2019-06-04, 03:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trigganigga
Skambeläggning biter inte lika bra på män som på kvinnor.

Vi bör göra tvärtom föreslaget och skämma kvinnor som horar ut sig. Vi män brukade göra detta och det var inte utan god anledning.

Ahh du menar häxbränningarna, ja gött att bränna människor levande på bål. Du kommer må bra då, din mamma bränner vi först, sen eventuella systrar och döttrar eller hur?
Citera
2019-06-04, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast män över 45 är fan inte mycket att ha och spermiekvalitén är försämrad. Hur många vill egentligen skaffa barn med en 10-20 år äldre man? Han blir gammal trött och tråkig långt innan man själv börjar tackla av.

Det finns så otroligt få snygga silverrävar. Hur ska vi få män att förstå detta?

Bukmagar och manboobs fyfan, män måste ta hand om sig bättre om de ska vara något att ha längre upp i åren.

Dessutom är denna tråden bara en upprepning av Skogsvatte's TS. Börjar antifeministerna få ont om ämnen, är det mesta redan uppkräkt?

Många tjejer attraheras av män som har makt, pengar, status etc. också.
Citera
2019-06-04, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Är avel och knulla det enda centrala i ett förhållande eller? Vad har jag missat?

Många incels i tråden också som precis har lärt sig ordet ”kukkarusell”, lite gulligt. Inne på Flashback och hatar kvinnor mellan porrsessionerna. Fräscht. Ta och skjut er istället om ni är så olyckliga och arga över att kvinnorna inte kommer och knackar på dörren

Du har missat att attraktion är centralt när män och kvinnor möts? Bättre sent än aldrig, då.
Citera
2019-06-04, 09:22
Medlem
Citat:
Fast män över 45 är fan inte mycket att ha och spermiekvalitén är försämrad. Hur många vill egentligen skaffa barn med en 10-20 år äldre man? Han blir gammal trött och tråkig långt innan man själv börjar tackla av.

Det finns så otroligt få snygga silverrävar. Hur ska vi få män att förstå detta?

Bukmagar och manboobs fyfan, män måste ta hand om sig bättre om de ska vara något att ha längre upp i åren.

Dessutom är denna tråden bara en upprepning av Skogsvatte's TS. Börjar antifeministerna få ont om ämnen, är det mesta redan uppkräkt?

Oj någon blev butt-hurt. Men antar du är en av de överböivna feministerna som ingen vill ha?

Tyvärr har du även fel i kroppen. För dig är det uppenbart viktigt men du representerar inte alls kvinnor i sin helhet.

Hade du någonsin frågat en man om deras erfarenheter hade du fått en helt annan bild av verkligheten.

I verkligheten är en bra kropp en fördel, men inget mer. Kvinnor flockas runt oss äldre på andra sätt nu än när man var ung och vältränad som få.

Kvinnor generellt faller mer för pondus, ledarskap, bra ekonomi etc etc.

Inget av det är egenskaper som män generellt faller för. Inte ens god ekonomi även om det är fördelaktigt.

Så medans du kommer över den butt-hurt av sanningen seglar vi män vidare och hade aldrig någonsin bytt tillbaka till tiden man var 19år och vältränad.

Livet blir bara bättre för var år som går för oss )
Citera
2019-06-04, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
TS ja...

Lite citat ur debattinlägget värt att reagera på:

Myndiga vuxna kvinnor... alldeles för unga kan man tycka men inga barn.

How dare they??

Under 25...

En rejäl dos konstruktivism här... det är fel på männens preferenser, de bör korrigeras.

