Citat:
Ursprungligen postat av
Emmy.Ha
Sexualiteten har ändrats eftersom vi är mer komplexa och fler faktorer spelar in. Ålder spelar ingen roll för djur men gör det för människor. Att din mor blev gravid vid 17 och att de fortfarande är gifta ser jag inte som ett motargument till att det finns psykologiska och känslomässiga hinder för att vuxna män ska kunna vara med tonåriga tjejer på ett hälsosamt sätt. Men jag skriver delvis utifrån hur hon som skrivit artikeln verkar tänka. Jag är inte säker på att jag helt håller med. Jag träffade mitt ex när jag var 20 och han 30 och jag kände inte att skillnaden var för stor, jag kände inte att han var mer vuxen än mig. I och för sig är det inte den typen av exempel hon tar upp. Det hon verkar göra dock är att se det utifrån perspektivet om rollerna var omvända gällande kön och dömma därefter och det är jag inte säker på är rimligt (men jag är inte heller säker på att det är orimligt).
Jag tycker inte hon verkar försöka bestämma över myndigas dejting och sexualliv utan verkar ha problem med skamlösheten som vissa män jagar yngre kvinnor med och att omgivningen inte reagerar mer.
Vi är inte mer komplexa än våra förfäder för många tusen år sedan, skillnaden mot då och idag är att "normer" och "regler" har helt suddats ut och ersatts med "fri vilja" "möjligheten att välja" vilket i sin tur leder till katastrof. Förr i tiden så började ett förhållande fler gånger än inte med ansvar, man ingick i ett kontrakt och byggde upp relationen från grunden och "kärlek" byggdes upp med tiden, så var förhållanden betydligt robustare då än idag där allt som krävs är "Han/hon är för på, äsch jag swipar höger några gånger så glömmer jag han/hon"
-----
Jag argumenterar inte på ett anonymt forum för att få lite ryggdunkar, jag ser det allvarliga hotet med dagens situation och det är betydligt lättare att få unga killars uppmärksamhet med ämnen som de själva kan relatera till och min förhoppning är att göra de riktiga förbannade så de börjar agera för en förändring, som de unga männen ser om och om igen med denna tråd eller trådar likt denna så ligger problemet men även lösningen hos oss, ingen kommer att göra samhället bättre åt oss, det är upp till oss att skapa förändringar för ingen annan än männen förstår vad som måste göras.
Så, till dig som läser, min vän. Sluta upp med porren och ersätt den inte med billig och tillfällig stimulans, töm ner alkoholen och ta upp vikterna, härda er för er själva och de som kommer efter er, ni har ett ansvar gentemot era fränder och nästa generationer.