2019-06-04, 15:00
Medlem
Fris avatar
Måste vara spännande att aktivera sig i Sverigedemokraterna. Som att få vara med i TV:s Expedition Robinson! Alltså att få vara en del av Gud. Allt handlar om att mobba ut andra genom att utåt uppträda så odugligt och harmlöst som möjligt, och att under bordet konspirera mot andra genom att hugga dem i ryggen. Jättekul för egotrippade att leka med.
Citera
2019-06-04, 16:57
Medlem
Avlanss avatar
(FB) SD STOCKHOLM: fyra kommunfullmäktigeledamöter utesluts

Joakim Hedelin utesluts ur SD
Citera
2019-06-04, 20:48
Medlem
Nordelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Måste vara spännande att aktivera sig i Sverigedemokraterna. Som att få vara med i TV:s Expedition Robinson! Alltså att få vara en del av Gud. Allt handlar om att mobba ut andra genom att utåt uppträda så odugligt och harmlöst som möjligt, och att under bordet konspirera mot andra genom att hugga dem i ryggen. Jättekul för egotrippade att leka med.
Lite så är det nog många gånger med politik. Brukar jämföra med goa gamla Hem till Midgård.

Är nog - imho - ganska mycket en konsekvens av folkrörelsemodellen som finns i alla partier. Den är inte gjord för de behov som finns idag. Skulle förstås vara mycket smidigare om partier bara bestämde det mesta centralt och slapp ägna otaliga timmar åt en massa intriger och lokala tjafsare och sånt.

(impopulär åsikt.. jag vet.. )
Citera
2019-06-04, 21:14
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordelf
Lite så är det nog många gånger med politik. Brukar jämföra med goa gamla Hem till Midgård.
Nej, så är det i en lekstuga som bedriver intern mobbing. Politik är nånting helt annat. Se t.ex. USA, som har en författning.

Citat:
Är nog - imho - ganska mycket en konsekvens av folkrörelsemodellen som finns i alla partier.
Så är det nog, och detta är det som blir kvar utan folk, och utan rörelse.

Citat:
Den är inte gjord för de behov som finns idag. Skulle förstås vara mycket smidigare om partier bara bestämde det mesta centralt och slapp ägna otaliga timmar åt en massa intriger och lokala tjafsare och sånt.
Det är ju det SD är, ett totalitärt parti centralstyrt av Jimmie EUkesson personligen (möjligen i hemlighet på utomståendes uppdrag som det verkar). Och inget parti utesluter så många av sina egna, har så många skvallerskandaler på lekisnivå, uträttar så lite och bildar så lite opinion som just rekordhållaren SD. Lösningen är att det inte existerar några partier och därmed inga partiledare, utan att folk istället röstar på individuella lagstiftare. Som i USA. Partier är en parasiterande korrumperande mellanhand mellan folket och de som folket röstar på. Ett parti fyller ingen som helst demokratisk eller på annat sätt användbar funktion överhuvudtaget.

Vad heter partiledarna för Republican Party respektive Democratic Party? Någon som hört talas om dem?
Senast redigerad av Fri 2019-06-04 kl. 21:18.
Citera
2019-06-04, 22:04
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordelf

Är nog - imho - ganska mycket en konsekvens av folkrörelsemodellen som finns i alla partier. Den är inte gjord för de behov som finns idag. Skulle förstås vara mycket smidigare om partier bara bestämde det mesta centralt och slapp ägna otaliga timmar åt en massa intriger och lokala tjafsare och sånt.

(impopulär åsikt.. jag vet.. )

Ja, det enklaste är förstås om man avskaffar demokrati helt och bara har experter som bestämmer allt centralt. Då skulle man slippa ägna månader åt en massa intriger inför val och olika tjafsare som kommer med invändningar och sånt.

Citera
2019-06-04, 22:13
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Ja, det enklaste är förstås om man avskaffar demokrati helt och bara har experter som bestämmer allt centralt.
Rationalitet kräver värderingar och värderingar är subjektivt individuella. Alltså är bara var och en expert på värderingen om vad som är rätt och fel. Rationalitet kan alltså omöjligen centraliseras eftersom det nödvändigtvis är subjektivt individuellt att avgöra vad som borde göras härnäst.
Citera
2019-06-04, 22:28
Medlem
Sedan valet i september tills dags dato... Lite drygt 8 månader tog det för SD att gå från 8 till 3 ledarmöten i Stockholm Stad.