Sedan kan man fråga sig vem som var i underläge mellan Anne Nicole Smith och hennes J. Howard Marshall?
Ja hon menar att något är problematiskt med attityden när en vuxen man närmare 30 känner "righteous indignation" över att bli ratad och ifrågasatt av en grupp 19 åringar som firar en födelsedag. De sa "take a fucking hint R Kelly" och att han borde läsa av rummet och inse att de var obekväma med hans närvaro och avsikter och han kände sig mobbad och tyckte han blivit orättvist behandlad. Grejen med Moby och Natalie Portman var att han i en bok hävdar att de dejtat när hon var 18 och han kring 35, och hon hävdar att det inte dejtat utan att hon bara minns en äldre man som varit obehaglig och betett sig olämpligt mot henne när hon nyss gått ut high school. Anledningen att exemplet är med i artikeln är väl att han valde att skriva om saken i sin bok som att det var något att skryta med, inte skämmas för. Ja 18-19 räknas som myndig och vuxen ur vissa synvinklar, är det allt som betyder något? Tycker du det är ok om 35 åriga kvinnor försöker få ihop det med 18åriga killar för att de är myndiga? Skulle du inte reagera om kvinnor kring 30 försökte flörta med en grupp 19 åriga killar som försökte fira en väns födelsedag och uttryckligen sa att de var obekväma? Du skriver att man skulle kunna tro att vi lever i en sexuellt liberal tid annars, att man inte väljer vem man åtrår och älskar men att där tycks gränsen gå för vad som är acceptabelt. Ja, det ÄR där gränsen går, vill du verkligen ifrågasätta det? Biologiskt är det förståeligt om män är attraherade av tonåriga tjejer och om vi hade varit som andra djur hade det funkat men människor har utvecklats vidare och utvecklingsmässigt stämmer inte de delar som har att göra med att vara människa, känslomässigt och psykologiskt, överens med strikt könsmognad. Det ÄR mer komplicerat som det känslomässiga obehaget vittnar om.

Nyss skrev du att det inte finns några killar i 25-30 års åldern som försöker få ihop det med tonåringar eftersom det redan är så skambelagt, nu hånar du ifrågasättandet av att en man i 40 års åldern blivit tillsammans med en 16 årig tjej: "How dare they??" Vill du bestämma dig?

Just i fallet med Anna Nicole Smith skulle jag inte se henne som i något överläge. Hon var psykiskt sjuk och gick in i lägen där hon trodde hon var en 4-årigt barn. Med det inte sagt att den gamla mannen var i överläge. De var kanske båda sköra.
Citera
2019-06-04, 10:41
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Du hinner dö innan farfar.
Innan vad din idiot? Innan dig? Knappast.

Få aldrig barn annars kommer de lida i livet och du kommer få all karma på din själ. Det är inte värt så mycket lidande.
Citera
2019-06-04, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Innan vad din idiot? Innan dig? Knappast.

Få aldrig barn annars kommer de lida i livet och du kommer få all karma på din själ. Det är inte värt så mycket lidande.

Du är så arg, så känslostyrd, så lätt att provocera.
Citera
2019-06-04, 10:52
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Du är så arg, så känslostyrd, så lätt att provocera.
Det är vad du tror. Jag sitter känslokallt på andra sidan datorn och predikterar din framtid. Men missförstå mig rätt hade jag varit arg som du tror innebär det att jag brytt mig om dig. Du har helt fel. Det gör jag inte! Du har ansvar för ditt liv. Alla ansvarar för sina jävla liv. Inte jag.
Citera
2019-06-04, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Ja hon menar att något är problematiskt med attityden när en vuxen man närmare 30 känner "righteous indignation" över att bli ratad och ifrågasatt av en grupp 19 åringar som firar en födelsedag. De sa "take a fucking hint R Kelly" och att han borde läsa av rummet och inse att de var obekväma med hans närvaro och avsikter och han kände sig mobbad och tyckte han blivit orättvist behandlad. Grejen med Moby och Natalie Portman var att han i en bok hävdar att de dejtat när hon var 18 och han kring 35, och hon hävdar att det inte dejtat utan att hon bara minns en äldre man som varit obehaglig och betett sig olämpligt mot henne när hon nyss gått ut high school. Anledningen att exemplet är med i artikeln är väl att han valde att skriva om saken i sin bok som att det var något att skryta med, inte skämmas för. Ja 18-19 räknas som myndig och vuxen ur vissa synvinklar, är det allt som betyder något? Tycker du det är ok om 35 åriga kvinnor försöker få ihop det med 18åriga killar för att de är myndiga? Skulle du inte reagera om kvinnor kring 30 försökte flörta med en grupp 19 åriga killar som försökte fira en väns födelsedag och uttryckligen sa att de var obekväma? Du skriver att man skulle kunna tro att vi lever i en sexuellt liberal tid annars, att man inte väljer vem man åtrår och älskar men att där tycks gränsen gå för vad som är acceptabelt. Ja, det ÄR där gränsen går, vill du verkligen ifrågasätta det? Biologiskt är det förståeligt om män är attraherade av tonåriga tjejer och om vi hade varit som andra djur hade det funkat men människor har utvecklats vidare och utvecklingsmässigt stämmer inte de delar som har att göra med att vara människa, känslomässigt och psykologiskt, överens med strikt könsmognad. Det ÄR mer komplicerat som det känslomässiga obehaget vittnar om.

