2019-06-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Ja, och den intellektuella polishatar-eliten känns i stora drag som befolkningen på valfritt boende för förståndshandikappade. Självfallet har man inte knallat runt och skjutit prick på snedögda i rent jävla nöje!

Så i enlighet med dig är man polishatare alt utvecklingsstörd för att man kritiserar vissa fall av arbete de gör, eller vad är din poäng?
Citera
2019-06-03, 15:41
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Så i enlighet med dig är man polishatare för att man kritiserar vissa fall av arbete de gör, eller vad är din poäng?

Kritik ska både polisen och andra tåla, men när man börjar hitta på saker som faller på sin egen orimlighet så blir det ju lätt komiskt. Jag tror hyggligt gott om poliser, ungefär som jag tänker om dom allra flesta. Dom gjorde sannolikt så jävla gott dom kunde, och med en massa oturliga sammanträffanden så landade det i att Erik blev skjuten. Att det sen sitter idioter här i tråden och fantiserar om att poliserna är i maskopi med varandra, och att poliser i allmänhet gillar att skjuta personer med handikapp, gör ju bara att man skrattar åt det hela.
Citera
2019-06-03, 16:05
Bannlyst
Citat:
60 % av din text hela tiden är att klargöra hur dumma andra är som inte håller med dig. Hojta till när du vill ha en seriös debatt på en vuxen nivå.
Vart är länkarna om downies som går lös med vapen och sprängladdningar? Tänkte väl det.

Ja vi kan enkelt konstatera att ett besök hos optikern ligger närmast till hands för din del. Fortsätt med ditt sökande efter minderåriga i ett sexuellt syfte så kan vi som är oberoende och som inte har anknytning till detta fallet få diskutera på en normal nivå!
FÖRUNDERSÖKNINGSLEDAREN.

Du var alltså för korkad för att begripa det jag länkade till, och för lat för att leta lite i tråden, trots att jag hjälpte dig

(FB) Stockholm, Vasastan: Eric Torell med Downs syndrom ihjälskjuten av polis (2018-08-02)

https://www.theguardian.com/world/2008/feb/02/iraq.international1

Sen kan du ju visa dina vetenskapliga rön att mongoloider aldrig begår brott eller kan vara våldsamma?

Eller....?

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/cornelius-stalldes-infor-ratta-for-grov-misshandel-trots-att-han-ar-pa-en-trearings-niva

Citat:
Efter ett kraftigt utbrott polisanmäldes han av personal och ställdes inför rätta – misstänkt för grov misshandel
.

Vad vi kan konstatera ang mig är att jag har normal syn, dock med vissa mänskliga begränsningar( som dock är små jämfört med dina intellektuella dito) som gör att man då kan se saker som man inledningsvis uppfattar som något annat. Så enkelt är det med den saken.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-06-03 kl. 16:12.
Citera
2019-06-03, 16:07
Bannlyst
Citat:
Så i enlighet med dig är man polishatare alt utvecklingsstörd för att man kritiserar vissa fall av arbete de gör, eller vad är din poäng?

Nej, men man är lite dum i huvudet när man kommer med vissa argument.

Så som att polis inte skall få försvara sig mot folk som har vissa diagnoser...

Eller att man är " pedofil" för att man skrivit i trådar om dom, i allra högsta grad heterosexuella kontaktar, man haft med ICKE minderåriga tjejer
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-06-03 kl. 16:17.
Citera
2019-06-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej, men man är lite dum i huvudet när man kommer med vissa argument.

Så som att polis inte skall få försvara sig mot folk som har vissa diagnoser...

