ "så lever de idag" där de spårar upp brottslingar och berättar vilka som bytt namn och flyttat utomlands osv. Rätt eller fel? Inte olagligt i alla fall.
Problemet i dag i Sverige i det ruttna samhälle vi lever i, är att brottslingar inte får straff som allmänheten uppfattar som kännbara. Dessutom är det för lätt att fuska och begå brott. Polisen och rättsväsendet måste underkasta sig "demokratiska" liberala spelregler, och därför går även alltför många brottslingar fria. Så upplever många svenskar det. I ett sådant samhälle frodas känslor hos folk att ta ut hämnd på annat sätt i stället.
Om Hagamannen och HIV-mannen hade blivit avrättade för de grova brott de begick, vilket jag kan tycka hade varit rimligt, så hade inget behov funnits att förfölja dem. Om skelettkvinnan blivit tvångssteriliserad och permanent intagen på sluten vårdavdelning så hade litet eller inget behov funnits att diskutera henne.
Uthängningarna av Avpixlats skribenter och Flashbacks medlemmar skedde ju med hjälp av okonventionella metoder. A12/SIG försöker sänka Flashback och admin svarar med samma mynt mot dem. Vad är problemet?