2019-06-04, 01:54
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Greta Thunberg: ”Jag ser mig inte som en ikon”
Citat:
– Jag ser mig inte som en kändis eller ikon eller något sådant... jag har egentligen inte gjort någonting, säger hon i Wired-intervjun som bland andra Yahoo News och Independent har tagit del av.
Citat:
Greta Thunberg anser att hennes kändisskap är temporärt.

– Jag kommer inte att vara så här intressant länge. Den här uppmärksamheten kommer snart att tonas ut, men jag hoppas att uppmärksamheten för rörelsen finns kvar.
Citat:
– Jag hoppas bara att den här rörelsen kommer att fortsätta och vi gör något åt klimatet – eftersom det är det enda som betyder något

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/greta-thunberg-jag-ser-mig-inte-som-en-ikon/
2019-06-04, 01:57
Medlem
Horby-kvinnans avatar
BBC: Oil and gas industry 'listening' to Greta Thunberg

https://www.bbc.com/news/uk-scotland-scotland-business-48505692
Citat:
The UK's offshore oil and gas sector "is listening" to teenage climate activist Greta Thunberg, according to a leading industry figure.

Oil and Gas UK chief executive Deirdre Michie will tell a conference climate change "is a real and present danger that we must deal with together".

She will argue the sector "can find and deliver" solutions to tackle the issue.

Miss Thunberg sparked an international youth movement after she staged a "School Strike for Climate" last year.
2019-06-04, 02:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
En 10-åring förstår ju knappast någonting så avancerat som våra klimatsystem och kan inte studera det heller. Det blir ju bara löjligt att hävda det. Malena och Svante lät dokumentärer om klimatet vara barnvakt samt lite DN på det. Det gör inte någon till expert på klimatet. Greta har snöat in på klimatet så som människor med asperger gör, all fokus på en sak och ser allting i svart och vit.
Greta tar ju inte ens upp grundproblemet med överbefolkningen och Kinas ökade utsläpp och nybyggnation av 1600 kolkraftverk.
Stopp nu, hon har läst DN artiklar och sett på TV-dokumentärer. Hon kunde se CO2 med blotta ögat och allt var det var.
Greta har dessutom gått ur särskolan som det hette tidigare.
Herregud vilket underbarn.😂
2019-06-04, 02:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
BBC: Oil and gas industry 'listening' to Greta Thunberg

https://www.bbc.com/news/uk-scotland-scotland-business-48505692
Vi tillsätter en utredning som Steffe brukar säga.
Varför har du bara inlägg om Greta?
2019-06-04, 02:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Greta Thunberg: ”Jag ser mig inte som en ikon”

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/greta-thunberg-jag-ser-mig-inte-som-en-ikon/
Är det Ingemar Rentzhogska för att nu ser vi slutet på Gretas möjligheter att leka barn? Det är dags att krama ut det sista ur Gretas barnfejkande,med Pippi långstrump-flätor.
Om ett par år är Greta vuxen och myndig, då måste vi hitta en ny nisch för Greta?
2019-06-04, 03:03
Medlem
Såg en intervju med Greta av Expressen och reportern talar med henne i ett sådant tonläge man använder när man talar till ett barn. Undrar hur det känns att bli tagen på allvar men ändå inte.
2019-06-04, 07:47
Avslutad
Det hade varit intressant att veta vad Gretas föräldrar anser om miljöförstöringen dom orsakat genom att sätta henne till världen?
2019-06-04, 07:53
Medlem
okok1s avatar
Varför åker Greta inte till Kina och Indien? Vi i väst är redan frälsta.
2019-06-04, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Och stannar där. Hon har "frälst" oss tillräckligt. Jag undrar hur länge denne dagslända kommer flyga. De brukar ju kraschlanda när folket tröttnar och det lär nog inte dröja så länge till. När skämten börjar hagla är det snart dags. Och just nu haglar det på bra mycket.
2019-06-04, 08:15
Avslutad
Greta symboliserar allt som är galet med den vänsterfeministiska miljörörelsen.

1. Gretas självgoda föräldrar har satt henne till världen i ett land i den industrialiserade civilisationen med det enorma resurs och klimatavtryck som det medför.

2. Greta är en ung kvinna och kvinnor står för 70-80% av all konsumtion på planeten jorden. Och konsumtion är indirekt resursslöseri och miljöförstöring.

3. Greta är en fertil kvinna. Kvinnor föder barn. Se 1.

4. Gretas liv som ”frälsare” är en produkt av en mediebyrå, MSM, Public Service och regimen. Det vill säga samma människor som är ansvariga för massinvandringen, konsumtionssamhället och miljöförstöringen.

Det är som släpa in satan själv i kyrkan och köra upp en mikrofon i nyllet på henne.

2019-06-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Därför att hon riskerar att bli lynchad när hon berättar att de minsann måste avstå från levnadshöjningar och förbättrad elförsörjning för att hennes existentiella ångest ska dämpas, kanske?

Då är det enklare att ge sig på stressade affärsmän som flyger mellan Umeå och Stockholm eller barnfamiljer som sparar hela året för att kunna fira jul på Kanarieöarna.
2019-06-04, 08:30
Medlem
Greta Thunberg har givit ut en bok som innehåller några av hennes tal. Eventuell vinst ska gå till välgörande ändamål och det verkar som att privatpersoner kan få en e-bok gratis.

https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/61802504_842370886130733_8635060885666136064_n.jpg ?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-arn2-2.xx&oh=1e54bfbbd933d8752578b8dc0a4827e7&oe=5D9A06 61

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in