Eller att man är " pedofil" för att man skrivit i trådar om dom, i allra högsta grad heterosexuella kontaktar, man haft med ICKE minderåriga tjejer

Har ej hävdat att poliser ska få försvara sig mot folk med diagnoser, det är ditt eget hitte på. Skriver om detta specifika fallet, där jag tror dödlig utgång kunde undvikits. Tror vi kortar av här och konstaterar att just i detta fall tänker vi olika. Och för framtiden, istället för att kränka andra oliksinnade så kan du höja nivån en aning.
Citera
2019-06-03, 17:15
Medlem
Citat:
Har ej hävdat att poliser ska få försvara sig mot folk med diagnoser, det är ditt eget hitte på. Skriver om detta specifika fallet, där jag tror dödlig utgång kunde undvikits. Tror vi kortar av här och konstaterar att just i detta fall tänker vi olika. Och för framtiden, istället för att kränka andra oliksinnade så kan du höja nivån en aning.

Du har hävdat att de inte borde skjutit för att de borde ha sett att det var ett mongo som riktade vapen mot dem, inte en normal människa. Hur är det inte att hävda att de inte får försvara sig?

Och för framtiden, istället för att skriva innan du tänker så kan du försöka tänka innan du skriver.
Citera
2019-06-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Du har hävdat att de inte borde skjutit för att de borde ha sett att det var ett mongo som riktade vapen mot dem, inte en normal människa. Hur är det inte att hävda att de inte får försvara sig?

Och för framtiden, istället för att skriva innan du tänker så kan du försöka tänka innan du skriver.

Ja efter läst FUP och de första uttalandena så menar jag att situationen kunde undvikits, men det gör inte att per automatik är så i andra fall.

Det var väl du som jämförde en med downs, med en lös springande rottweiler?
Citera
2019-06-03, 18:36
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Så om man kapar bort allt polishat, alla invektiv om att folk har kortare kuk än andra, och att vissa tjänar mer än andra, -så kommer det ned till två åsikter....

-Polisen gjorde rätt som sköt mot vad dom uppfattade som en beväpnad våldsverkare, även om det i efterhand visade sig vara en utvecklingsstörd kille med leksakspistol.

-Polisen gjorde fel som sköt utan att upptäcka att det var en utvecklingsstörd kille med leksakspicka, man kunde anse att en sådan upptäckt inte skulle vara så extremt svår att göra.

Ingen, och då menar jag INGEN, här i tråden kan med visshet göra åtskillnad i frågan. Och dom som bäst kan besvara frågan är dom poliser som sköt... Oaktat skuld så vidhåller jag att dom sannolikt gjorde så gott dom kunde.
Citera
2019-06-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Så om man kapar bort allt polishat, alla invektiv om att folk har kortare kuk än andra, och att vissa tjänar mer än andra, -så kommer det ned till två åsikter....

-Polisen gjorde rätt som sköt mot vad dom uppfattade som en beväpnad våldsverkare, även om det i efterhand visade sig vara en utvecklingsstörd kille med leksakspistol.

-Polisen gjorde fel som sköt utan att upptäcka att det var en utvecklingsstörd kille med leksakspicka, man kunde anse att en sådan upptäckt inte skulle vara så extremt svår att göra.

Ingen, och då menar jag INGEN, här i tråden kan med visshet göra åtskillnad i frågan. Och dom som bäst kan besvara frågan är dom poliser som sköt... Oaktat skuld så vidhåller jag att dom sannolikt gjorde så gott dom kunde.

Helt rätt, skillnaden är väl att jag inte nedvärderar tillika de som inte tycker som jag (undantag killen med ondska då han direkt gör utfall när man inte tycker som honom ) utan visar respekt över att det finns 2 sidor av ett mynt. Att jag tycker att situationen kunde hanterats annorlunda är min åsikt lika mycket som andra tycker att det var rätt att klippa " mongoliden". Dock respekterar jag den åsikten, det jag dock inte respekterar är " du är dum i huvudet, mongolid etc" det känns för oseriöst för mig . Speciellt när det kommer från en som sitter enligt egen utsago på en förtroende post.
Citera
2019-06-03, 19:30
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
60 % av din text hela tiden är att klargöra hur dumma andra är som inte håller med dig. Hojta till när du vill ha en seriös debatt på en vuxen nivå.
Vart är länkarna om downies som går lös med vapen och sprängladdningar? Tänkte väl det.

