Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Hälsa din hippiekompis att han har helt fel.
Det enda som gäller för att hålla sig ung är hård träning och kött. Riktigt hård träning. Inte ofta dock men högintensitetsträning. Det gäller både kondis och styrka. Det är det enda som egentligen betyder nåt, ökar testosteron, IGF-1, tillväxthormon och diverse andra hormoner.
Det finns ingen anledning för någon människa att träna lugnt. Man måste upp i hög puls för att det ska ge effekt. Detta finns det otalet studier och forskning på.
Kött i mängder är också bra om man vill hålla sig ung och hälsosam. Fett från djur och kött. i massor. Helst utan grönsaker och frukt. Veganer däremot åldras fort och blir tillslut psykiskt sjuka. Jag skojar inte.
Andningen sköter sig själv. Kan man inte andas dör man. Den som tror att man måste lära sig andas ”rätt” är lurad. Ännu mer lurad om man tror andningen påverkar organens kapacitet eller sätt att fungera.
Det är nog aldrig bra att översta och fasta är också bra för att hålla sig ung. Skippa frukost så har du det.
Håller med! Äter själv 1 kg fettrikt kött om dagen ungefär och min kropp har aldrig mått bättre. Min hy är mycket fräschare, har förlorat allt överflödigt fett, ser vältränad ut hela tiden utan att behöva träna speciellt ofta, har ett jämnt blodsocker hela dagen alltså inga toppar och dalar. Listan kan göra lång. Köttätande har även räddat mig från kronisk värk och magbesvär.
Jag äter däremot grönsaker till mina måltider, inga stora mängder med det jag tål och kan hantera. Mår bra av det, har experimenterat i 2 år ungefär. Vissa människor mår bättre helt utan grönsaker så det är nog individuellt vad man tål. Däremot är kött något alla bör äta, det är vår huvudföda i naturen och har alltid varit det.
Socker är människans största fiende idag. På 1700 talet åt man 0.4kg sockerarter per år per person. På 1800 talet ökade det till 4kg om året och nu på 2000 talet äter en person ca 50kg om året!! Det är galet. Vi är inte anpassade för att hantera alla kolhydrater. Idag är 5% av Sveriges befolkning diabetiker! En sjukdom som var sällsynt bara för några hundra år sen. Vi får även massvis med cancer som man vet livnär sig på socker! Vi är överviktiga och sjukdomar idag har blivit normaliserade, det är en pandemi.
Genom att äta det vår kropp mår bäst av, kött, hålls kroppen yngre och friskare. I många grönsaker och baljväxter finns lektiner som förgiftar en om man inte har ett skydd mot lektinerna. Kött innehåller inte någon antinutrient som växter gör och stressar därför inte kroppen då vi bryter ner och tar upp köttets näring bäst av alla livsmedel.
Hoppas fler får upp ögonen för detta.