2019-06-05, 14:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Bara byfånarna applåderar dina nagelteknologer, medan de som betyder något applåderar Greta Thunberg.

Låt gå för att jag är en charlatan som ingen lyssnar till.
Du tänker som efter ” talet” på klimatmötet där det dieseluppvärmda tältet var nära nog tomt.
2019-06-05, 14:26
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du tänker som efter ” talet” på klimatmötet där det dieseluppvärmda tältet var nära nog tomt.
Greta verkar vara totalt humorbefriad. Har hon någonsin sagt något roligt, mer än de inrepeterade klyschorna?
Hon vill bara att vi ska gå omkring i våra yllekoftor och lida, skämmas och frysa.
Ett lyckat skämt kanske släpper ut för mycket koldioxid när åhörarna skrattar, det släpps väl även ut lite metan då.
Senast redigerad av Rimbert 2019-06-05 kl. 14:35.
2019-06-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Går den där och ladda ned på nåt sätt, har inte tillgång till och streama men skulle vilja visa lite material för barnen och ungdomarna i byn jag är.
Fanns en del andra schyssta länkar i kommentarsfältet med.
Jag är dålig på sånt, men förr kunde man ladda speciella program för att ladda ner. Men jag tvivlar.
2019-06-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Greta verkar vara totalt humorbefriad. Har hon någonsin sagt något roligt?
Hon vill bara att vi ska gå omkring i våra yllekoftor och frysa.
Ett lyckat skämt kanske släpper ut för mycket koldioxid när åhörarna skrattar, det släpps väl även ut lite metan då.
Vi ska väl ha likadana mössor som Greta har också. Känner på mig att mösstillverkarna redan har funnit sin nisch. Till hösten finns det nog Greta mössor i varenda affär. Sanna mina ord.
2019-06-05, 14:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det vore höjden av ironi om Greta Goebbels tog det absolut skitigaste transportmedlet som stod att uppbringa.
Du glömde nämna Ingemar.
Börjar du tappa stinget, tjacket slut?

Citat:
Taking any mode of transport arranged for our use, we become part of the reason why the journey takes place – avoiding flying on passenger airplanes both directly reduces our carbon footprint and removes ourselves from the market that justifies the flight existing at all. Your share of the carbon footprint of a passenger airplane is therefore the total carbon it emits divided by the number of passengers on it. Conversely, travelling on a journey that would happen with or without passengers – taking a cargo ship across the ocean or hitching a lift in the free space in someone’s car – we are responsible only for the extra weight we add to the journey. Our proportion of the total carbon emitted is equal to our proportion of the total weight of the vehicle we are on, likely to be a much smaller value.

https://enca.org.uk/blog/2013/01/01/carbon-emissions-flying-hitch-hiking-and-cargo-ships-the-facts/
Senast redigerad av Giant Squid 2019-06-05 kl. 14:39.
2019-06-05, 14:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Du glömde nämna Ingemar.
Börjar du tappa stinget, tjacket slut?

https://enca.org.uk/blog/2013/01/01/carbon-emissions-flying-hitch-hiking-and-cargo-ships-the-facts/QUOTE]
Taking any mode of transport arranged for our use, we become part of the reason why the journey takes place – avoiding flying on passenger airplanes both directly reduces our carbon footprint and removes ourselves from the market that justifies the flight existing at all. Your share of the carbon footprint of a passenger airplane is therefore the total carbon it emits divided by the number of passengers on it. Conversely, travelling on a journey that would happen with or without passengers – taking a cargo ship across the ocean or hitching a lift in the free space in someone’s car – we are responsible only for the extra weight we add to the journey. Our proportion of the total carbon emitted is equal to our proportion of the total weight of the vehicle we are on, likely to be a much smaller value.
[/quote]

Går inte flygen oavsett om Greta Goebbels är bland passagerna?
Flyget släpper ut väsentligt mindre än fartygstrafiken.

Hur lågbegåvade är du och din idol Greta Goebbels på en skala.
2019-06-05, 14:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Har Greta bestämt sig för hur hon ska ta sig till USA? Blir det segelbåt?
2019-06-05, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har Greta bestämt sig för hur hon ska ta sig till USA? Blir det segelbåt?

Oavsett hur den resan kommer att te sig kan vi väl konstatera att denna gigant lever som hon lär?
2019-06-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vi ska väl ha likadana mössor som Greta har också. Känner på mig att mösstillverkarna redan har funnit sin nisch. Till hösten finns det nog Greta mössor i varenda affär. Sanna mina ord.
Får se om HM hakar på också. Dom borde redan nu ansöka om ensamrätt på försäljningen av Greta mössor. Då kommer aktien att stiga med 10 kronor. Sanna mina ord. Jag skrev ju för några dagar sedan innan det blev offentligt i media att Greta skulle bli filmstjärna. Fick rätt den gången iallafall fast jag ingenting visste vid den tidpunkten.
2019-06-05, 15:23
Medlem
belfs avatar
Citat:
– taking a cargo ship across the ocean or hitching a lift in the free space in someone’s car – we are responsible only for the extra weight we add to the journey.

Jaha, det var ju hyckleri utan dess like. Det går bra att åka med ANDRAS fossilfordon. Då kan hon ju lika gärna åka kollektivt med flyg, välja en avgång som inte är full och göra flygresan mer effektiv.
Vilken hjälte.. lol.
2019-06-05, 15:31
Medlem
Citat:
Går den där och ladda ned på nåt sätt, har inte tillgång till och streama men skulle vilja visa lite material för barnen och ungdomarna i byn jag är.
Fanns en del andra schyssta länkar i kommentarsfältet med.

Googla youtube download plugin. Här har du en annan schysst film från samma bolag: https://www.youtube.com/watch?v=NcLlbvHRMAE

Agendasättarna har väl sannolikt räknat med att inte alla tonårstjejer kommer att bli heliga birgittor för klimatets skull och att det därför är nödvändigt att de som inte väljer Gretas väg erbjuds "coola förebilder": https://www.instagram.com/p/Bu_QQ0THvSq/
Senast redigerad av oshin.cantwell 2019-06-05 kl. 15:33.
2019-06-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Googla youtube download plugin. Här har du en annan schysst film från samma bolag: https://www.youtube.com/watch?v=NcLlbvHRMAE

Agendasättarna har väl sannolikt räknat med att inte alla tonårstjejer kommer att bli heliga birgittor för klimatets skull och att det därför är nödvändigt att de som inte väljer Gretas väg erbjuds "coola förebilder": https://www.instagram.com/p/Bu_QQ0THvSq/
Touche 😂👍

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in