Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
OK, sorry.
EDIT: Sex varningar i andra halvlek totalt sett, tre i varje lag, får ändå sägas vara väldigt mycket.
Har läst ett par sidor kommentarer från Elfsborgare på svenskafans, dvs under/efter aktuell match. Där verkar flera tycka att Ishizaki skulle haft ett solklart rött och att Cibicki borde fått två gula, och trots det är dom förbannade på domaren som tydligen tillät brutalt spel från Kalmars sida och det var dom och domaren som hade störst orsak i stöket. Typ "borde varit två röda till vardera laget om inte domaren hade varit så jäkla dålig" samt "Ishi med övertydligt rött". Skall man gå på dom kommentarerna borde det vara Ishizaki men han sägs ju det inte vara så därmed återstår bara Cibicki, som alltså fick varning för att ha kastat bort bollen efter avblåsning. Dvs kan vara detta om misstanken handlar om hård betting på att spelaren i fråga skulle få kort. Kan tilläggas att Cibicki sägs redan ha lämnat klubben mentalt och han skall ha varit under isen senaste matcherna. (han kostar tydligen för mycket för att han skall få stanna - är väl bara inlånad, som jag förstår det).
Nej, jag påstår inte att ovan är rätt och jag har inte sett en sekund av matchen själv. Jag bara sammanfattar hur jag tolkar kommentarerna från Elfsborg egna fans - före de visste något om denna tråds story.
(och nej, jag tror fortfarande inte på "matchfixning", men kanske det är ovan röj det handlar om och som man vill utreda)