2019-06-03, 22:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Har priserna stigit, ja eller nej?

Du är rätt oprecis i din frågeställning men priserna har genom åren stigit kraftigt ja. Men du kanske avser någon specifik tidsperiod, under 2019, sedan januari 2018 eller?
2019-06-03, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du är rätt oprecis i din frågeställning men priserna har genom åren stigit kraftigt ja. Men du kanske avser någon specifik tidsperiod, under 2019, sedan januari 2018 eller?
Jag noterar att du försöker dribbla bort korten. Byfåne.

Priserna har sjunkit jämfört med toppnotering. Det är ett faktum. Och du förnekar faktum.
2019-06-03, 22:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag noterar att du försöker dribbla bort korten. Byfåne.

Priserna har sjunkit jämfört med toppnotering. Det är ett faktum. Och du förnekar faktum.

Haha, du klarar inte av att ställa en fråga och kallar mig för byfåne. Det har för övrigt aldrig någonsin stigit sedan toppnoteringen, det är en matematisk omöjlighet så det behöver du inte fråga om oavsett om det gäller bostäder aktier eller något annat.
2019-06-03, 22:44
Avslutad
Citat:
Haha, du klarar inte av att ställa en fråga och kallar mig för byfåne. Det har för övrigt aldrig någonsin stigit sedan toppnoteringen, det behöver du inte fråga om oavsett om det gäller bostäder aktier eller något annat.
Precis, priserna har sjunkit. Så varför försöker du inbilla dig själv att priserna stigit. När du själv refererar till en källa som visar just att priserna sjunkit.
2019-06-03, 22:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Precis, priserna har sjunkit. Så varför försöker du inbilla dig själv att priserna stigit. När du själv refererar till en källa som visar just att priserna sjunkit.

Priserna har stigit också, allt beror på från vilken tidpunkt du mäter.
2019-06-03, 22:47
Avslutad
Citat:
Priserna har stigit också, allt beror på från vilken tidpunkt du mäter.
Priserna har sjunkit från senaste toppnotering. Vilket ju är relevant i sammanhanget. Jag förstår dock att du försöker cherry-picka bort det faktumet.

När verkligheten inte passar så får man snickra ihop sina egna fria fantasier, är devisen du lever utefter.
2019-06-03, 22:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Priserna har sjunkit från senaste toppnotering. Vilket ju är relevant i sammanhanget. Jag förstår dock att du försöker cherry-picka bort det faktumet.

När verkligheten inte passar så får man snickra ihop sina egna fria fantasier, är devisen du lever utefter.

Som sagt, priserna kan aldrig ha stigit från en toppnotering, det är en matematisk omöjlighet. För de allra flesta så har däremot priserna stigit kraftigt sedan de köpte och svängningar under tiden spelar mindre roll.
2019-06-03, 22:54
Avslutad
Citat:
Som sagt, priserna kan aldrig ha stigit från en toppnotering, det är en matematisk omöjlighet. För de allra flesta så har däremot priserna stigit kraftigt sedan de köpte och svängningar under tiden spelar mindre roll.
Priserna kan visst ha stigit från senaste toppnotering. Det var ju du själv som slaska in relativism.

Jag förstår ju dock att du drar fram det kortet när det passar. Men nu är det så att priserna sjunkit oavsett vad du tycker om det. Bara att acceptera läget, fakta bryr sig inte om dina känslor.
2019-06-03, 22:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Priserna kan visst ha stigit från senaste toppnotering. Det var ju du själv som slaska in relativism.

Jag förstår ju dock att du drar fram det kortet när det passar. Men nu är det ju så att priserna sjunkit oavsett vad du tycker om det. Bara att acceptera läget, fakta bryr sig inte om dina känslor.

Men är du helt dum i huvudet. Om priserna har stigit från en viss nivå så är den nivån inte längre en toppnotering.
2019-06-03, 22:58
Avslutad
Citat:
Men är du helt dum i huvudet. Om priserna har stigit från en viss nivå så är den nivån inte längre en toppnotering.
Den nivån kan vara den senaste toppnoteringen. Vilket är vad jag skrivit.

Ungefär som att den senaste äldsta levande människan i Sverige hette Alice Östlund. Men hon är dessvärre död nu. Ungefär lika död som svensk bostadsmarknad.
2019-06-03, 23:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Den nivån kan vara den senaste toppnoteringen. Vilket är vad jag skrivit.

Ungefär som att den senaste äldsta levande människan i Sverige hette Alice Östlund. Men hon är dessvärre död nu. Ungefär lika död som svensk bostadsmarknad.

Om priserna har stigit sedan dess är den senaste toppnotering nu. Det är snömos i din hjärna och det har vi märkt tidigare också när du hävdade att man endast kan konsumera sig fri från ett lån.
2019-06-03, 23:03
Avslutad
Citat:
Om priserna har stigit sedan dess är den senaste toppnotering nu. Det är snömos i din hjärna och det har vi märkt tidigare också när du hävdade att man endast kan konsumera sig fri från ett lån.
Hävdar du att priserna har stigit högre än den den senaste toppnoteringen?

Nej, det kan du ju inte hävda. Det vore att ljuga. Ungefär som att du skulle säga att Sveriges äldsta person idag är äldre än vad Alice blev. Toker

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in