Nyss skrev du att det inte finns några killar i 25-30 års åldern som försöker få ihop det med tonåringar eftersom det redan är så skambelagt, nu hånar du ifrågasättandet av att en man i 40 års åldern blivit tillsammans med en 16 årig tjej: "How dare they??" Vill du bestämma dig?

Just i fallet med Anna Nicole Smith skulle jag inte se henne som i något överläge. Hon var psykiskt sjuk och gick in i lägen där hon trodde hon var en 4-årigt barn. Med det inte sagt att den gamla mannen var i överläge. De var kanske båda sköra.

Det där med när man är mogen har förskjutits av samhällskrav och sociala konstruktioner. Min mor var 17 när hon blev gravid, gifte sig vid 18... hon och far har varit gifta 55 år i sommar.

Knut den store gick i viking för att erövra England med sin far när han var 15 om jag minns rätt.

Sexualiteten har dock inte förändrats.

Exemplen ovan visar på omogna killar som inte förstår när de inte är välkomna.

Men vad gäller åldern tycker jag det är svårt att bestämma över myndigas dating och sexualliv. Är den äldre killen välkommen och det sker frivilligt så har jag inget att säga.

Då får vi höja myndighetsåldern för kvinnor??

Vad menar du problemet är om 40+ kvinnor har sex med unga myndiga killar?? Har du någonsin hört en kille beklaga sig? Så länge det inte är examinerande lärare, eller andra maktrelationer så har jag aldrig hört något??
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2019-06-04 kl. 12:07.
Citera
2019-06-04, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det där med när man är mogen har förskjutits av samhällskrav och sociala konstruktioner. Min mor var 17 när hon blev gravid, gifte sig vid 18... hon och far har varit gifta 55 år i sommar.

Knut den store gick i viking för att erövra England med sin far när han var 15 om jag minns rätt.

Sexualiteten har dock inte förändrats.

Exemplen ovan visar på omogna killar som inte förstår när de inte är välkomna.

Men vad gäller åldern tycker jag det är svårt att bestämma över myndigas dating och sexualliv. Är den äldre killen välkommen och det sker frivilligt så har jag inget att säga.

Då får vi höja myndighetsåldern för kvinnor??
Sexualiteten har ändrats eftersom vi är mer komplexa och fler faktorer spelar in. Ålder spelar ingen roll för djur men gör det för människor. Att din mor blev gravid vid 17 och att de fortfarande är gifta ser jag inte som ett motargument till att det finns psykologiska och känslomässiga hinder för att vuxna män ska kunna vara med tonåriga tjejer på ett hälsosamt sätt. Men jag skriver delvis utifrån hur hon som skrivit artikeln verkar tänka. Jag är inte säker på att jag helt håller med. Jag träffade mitt ex när jag var 20 och han 30 och jag kände inte att skillnaden var för stor, jag kände inte att han var mer vuxen än mig. I och för sig är det inte den typen av exempel hon tar upp. Det hon verkar göra dock är att se det utifrån perspektivet om rollerna var omvända gällande kön och dömma därefter och det är jag inte säker på är rimligt (men jag är inte heller säker på att det är orimligt).