För alla som röstat på SD i kommunalvalet i Stockholm måste det kännas ganska nedslående. Deras röster var i princip bortkastade pga internt käbbel.

Inga av de uteslutna är nu hållna av SDs kommunikationsplan.

Det lär blir en intressant period framöver.
Citera
2019-06-04, 22:48
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Rationalitet kräver värderingar och värderingar är subjektivt individuella. Alltså är bara var och en expert på värderingen om vad som är rätt och fel. Rationalitet kan alltså omöjligen centraliseras eftersom det nödvändigtvis är subjektivt individuellt att avgöra vad som borde göras härnäst.

Jag var förstås sarkastisk i mitt svar.
Citera
2019-06-04, 22:58
Medlem
Fris avatar
Citat:
Jag var förstås sarkastisk i mitt svar.
Svårt att avgöra på Flashback
Citera
2019-06-05, 11:29
Medlem
Nordelfs avatar
Citat:
Ja, det enklaste är förstås om man avskaffar demokrati helt och bara har experter som bestämmer allt centralt. Då skulle man slippa ägna månader åt en massa intriger inför val och olika tjafsare som kommer med invändningar och sånt.

Ja det skulle man väl kunna tänka sig va? Nästa Landsdagarna - kunde man inte skjuta in i programmet nånstans att pausa debatten för att köra in en Mercedes på scenen som alla skramlat ihop som present till Jimmie? Tänk vilken jävla syn det skulle vara.

Nämen seriöst... det är jättebra med öppna och fria diskussioner... bland folk som kan ta ansvar för eventuella konsekvenser sen också. Har för min del ingenting emot att göra som nån som tar ansvar säger även om jag tycker att hen har fel. Men det är ju inte vad de här ständiga källorna till underhållning åt flashback handlar om. Är ju folk som mest tänker på sig själva och sin egen bigotta narcissism snarare än på partiet. Jag menar hur länge har vissa som blivit ratade hållit på och försökt förstöra för SD Stockholm stad nu? Fyra år?

Om man nu tycker att SD har nåt viktigt att tillföra Sverige. Så känns ju på riktigt synd att det ska tas en massa kraft åt småpåverier och intriger och folk som bara tänker på sig själva - som inte bidrar med nånting. Bara för att det är typ "kutym" att en rörelse ska se ut sådär i konsensus-Sverige. Så man kunde ju fundera på hur det där skulle kunna göras optimalt. DF är väl mycket mer åt det hållet tror jag - för att inte tala om PVV. Om det inte passar så kan man ju rösta på nån annan. Typ.
Senast redigerad av Nordelf 2019-06-05 kl. 11:31.
Citera
2019-06-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrHemlig
Är Björn Larsson afs? Hade han möten för Afs medlemmar eller SD, vad betyder det att han samkörde?

Catrin Samuelsson är fortfarande ordförande där ute, vad jag kan se på SDs hemsida. Hur backar du upp infon om att hon har gått över till afs?

Brukar inte missnöjda sverigedemokrater gå över till afs? Joakim klappar väl händerna ivrigt för att han vill vara med?

Ingen lär vara förvånad att de uteslöts ur partiet, så mycket partiskadligt de har gjort. Stod ju i tidningen förut att de gjorde någon manifestation mot SD i kommunfullmäktige.

https://www.dn.se/sthlm/avstangda-sd-politiker-deltog-pa-fullmaktige/

De har länge drivit på för AfS och de visar ju att de brydde sig inte ett dugg om SD utan valde att förstöra så mycket de kunde för att gynna AfS i Europavalet.
Citera
2019-06-05, 14:32
Medlem
Nordelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billhill
Ingen lär vara förvånad att de uteslöts ur partiet, så mycket partiskadligt de har gjort. Stod ju i tidningen förut att de gjorde någon manifestation mot SD i kommunfullmäktige.

https://www.dn.se/sthlm/avstangda-sd-politiker-deltog-pa-fullmaktige/

De har länge drivit på för AfS och de visar ju att de brydde sig inte ett dugg om SD utan valde att förstöra så mycket de kunde för att gynna AfS i Europavalet.
Ja liksom - vad trodde de skulle hända?

Tycker partiet varit extremt tålmodiga om nåt. -.-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in