2019-06-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Från 2018.. så ingen bra källa, liksom.

Här är en korrekt länk till matchfakta: https://www.svenskfotboll.se/matchfa...errar/4122623/

(som kanske inte säger ett smack om vad det handlar om, eftersom det troligen inte handlar om någon "matchfixning")

OK, sorry.

EDIT: Sex varningar i andra halvlek totalt sett, tre i varje lag, får ändå sägas vara väldigt mycket.
Senast redigerad av jenlov 2019-06-03 kl. 23:57.
Citera
2019-06-03, 23:55
Medlem
HeathSlocums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Spelade från start enligt detta:
https://www.svenskafans.com/fotboll/...lmar-ff-591896

Matchen du länkar till spelades förra året.

Det är såklart inte omöjligt att det handlar om spel på att en inbytt spelare ska få en varning. Det har hänt i Elfsborgs tre senaste.

Samtidigt kan man nog hitta det i ganska många fler fall om man börjar rota i omgångarna som spelats. Det är ju inte heller sällan så att avbytare tenderar att komma in när det råder lite mer desperation i matchen än vad det gör första kvarten..
Citera
2019-06-04, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, sorry.

EDIT: Sex varningar i andra halvlek totalt sett, tre i varje lag, får ändå sägas vara väldigt mycket.

Har läst ett par sidor kommentarer från Elfsborgare på svenskafans, dvs under/efter aktuell match. Där verkar flera tycka att Ishizaki skulle haft ett solklart rött och att Cibicki borde fått två gula, och trots det är dom förbannade på domaren som tydligen tillät brutalt spel från Kalmars sida och det var dom och domaren som hade störst orsak i stöket. Typ "borde varit två röda till vardera laget om inte domaren hade varit så jäkla dålig" samt "Ishi med övertydligt rött". Skall man gå på dom kommentarerna borde det vara Ishizaki men han sägs ju det inte vara så därmed återstår bara Cibicki, som alltså fick varning för att ha kastat bort bollen efter avblåsning. Dvs kan vara detta om misstanken handlar om hård betting på att spelaren i fråga skulle få kort. Kan tilläggas att Cibicki sägs redan ha lämnat klubben mentalt och han skall ha varit under isen senaste matcherna. (han kostar tydligen för mycket för att han skall få stanna - är väl bara inlånad, som jag förstår det).

Nej, jag påstår inte att ovan är rätt och jag har inte sett en sekund av matchen själv. Jag bara sammanfattar hur jag tolkar kommentarerna från Elfsborg egna fans - före de visste något om denna tråds story.

(och nej, jag tror fortfarande inte på "matchfixning", men kanske det är ovan röj det handlar om och som man vill utreda)
Senast redigerad av Burkgurka 2019-06-04 kl. 00:23.
Citera
2019-06-04, 03:24
Medlem
trattfans avatar
Eftersom Kalmar är involverat kan de kanske röra sig om E* Kab*r?

Han har väl lämnat klubben redan då han hade korttidskontrakt och spelade inte sista matchen ”pågrund av att man skulle låta framtidens spelare spela”.

Med tanke på hans hobbys är det väl inte helt omöjligt?
Citera
2019-06-04, 06:14
Medlem
Huvudmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Green
Jodå.

https://www.fotbollskanalen.se/video...mot-sundsvall/

Samma spelare som tidigare i matchen är väldigt nära på att göra självmål genom en osmidig brytning lyckas med det bara lite senare i matchen, åter igen ett rätt klumpigt ingripande. Kan instämma att det känns väldigt suspekt.
Oavsett vem tråden handlar om, den där backen är ju oerhört misstänksam. Vilken försvarar glider in sådär? Han bredsidar i princip in bollarna som en anfallare.
Citera
2019-06-04, 07:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeathSlocum
Vad i matchen är det som skulle kunnat påverkas på ett sådant sätt? En medioker fotbollsmatch med totalt 4 skott på mål, vilket snarare beror på oförmåga än någon spelskandal. Inga konstiga gula kort, inga straffar, ingen överdriven mängd hörnor, frisparkar eller något annat iögonfallande?

Det blir spännande att höra vad du har att berätta, vi missar ju uppenbarligen något. För om du inte tänkt göra det är det ju bara onödigt att hala ut den och prata om "säker källa" och dementera folks spekulationer.

Hade jag haft för avsikt att berätta det i tråden hade jag naturligtvis redan gjort det.

Jag har redan berättat för några som i vänlig ton kontaktat mig. Med attityden "hala ut den" kommer du aldrig få höra från det från mig.

Och jo, det är en speciell situation det handlar om. Ingen matchpåverkade, men icke desto mindre spelbar.
Citera
2019-06-04, 07:28
Medlem
HeathSlocums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Eftersom Kalmar är involverat kan de kanske röra sig om E* Kab*r?

Han har väl lämnat klubben redan då han hade korttidskontrakt och spelade inte sista matchen ”pågrund av att man skulle låta framtidens spelare spela”.

Med tanke på hans hobbys är det väl inte helt omöjligt?

Det handlar om spelare i ett motståndarlag till Kalmar. Så nej.
Citera
2019-06-04, 08:03
Medlem
Kalmar - Elfsborg, 1-1. Söndag 26 maj.

https://www.fotbollskanalen.se/allsv...-i-alla-lagen/
Citera
2019-06-04, 08:30
Medlem
Kan bekräfta att det är Pawel C*b*ck* som utreds och att det är medlemmar ur hans familj som spelat på att han skulle ta ett gult kort.

*: i.
Citera
2019-06-04, 08:41
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavernsolomon
Kan bekräfta att det är Pawel C*b*ck* som utreds och att det är medlemmar ur hans familj som spelat på att han skulle ta ett gult kort.

*: i.
Låter inte alls orimligt med tanke på hans ekonomiska problem.
Citera
2019-06-04, 08:54
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
Låter inte alls orimligt med tanke på hans ekonomiska problem.
Kan du vidareutveckla det där?
Citera
2019-06-04, 09:19
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Kan du vidareutveckla det där?
Det är väl ingen hemlighet att den gode Pawel har haft det trassligt med spelandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in