Jag tycker inte hon verkar försöka bestämma över myndigas dejting och sexualliv utan verkar ha problem med skamlösheten som vissa män jagar yngre kvinnor med och att omgivningen inte reagerar mer.
Citera
2019-06-04, 13:00
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:

Det är lätt att skambelägga R.Kelly och Moby nu med facit i hand men hur många tonåringar tror du de har lägrat genom åren p.g.a deras status? Tro mig, jag tycker det är helt bedrövligt hur sådana här "män" får en sådan status som attraherar tonåringar.

Men det styrker bara mina lösningar på ett problem som är betydligt djupare än "Ewww han raggar på mig, han ser ut som ett peddo!"

Jag är fullständigt övertygad att valfri Svensk man i 25-35 års spannet med fötterna på jorden, karriären är på gång uppåt och han börjar planera för framtida familj hade varit en många gånger bättre man åt en tonårig tjej som ännu inte har förstörts av modernitetens dekadenser.

I en perfekt värld så har pappan till dottern alltid sista ordet och han kommer göra vad som är bäst för hans dotter ur en helt annan infallsvinkel än vad en tonåring själv kan göra, speciellt när droger och alkohol är så prevalent idag.
Citera
2019-06-04, 13:13
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Sexualiteten har ändrats eftersom vi är mer komplexa och fler faktorer spelar in. Ålder spelar ingen roll för djur men gör det för människor. Att din mor blev gravid vid 17 och att de fortfarande är gifta ser jag inte som ett motargument till att det finns psykologiska och känslomässiga hinder för att vuxna män ska kunna vara med tonåriga tjejer på ett hälsosamt sätt. Men jag skriver delvis utifrån hur hon som skrivit artikeln verkar tänka. Jag är inte säker på att jag helt håller med. Jag träffade mitt ex när jag var 20 och han 30 och jag kände inte att skillnaden var för stor, jag kände inte att han var mer vuxen än mig. I och för sig är det inte den typen av exempel hon tar upp. Det hon verkar göra dock är att se det utifrån perspektivet om rollerna var omvända gällande kön och dömma därefter och det är jag inte säker på är rimligt (men jag är inte heller säker på att det är orimligt).

Jag tycker inte hon verkar försöka bestämma över myndigas dejting och sexualliv utan verkar ha problem med skamlösheten som vissa män jagar yngre kvinnor med och att omgivningen inte reagerar mer.

Vi är inte mer komplexa än våra förfäder för många tusen år sedan, skillnaden mot då och idag är att "normer" och "regler" har helt suddats ut och ersatts med "fri vilja" "möjligheten att välja" vilket i sin tur leder till katastrof. Förr i tiden så började ett förhållande fler gånger än inte med ansvar, man ingick i ett kontrakt och byggde upp relationen från grunden och "kärlek" byggdes upp med tiden, så var förhållanden betydligt robustare då än idag där allt som krävs är "Han/hon är för på, äsch jag swipar höger några gånger så glömmer jag han/hon"

-----

Jag argumenterar inte på ett anonymt forum för att få lite ryggdunkar, jag ser det allvarliga hotet med dagens situation och det är betydligt lättare att få unga killars uppmärksamhet med ämnen som de själva kan relatera till och min förhoppning är att göra de riktiga förbannade så de börjar agera för en förändring, som de unga männen ser om och om igen med denna tråd eller trådar likt denna så ligger problemet men även lösningen hos oss, ingen kommer att göra samhället bättre åt oss, det är upp till oss att skapa förändringar för ingen annan än männen förstår vad som måste göras.

Så, till dig som läser, min vän. Sluta upp med porren och ersätt den inte med billig och tillfällig stimulans, töm ner alkoholen och ta upp vikterna, härda er för er själva och de som kommer efter er, ni har ett ansvar gentemot era fränder och nästa generationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in