Ja vi kan enkelt konstatera att ett besök hos optikern ligger närmast till hands för din del. Fortsätt med ditt sökande efter minderåriga i ett sexuellt syfte så kan vi som är oberoende och som inte har anknytning till detta fallet få diskutera på en normal nivå!
FÖRUNDERSÖKNINGSLEDAREN.
Vilket dumt inlägg.

Tror du verkligen på fullaste allvar att polispersonalen medvetet avrättade en person med downs?
Inte ens de mest hårda kriminella skulle ens få för sig en sådan sak, och verkligen inte anställda inom polisen.

Vad i helvete? Du kan själv försöka föra en seriös debatt, det går ju inte så bra hittills.
Hatar du polisen?
Minderåriga i ett sexuellt syfte hit och dit, är du på riktigt?

Jävla tokstolle. Skäms!
Citera
2019-06-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vilket dumt inlägg.

Tror du verkligen på fullaste allvar att polispersonalen medvetet avrättade en person med downs?
Inte ens de mest hårda kriminella skulle ens få för sig en sådan sak, och verkligen inte anställda inom polisen.

Vad i helvete? Du kan själv försöka föra en seriös debatt, det går ju inte så bra hittills.
Hatar du polisen?
Minderåriga i ett sexuellt syfte hit och dit, är du på riktigt?

Jävla tokstolle. Skäms!

De avrättade en med downs det har du rätt i. Eller lever Eric? Du tyckte inte det var mastigt med 25 skott? De kunde inte agerat annorlunda med ett skott i benet eller liknande?

Angående polisvåld så finns det flera exempel på att polisen agerat onödigt hårt tom oprovocerat. Senaste fallet i Sverige var ju när de beslöt sig för att slå sönder julgranar till AIK som inte gjort något, eller en Amerikansk polis som avrättade en kille felaktigt. Så varför ska jag vara säker att det alltid är välmening? Det finns idioter i alla yrkesgrupper.
Senast redigerad av Infinity1 2019-06-03 kl. 20:07.
Citera
2019-06-03, 21:05
Medlem
Citat:
De avrättade en med downs det har du rätt i. Eller lever Eric? Du tyckte inte det var mastigt med 25 skott? De kunde inte agerat annorlunda med ett skott i benet eller liknande?

Fantastiskt hur många av er som ser konspirationer och onda avsikter överallt som inte kan låta bli att bevisa för oss andra gång efter annan att ni lider av kronisk otur när ni försöker formulera era tankar i skrift.

För du kan väl ändå inte ha menat att du inte förstår skillnaden mellan självförsvar och avrättning?

Jag kan även passa på att upplysa dig om att i verkligheten är det faktiskt en aning svårare att träffa exakt där man siktar än vad det ser ut som på tv. Det är också en helt annan sak att i lugn och ro sätta ett magasin i tät formation på skjutbanan, jämfört med i ett mål du förväntar dig ska skjuta tillbaka.

I en akut livsfara, vilket var vad poliserna upplevde det som, siktar man mitt i den största träffytan. 25 skott från 3 skyttar betyder att de inte ens bytt magasin. Är du förvånad att någon som är i sin första skarpa eldstrid tömmer magasinet mot målet?

Med tanke på att man blir lärd att skjuta tills hotet är avvärjt, förvånar det mig inte det minsta. De har alltså om jag förstått saken rätt tömt ett magasin, sedan bedömt hotbilden på nytt vid magasinsbyte och då valt att säkra området eftersom det inte längre förelåg ett akut hot.

Felet de gjorde är alltså att de skulle avbrutit något eller några skott tidigare, när den misstänkte vände sig bort från dem. Vi pratar alltså om på sin höjd 2-3 sekunder.

Att man sedan dessutom kritiserar polisen för att de missar för mycket blir bara tröttsamt. Detta eftersom ärendet då hade kunnat avskrivas samma dag. Om de varit erfarna och kompetenta skyttar hade målet inte hunnit vända sig om, vilket gjort skjutningen fullt legitim om än olycksalig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in