Citat:
Ursprungligen postat av
fonzen
Lägger polisen krut på sånt idag? Säkert bara i norrland

Tyvärr är det så. Det måste ju va det med olyckstalen under 2018 som spökar. Dom tar ju alltid det som ursäkt för att få ta lite resurser från andra ställen till att terrorisera bilister.
Dom har varit extrema fittor under nu under våren. Det är t o m så jag varit lite skraj för att vara ute och undvikit att köra så mycket under våren. Jag har väldigt dålig ekonomi för tillfället - så en böter skulle kännas rejält bara det (förutom risken att bli av med körkortet).
Köra lagligt ser jag inte ens som ett alternativ. Bättre åka gratis med kollektivtrafiken (jag brukar alltid planka) och spara lite pengar istället, då. Hela nöjet mad bil försvinner liksom ifall man ska köra så långsamt.
Här kan man följa dom hur dom håller på i Stockholmsområdet (kolla där innan man ska ut, minskar ju i alla fall risken rejält):
https://www.facebook.com/groups/278930805477311/
Antar det ser liknande ut i andra delar av landet - särskilt i storstadsområdena (t ex Göteborg). Linköping-Nyköping är också ett riktigt snuthål (en jag följer på YouTube, torskade där nyligen). Om man kan så är det också bra att undvika att köra vardagar mellan kanske 8-20 - för det är då dom är mest ute. Bra också att ta småvägar framför motorvägarna, om man har möjligheten. Motorvägarna verkar ha blivit lite av en favorit för civilarna.
Förhoppningsvis blir det lite bättre sen - brukar ju gå i vågor sånt här